חברה והשקפה

הפרעות אכילה

  • כ"ח חשון התשפ"ד
אא

שאלה

בס״ד
שלום כבוד הרב,
קוראים לי שלי אני בת 14.
לפני שנה חזרתי בתשובה, אני מגיעה מבית חילוני לכן הידע שלי לא כלכך גדול בעניין ההלכה. אני בטוחה שיש בכל זאת מענה לבעיה שלי ביהדות. בגיל 10 פיתחתי הפרעות אכילה. אני לרוב צמה ונמנעת מאוכל. יש לי פחד גדול מאוד מלאכול ואני לא כלכך מסוגלת לעשות את זה. לפני כשנה ההורים שלי גילו ואני בטיפול שנעשה בכפייה כבר חצי שנה. ההורים שלי מאוד מקפידים לשמור שאני אוכלת. לפעמים אני לוקחת את האוכל זורקת לתוך שקיות ומחביאה בארון. אני יודעת שזה לא בסדר ושאסור לי לזלזל ככה באוכל כי יש אנשים רעבים. כל יום שעובר אני נאלצת לאכול וזה ממש קשה לי כי אני מרגישה אשמה נוראית אחרי שאני אוכלת. כמו לדוגמא שאדם פוגע בחבר שלו וסוחף תחושת אשמה. הוא מתחיל להגיד לעצמו ״למה עשיתי את זה?״ ״למה אני כלכך רע?״ אז ככה אני מרגישה כל פעם שאני אוכלת ובגלל שזה קורה כל יום הכאב מכניס אותי באיטיות לדיכאון שאני מפחדת ליפול עליו. אני לא רוצה לשקוע בייאוש ואני מניחה שעם דברים ימשיכו ככה אני לא אחזיק מעמד יותר. בבקשה אתחנן לכל עצה שיהדות יכולה לתת לי.
תודה

תשובה

שלום וברכה

אשרייך שזכית להתקרב לבורא עולם ולשמור מצוותיו, זכותך גדוהל מאוד ומעלתך עצומה ללא ספק. בורא עולם רווה ממך רוב נחת ממעשייך הטובים ומהתחזקותך.

חובה ללכת לעזרה מקצועית. אסור לך להמשיך ככה. חובה ללכת לטיפול כדי שתחזרי לאכול ללא רגשות אשמה. בורא עולם נתן לך חיים ועלייך מוטלת החובה לשמור את עצמך ולאכול כדי שתוכלי לחיות ולהאריך ימים ולזכות לבנות משפחה בעזרת השם. 

אין מקום לרגשות אשמה על אוכל. האוכל מגיע לך את בת ישרא ואת בת ישראל יראת שמיים וכל המאכלים שבכל העולם נבראו למענך ולכן חלילה להמשיך בצום ויש ללכת לעזרה מקצועית שתתן לך את הכלים להתמודד עם הפרעת האכילה. 

חשוב לשתף פעולה עם ההורים שרוצים בטובתך ורוצים שתהיי בריאה בלי שום חולי.

ה' יעזור שתזכי מהרה להשתחרר מכל זה ותזכי לבריאות איתנה ולאכול מפרי הארץ בשמחה ובטוב לבב

בהערכה ובברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה