חברה והשקפה

אמונה ביהדות מול שאר האמונות

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום אני בחורה מבית חילוני שבאיזשהו שלב בחיי הרגשתי והבנתי שיש בורא לעולם. כשהגעתי להבנה הזאת לא התעלמתי אלא אמרתי או קיי אני יהודיה מה עושים יהודים מאמינים שומרים שבת .. והתחלתי לשמור שבת ואם הזמן לקחתי על עצמי עוד כמה דברים אבל אני חושבת לעצמי אם הייתי למשל במדינה אחרת.. מאוד יכול להיות שעקב הבנתי שיש בורא לעולם הייתי מתחברת לדת שהיתה הכי קרובה ונגישה אלי באותו המקום. ואני לא מבינה מה אמור לעשות נגיד נוצרי שמאמין ורוצה לממש את אמונתו? ואומרים לו מסביבו שזו הדת הנכונה איך אפשר להאשים אותו שזה מה שהוא מאמין בו הרי שם הוא נולד ואין לו דרך אחרת.

תשובה

שלום וברכה

ההכרה שיש בורא לעולם, הינה הכרה שאדם צריך להגיע אליו בהיותו משכיל, גם באופן עצמאי. בהמשך דרכו של האדם המאמין בבורא עולם, אמור להגיע שלב בו הוא יברר המשך חשיבה רציונלית, שאם אכן יש בורא לעולם, הוא בוודאי הנחיל גם דרך חיים לאותם נבראים בעלי שכל ודעת, ולא הביא את כולם למציאות בו ימששו כעוורים באפילה.

את הדרך חיים אותו הנחיל, הוא יגלה בכל שלושת הדתות הגדולות, במעמד הר סיני לפני 3324 שנים.

בהמשך חשיבה רציונלית לחלוטין, ובקריאת מדוקדקת באותו מסמך אלוקי, הוא אמור להגיע להכרה, כי לא יתכן שיחול שינוי ברצון הבורא במהלך הזמן, וכי אין אפשרות שתשתנה הדת, או העם, בו בחר הבורא בתחילת הדרך. אחרי שהבורא התהיר באותו מסמך המקובל על כל הדתות, שהדת והעם הנבחר ישארו לנצח עד סוף כל היסטוריית עמי העולם.

אכן, את צודקת, שאלו שיוולדו על ברכי הנצרות או האיסלאם, יתכן שאמונתם החזקה תעצור בעדם מלבדוק בדיקה אובייקטיבית, ויתכן שאף לא נבוא אליהם בטענות, אם אכן כשתתגלה האמת באחרית הימים ישובו לדת האמת, וכלשונו של הרמב"ם בסוף ספרו יד החזקה:

"אף ישוע הנוצרי שדימה שיהיה משיח ונהרג בבית דין, כבר נתנבא בו דניאל שנאמר: "ובני פריצי עמך ינשאו להעמיד חזון - ונכשלו". וכי יש מכשול גדול מזה? שכל הנביאים דברו שהמשיח גואל ישראל ומושיעם ומקבץ נדחיהם ומחזק מצוותם. וזה גרם לאבד ישראל בחרב ולפזר שאריתם ולהשפילם ולהחליף התורה ולהטעות רוב העולם לעבוד אלוה מבלעדי השם".

אבל מחשבות בורא עולם אין כוח באדם להשיגם, כי לא דרכינו דרכיו ולא מחשבותינו מחשבותיו. וכל הדברים האלו של ישוע הנוצרי ושל זה הישמעאלי שעמד אחריו אינן אלא לישר דרך למלך המשיח ולתקן את העולם כולו לעבוד את השם ביחד. שנאמר: "כי אז אהפוך אל עמים שפה ברורה לקרוא כולם בשם השם, ולעבדו שכם אחד".

כיצד [נוכל להציב את הנצרות והאיסלאם כמיישרי דרך למלך המשיח?], על כך עונה הרמב"ם: "כבר נתמלא העולם כולו מדברי המשיח ומדברי התורה ומדברי המצוות ופשטו דברים אלו באיים רחוקים ובעמים רבים ערלי לב, והם נושאים ונותנים בדברים אלו ובמצוות התורה, אלו אומרים מצוות אלו אמת היו וכבר בטלו בזמן הזה, ולא היו נוהגות לדורות, ואלו אומרים דברים נסתרים יש בהם ואינם כפשוטם, וכבר בא [ישוע] משיח וגילה נסתריהם [והעתיק את התורה למשמעות אחרת]".

"וכשיעמוד המלך המשיח באמת, ויצליח וירום ויינשא, מיד הם כולם חוזרים ויודעים ששקר נחלו אבותיהם ושנביאיהם ואבותיהם הטעום".

נמצא שגם יתר המאמינים - מהווים במובן מסויים מיישרי דרך למלך המשיח, שיתגלה במהרה. ואז אולי נבין טוב יותר את כל גלגולי העולם וסיבותיו.

בהצלחה - מנשה ישראל

 

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה