אמונה

אני רוצה להשתנות- איך?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום השאלה שלי היא אמנם לא הלכתית אבל אני שואלת א.בגלל שאני לא יודעת את מי לשאוול ב. בגלל שבטח יוצא מהעניין הזה הרבה דברים לא טובים... אז ככה-אני גדלתי בבית חרדי לחלוטין אבל מה יש בעיה מאד קשה בעניין של מידות אי פרגון.קנאה.שנאה. כעס וכ´ו. מטבע הדברים הייתי מוקפת ממש לגמרי בביקורת. מלים קשות חוסר הבנה וכ´ו וככה גדלתי במשך כ 18 שנים. עכשיו אני כבר 4.5 שנים מהחתונה אין לנו עדיין ילדים ואני מתחילה להרגיש שאני מאד מאד מציקה לבעלי . מבקרת אותו על ימין ושמאל ממש כפי שהורגלתי בבית . אני מתעצבנת על הכל ועל כולם . ממש על כל דבר קטן שזה בלתי יאמן. ואני ממש ממש לא רוצה את זה. אני רוצה להשתנות עוד לפני שהילדים מגיעים. אני רוצה להיות אמא רגועה . אמא שמחה שמהווה דוגמה למידות טובות . פרגון . עין טובה. שמחה אמיתית בשמחתו של השני .. ובכלל לא להיות עסוקים כל כך הרבה בעניינים של אחרים... כי יש אצלנו מאד את העניין של מה שעשה זה. ומה שקנה ההוא. ולאן השני נוסע. ומדבר וכ´ו וכ´ו ואני ממש ממש שונאת את זה .אבל איך? איך משתחררים מזה ? אני רוצה לדעת מה השורש ואיך אני יכולה לשנות את זה אפילו במשהו קטן כדי שאוכל להחזיק עם זה לאורך שנים ולהשתנות בעז´ה אז אנא אם אתם יכולים לענות לי אשמח מאד. תודה רבה . ותזכו למצוות

תשובה

 

שלום רב!

שאלה טובה; לדעתי, העצה היא לעזוב את כל ההרגלים השליליים, ולא לנסות ללחום ולהתמודד מולם ישירות, אלא למצוא משהו מסוים חיובי, שודאי יש לך דברים טובים ומעלות נפלאות, לצד הדברים הקשים, ולהתמקד ולהתרכז ולהתעסק במידה הטובה שבך, לעבדה ולפתחה ולהצמיחה, וממילא ייבטל כל השלילי ממך.

לדוגמא, אם את טובה בלימודים תורניים או בשאר מקצועות, תתחילי לפתח הכישרון האישי שלך, להתקדם בלימוד ההוא כמה שיותר, והצלחתך בטוב שבאישיותך, תשפיע טוב על כל כולך בע"ה, וכמובן לא לשכוח מלהתפלל על הכול.

ברכה והצלחה;

יעקב משה       


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה