חברה והשקפה

איך מתייחסים לנופלים במלחמות ישראל?

  • כ"ו אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב! רציתי לשאול את כבוד הרב בתור אב שכול, חשוב לי לדעת איך כבודו מתייחס לזכר הבנים הנופלים במלחמות ישראל לבניית הארץ בעת החדשה. תודה מראש

תשובה

שלום וברכה

אנו מתייחסים לכל אלו שנפלו על משמרתם במלחמות ישראל בעת שמסרו נפשם על שמירת העם והארץ, כקדושים וטהורים המזהירים כזוהר הרקיע. נשמותיהם צרורות בצרור החיים את ה', יחד עם כל קדושי עמינו שמסרו נפשם על קדושת ה' במהלך הדורות בעת שנרדפו על יהדותם ועל אמונתם. אין ולא תהיה יכולת להשיג דרגתם הרוממה וכנאמר בספרי חכמינו ז"ל כי נשמת הקדושים נמצאת במעלה הכי עליונה, ודמם צבוע בבגדו של הקב"ה, מי זה אדום בלבושו, ינקום נקמת דם עבדיו השפוך, מפלשת וצור, מעמון ומואב, מבבל וארץ מצרים. ובמהרה תחזינה עינינו בתחיית הנופלים יחד עם כל מתי ישראל שיזכו לחזור לחיים ולראות בנחמת ציון וירושלים במהרה.

ובהקשר לפרשת השבוע המתחלת בפסוק הנוגע לעניין [ויקרא פרק טז]:

"וַיְדַבֵּר ה' אֶל משֶׁה אַחֲרֵי מוֹת שְׁנֵי בְּנֵי אַהֲרֹן בְּקָרְבָתָם לִפְנֵי ה' וַיָּמֻתוּ: וַיֹּאמֶר ה' אֶל משֶׁה דַּבֵּר אֶל אַהֲרֹן אָחִיךָ וְאַל יָבֹא בְכָל עֵת אֶל הַקֹּדֶשׁ".

פירש בספר עטרת יהושע לאחד מגדולי וצדיקי החסידות וזה לשונו:

"נראה לפרש, על פי אמרם ז"ל אשר המלאך מיכאל עומד ומקריב נשמות ישראל והם עולים לריח ניחוח לפניו ית"ש כמו הקרבנות [מסכת מנחות קי. ובתוס' שם ד"ה ומיכאל, ועיין בזוהר ח"ג דף לג.]. ונודע אשר גם ע"י נשמות אלו שמסרו נפשם על קידוש השם עולה למעלה כקרבנות. ואמרו חז"ל אשר מיתת בני אהרן היתה ג"כ שיתקדש שם שמים, כמו שכתוב 'ונקדש בכבודי' [שמות כט מג] ודרשו חז"ל במכובדי [זבחים קטו:], והיה אומר משה לאהרן סבור הייתי שיתקדש הבית בי או בך עכשיו אני רואה שהם גדולים ממני וממך [ויקרא רבה פרשה יב אות ב]. וזה אחרי מות שני בני אהרן שהי' אז קידוש השם, אמר הקב"ה ואל יבוא בכל עת אל הקודש שלא נצטרך עוד לקידוש מסוג זה, ולא ישמע עוד שוד ושבר בגבולינו. וזה וא"ל יב"א בכ"ל ע"ת עולה בגימטריא עקב"ת [572], לרמוז על עקבתא דמשיחא שתהיה הגאולה בקרוב בלי הריגת הקדושים ובלי חבלי משיח. אמן כן יהי רצון.

ויהיו נא אמרינו לרון לעילו נשמת יקירכם, וכל קדושי ישראל.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יום הזיכרוןחללי צה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה