חברה והשקפה

פצועים על קידוש השם

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לכבוד הרב שלום רב. ביהדות שמור מקום מיוחד של כבוד לחלליה !! אמירת חז"ל -"הרוגי מלכות אין אדם יכול לעמוד במחיצתם בגן עדן" מסכת פסחים נ, א ממחישה כי בראי היהדות אנשים אשר מוסרים את חייהם במלחמה למען עם ישראל מקדשים את חייהם וזוכים למעלה רוחנית מיוחדת הנובעת מקרבנם זה. בישיבות רבות (גם חרדיות) נוהגים להקדיש את לימוד התורה ביום זה לעילוי נשמות הנופלים, ולומר פרקי תהילים מיוחדים לאחר התפילות. אבי נלחם בשלוש מלחמות ובמלחמת יום הכיפורים, ולקה בהלם קרב, כיום הוא נכה צה´´ל 80 אחוז, רציתי לשאול מה לגבי פצועי המלחמות שנפצעו על קידוש השם ? תודה רבה בכבוד רב שמואל

תשובה

שלום וברכה

ההתייחסות הנכונה לאותם אנשים, וכן לכל אותם ניצולי מחנות שיצאו ממחנות ההריגה בשנות השואה כשאמונתם שלימה, צריכה להיות על פי הנאמר בספרו של רבי יהודה החסיד [ספר חסידים (סימן רכב] וזה לשונו:

"יש שנהרג על קידוש ה' ויש צדיקים שאינם נהרגים על קידוש ה' אלא מתים בידי שמים על מטותם, ואילו היו בשעת הגזירה היו נהרגים ולמה יפסידו? אלא שפוחתין להם מן השכר טובת הנאה שלא יבואו לידי כך כדי שיחיו ויולידו בנים, ואותן הנהרגים עודפים עליהם שכר כנגד חיי עוה"ז שלא קבלו. ...הרבה יהודים נהרגו בשעת הגזירה והרבה גמרו לההרג וניצלו, וראה יהודי אחד שמו ר' שבתי בחלום הרוג אחד שמו ר' שבתאי, אמר ר' שבתאי ההרוג כל אותם שגמרו בלבם ליהרג על קידוש ה' חלקם עמנו בגן עדן".

בהצלחה - מנשה ישראל
 

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה