חברה והשקפה

חזרה בתשובה

  • כ"ט חשון התשפ"ד
אא

שאלה

בס״ד
שלום כבוד הרב אני שלי אני בת 14,
אני מגיעה מבית חילוני ולפני שנה התחלתי להתחזק מאוד. היום שנה מאוחר יותר אני כבר קיבלתי על עצמי מצוות כמו שבת,כשרות ועוד כמה. אני לומדת בבית ספר מאוד חילוני לכן החברים שלי נוהגים לצחוק עליי בגלל החזרה בתשובה שלי. קשה לי מאוד ללכת עם חצאיות כשכל החברות שלי עם מכנסיים. ורציתי לדעת עם אני צריכה למרות הקושי לקבל צניעות, כי אני יודעת שיצחקו עליי בבית ספר. בנוסף יש לי שאלה על רשתות חברתיות. יש לי טלפון לא כשר ויש לי אפליקציות כמו אינסטגרם וטיקטוק. כמובן מחקתי את התמונות שהיו לי אבל בכל זאת זאתי הדרך שלי לדבר עם חברות שלי ולהשיאר קצת מחוברת למציאות שלי, לצערי. בטיקטוק אני מסתכלת על סרטונים מחזקים של רבנים או אנשים שמעלים תפילות וטיפים בהתחזקות. לכן רציתי לשאול עם זה בסדר שיהיה לי אפילקציות כאלה.
תודה

תשובה

שלום וברכה

ברוכה תהיי לה' על מסירות נפשך ללכת בדרך השם למרות כל הקשיים ולמרות שהחברה לא יודעת את התורה והמצוות. זה מסירות נפש של ממש שגורמת נחת רוח גדולה לבורא עולם במרומים ומביאה שמירה גדולה לעם ישראל. אין לך מושג כמה נפשות מעם ישראל ומחיילי צה"ל את מצילה בהתחזקותך והתעלותך בדרכי התורה והמצוות בפרט כאשר מדובר בהליכה נגד הרוח והסביבה. 

ה' יתן לך את הכוחות להתחזק בענייני הצניעות ללכת כרצונך הטוב וכרצון הבורא יתברך שמו. מעלתך גדולה ועצומה מאוד, אכן קשה מאוד בתחילת הדרך לשנות את הלבוש. החשש מלעג ושאלות מיותרות הינו גדול ובוודאי ביום הראשון והשני ישאלו ואולי אף יעליבו אותך, אבל יש לדעת שאחר זמן קצר הלעג ייהפך להערכה והבדיחות על חשבונך יהפכו לכבוד רב ולהערצה, כולן יעיריכו אותך ויכבדו אותך מאוד על עמידתך באמונתך ללא פחד וחשש. אף בנות אחרות יתכן וילמדו ממך וירצו ללכת כמותך.

על כן חיזקי ואמצי ואל תחששי מכלום וה' הטוב יתן לך את הכוחות ללכת בדרך טובים ולקדש שם שמים ברבים.

את יכולה להמשיך עם הטלפון שלך שהוא מביא  לך את הכוחות לחיזוק ולהתעלות ויש להיזהר מאוד לא ליפול לסרטונים לא טובים.

חיזקי ואמצי כי ה' איתך!!!

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:צניעותחיזוק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה