זוגיות

התמודדות עם בעל שלא רוצה לחזור בתשובה

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, אני חוזרת בתשובה ב"ה כבר 5 שנים. בעלי ההיפך הגמור ממני, מאחר והוא בא מבית בו כפו עליו את הדת הוא לא מוכן אפילו לשמוע על שמירת שבת. אין בכוונתי לכפות עליו דבר כל מבוקשי שיכבד אותי ולא יהרוס את חינוך הילדים ויעשן לידם או יתעסק במחשב יסע וכו, בכדי לא לבלבל אותם. אך על אף המריבות הוא ממשיך. נוסף הוא קם באמצע שולחן שבת לאחר שמסיים לאכול לעשן או לענות לטלפון. נסיתי כל דרך טובה לדבר אל ליבו למעני ולמען הילדים שיכבד אותנו אך הוא עונה שזה מה שיש. מתחיל להמאס לי וחשבתי מספר פעמים להתגרש. זה מפריע לי נורא והוא יודע את זה. אין לי חשק אפילו לקדש. במילא אני באה מבית חילוני וגרה בישוב בו רובם חילונים ושמירת השבת פה היא קשה ביותר ומשפחתי זורקת כל מיני יציאות מגעילות לילדיי ולי על הדת ועל הצניעות ושמירת השבת. ואני לפעמים כמעט נשברת ומחזיקה את עצמי להמשיך ולא להשבר ואני יודעת שזו הדרך הנכונה והטובה. אנא יעצו לי מה עליי לעשות?

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית לשמור תורה ומצוות ולכבד את השבת למרות כל הקשיים מסביב אין לנו מושג כמה גזירות ודינים את מבטלת מעם ישראל. מסירות נפשך למען הבורא ית' היא נפלאה ומשולה למסירות נפשו של אברהם אבינו וכדברי חז"ל שפירוש מדוע נקרא אברהם אבינו אברהם העברי משום שהוא היה מעבר אחד וכל העולם כולו היו מעבר השני. גם את זוכה להיות מאלו שעובדים את ה' במסירות נפש גם כאשר כולם מנגד. אברהם אבינו נקרא על כן אברהם אוהבי כי רק האוהב את הבורא מוכן למסור את נפשו ולוותר על כבודו למען כבוד שמיים.

שכרך רב ועצום וצפון לך לעולם הבא ואת הפירות תזכי לאכול בעז"ה בעולם הזה מתוך נחת והרחבה ובעז"ה תראי רוב נחת מהילדים שבעז"ה ילכו בדרך ה'. את תמשכי בדרכך ותספרי להם סיפורי צדיקיםותזקי את אמונתם מתוך שמחה והרחבת הדעת וכך תזכי להנחיל לבנייך את אמונתך ואת אהבת ה' שלך.

בקשר להתנהלות מול בעלך אציע להתייעץ עם אריק לנדאו סלולרי- 0542208675.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה