זוגיות

ייעוץ רבני בהתחזקות רוחנית

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

בס"ד, שלום כבוד הרב, קודם כל סליחה על השאלה המפורטת - אני נשואה + 1. אנו בני 30, נשואים שלוש שנים. אני ובעלי עד כה שמרנו על אורח חיים מסורתי ולא הקפדנו על שבת, טהרה וכו´. אני גדלתי בבית דתי. בעלי גדל בבית דתי לאומי, למד בישיבה ובמוסדות חרדיים עד גיל 18, אך פרק עול, מה שנקרא, כשהתגייס לצבא ומאז לא הקפיד כלל, בטענה שבבית הוריו דחפו לו את הדת בכח. בשנה האחרונה אני עוברת תהליך רוחני פנימי שבו אני מרגישה שלאחר כמה קשיים שעברנו, הקב"ה מאותת לי שעלי לחזור בתשובה. כיום אני בתהליך חזרה בתשובה איטי מאוד, מכיוון שבעלי קצת "מצביע ברגליו" ודי מפחד מהשינויים האלה. התחלתי להכניס כל מיני שינויים בבית בעקבות ספרי הלכות שאני קוראת: אני שומרת שבת כהלכתה, מקפידה על טהרה והרחקות כהלכתן, אני מקפידה מאוד על כשרות, פחות קוראת בעיתונים חילוניים ותכנים טלויזיוניים וכו´. התחלתי ללכת עם חצאיות. לשים כיסוי ראש בשבת. אף התחלתי להתפלל יותר ולדבר עם ה´ ומאז אני מרגישה מאוד קרובה לה´. בעלי לעומת זאת, הפסיק לראות טלויזיה בשבת מתוך כבוד אלי, יושב ומברך כשאנו אוכלים יחד, אך עדיין, פה ושם לא ממש מקפיד. המצב הוא שאני זאת שקוראת את ההלכות, מתייעצת עם רבנים וקרובי משפחה בנוגע לשאלות שונות וכו´ ובעלי קצת מחוץ לתמונה למרות שאני מעדכנת אותו בכל דבר ומשתפת אותו. העניין הוא שאני היום נמצאת בדרגה רוחנית יחסית גבוהה, ובעלי, נמצא במקום אחר. יש ביננו קונפליקטים לא מעט כאשר הוא טוען שמאוד מפחד שאני אתחרד למרות שאני מרגישה שהשינויים שאני עושה הם איטיים מאוד ואני די עוצרת את עצמי בגללו, כדי שהפער לא יתעצם ביננו. הוא לא אוהב את העובדה שהתחלתי לשים כיסוי בשבת בטענה שהוא אינו חובש כיפה. למרות הכל אני אוהבת אותו מאוד, והוא האיש שאני רוצה שינהיג את משפחתינו ומאמינה שהוא יחזור בתשובה בעתיד. הוא לא שולל את זה, רק אומר שיעשה זאת בקצב שלו. אני מרגישה שהייתי רוצה לקבל ליווי אישי וקרוב יותר שבו אוכל להתייעץ כיצד לנהוג עם בעלי, ואולי גם עם עצמי, בתהליך שאני עוברת. מדרשה הרי לא באה בחשבון כי אני אשה נשואה, ועובדת. רציתי לשמוע את חוו"ד על התהליך שאני עוברת – האם לדעתך אני עושה שינויים מהר מדי? האם בכלל תהליך כזה של חזרה בתשובה, רק של האשה, הוא אפשרי בעוד הבעל במקום אחר? והאם לדעתך אני צריכה להתייעץ עם רבנית קבועה, או שעלינו לפנות לייעוץ זוגי רבני? תודה ליאת

תשובה

שלום וברכה

אשרייך ואשרי חלקך שזכית לחזור לבורא עולם ואף לגרור את בעלך לכיוון זה, עלייך נאמר חכמת נשים בנתה ביתה, בזכותך יזכה בעלך לחיי עולם ולחזור לדרכי הבורא וקרבת אלוקים. אשרייך!

אף אם הבעל עדיין לא במצב הרוחני שלך, אין לך להימנע מלהתחזק ולהתקדם ואין בכך כל בעיה. העיקר שתכבדי אותו מאוד בכל מצב ותמיד ירגיש שאת מעריכה אותו אף אם הוא לא בדרגתך הרוחנית בכך תמנעי סכסוכים ומריבות והוא ייתן לך להתקדם כרצונך הטוב.

בכל מקרה אמליץ לשלוח לנו מס' טלפון שלך ובעז"ה נסייע לך בהדרכה פרטית ככל הצורך.

בהערכה רבה, בברכת הצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה