חברה והשקפה

עברתי על הדברים הכי גרועים ביקום, האם אני מקרה אבוד?

  • ו' אלול התשפ"ב
אא

שאלה

אני בא מבית חילוני אבל מתוך האמונה של אמא שלי גם אני הייתי מאמין בה' עד שגדלתי ושכחתי אותו.
נכנעתי לייצרים הכי רעים ביקום הזה, עשיתי דברים שגם חילונים גמורים היו מתביישים בעצמם, בנוסף לעבירה מרובת פעמים על 7 דברות מתוך עשרת הדברות, עברתי אין ספור פעמים על עוד המון הלכות. תמיד בזדון ולעולם לא בשוגג. התרחקתי שנות אור מה', מהאמונה, ומעצמי. אעזור לכם לנחש ואתוודה שאני כרגע בתקופה מאוד לא טובה, קופץ מתאווה אחת לשנייה וזה כבר כמה שנים שאני לא חי עם עצמי ועם הסביבה בשלום. האם אני מקרה היטהרות אבוד?
פתחתי היום תהילים אחרי 12 שנה. לא הפסקתי לבכות. לשיר ולבכות, לבכות ולשיר. להתחרט. לקבל על עצמי תיקון לעתיד. הרגשתי שהבנתי משהו שלקח לי יותר מדי זמן להגיע אליו. וברגע שחזרתי מהעבודה, פתחתי את המקרר הריק שלי, וכל מה שהיה שם זה משולש פיצה לא כשר. חשבתי לעצמי שמצד אחד אני לא מסוגל לאכול אותו אחרי כל מה שעברתי במשך היום הזה, מצד שני החטאים שלי גרמו לי להגיע למצב שאין לי אוכל או אופציה לרכוש אוכל לפחות עד המשכורת שבעוד שבוע. הסתכלתי על המשולש הבודד הזה כשלידו כל מה שנשאר במקרר היה לימון ו2 בטריות. הרגשתי עצבות, הרגשתי את החולשה של הנפש שכבר לא מחליטה לעצמה כלום, הרגשתי שהנה מצאתי לעצמי תירוץ טוב מספיק לחמם את המשולש הזה ולהרגיע את הרעב שנמשך כבר מספר ימים. אמרתי לעצמי שאם אוריד ממנו את הבשר אז זה חצי נחמה. שיקרתי לעצמי ואכלתי אותו. עכשיו אני אמנם פחות רעב, אבל מרגיש הרבה יותר נמוך ושפל, שאין לי תשובה, שהפכתי לחיה חסרת שליטה על ידי כך שנתתי לעצמי להיכנע כל כך הרבה פעמים לייצר הרע שבי, שלתקופות אפילו חיבקתי אותו ונתתי לו לעשות כל מה שברצונו. היום אני כבר לא אדם חופשי.
היום אני כבר שבוי של החטאים שלי.
תודה על הזמן שלכם לקרוא ועל המענה במידה ובכלל תקחו אותי ברצינות.

תשובה

שלום וברכה

שגיא היקר. ברצוני להבהיר לך, המבט והידע שלך על הטהרה והתיקון, לוקה בחסר חמור. התורה קובעת חד-משמעית:

"אין לך אדם שאין לו תיקון", "כי לא ידח ממנו נידח" - על הכל אפשר לשוב בתשובה. אף מי שכבר הרבה לפשוע, בעבירות הכי חמורות, ובמזיד, יכול לתקן את עצמו על ידי התשובה. וכן פסק הרמב"ם בפירוש (הלכות תשובה פרק ג הלכה יד): "אין לך דבר שעומד בפני התשובה". הבא ליטהר - מסייעין בידו, ברגע שאתה מחליט לעמוד מול הניסיונות, הקב"ה יסייע בידך ויעזור לך לעלות מעלה מעלה, עד שתגיע להתחזקות נפלאה, ותוכל להתגבר על כל הניסיונות.

אין מקום לייאוש כלל! עצם הדבר שאתה מתעורר בתשובה, מראה על כך שיש לך נשמה טהורה, ובורא עולם שולח לך הרהורי תשובה, וכדברי הבעש"ט, שכל אדם שיש לו הרהור תשובה, זה נובע מהבת קול שמכזרת בכל יום: "שובו בנים שובבים", ומי שנשמתו זוכה לכך, יש לו הרהורי תשובה.

כל יהודי יכול לשוב לבוראו. היצר הרע מנסה בכל דרך לייאש את האדם ולהוריד אותו מהרצון של התשובה, אבל היהודי החכם לא ישית ליבו לדברי היצר הרע, ויזכור את דברי הנביא: "שׁוּבוּ בָּנִים שׁוֹבָבִים אֶרְפָּה מְשׁוּבֹתֵיכֶם". ובפרט בימים אלו, ימי חודש הרחמים והסליחות - ימים שידו של בורא עולם פשוטה לקבל שבים, וכל הרוצה מתקבל אצל בורא עולם באהבה גדולה.

כדי לשוב בתשובה בצורה בריאה ונכונה, ושתוכל באמת להחזיק בדרך התשובה כרצונך הטוב, יש צורך ברב מסייע ומכוון שידירך אותך בדרך הנכונה ויסייע לך בעז"ה. אמליץ שתשלח לנו מספר טלפון, ומדריך מטעמינו ישוב אליך ויסייע לך להתחזק בדרך הנכונה, בצורה בריאה, טובה ויציבה.

נאחל לך, שתזכה לשנה טובה ומתוקה, כתיבה וחתימה טובה וכל טוב, אמן.

בהערכה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:כפרהעבירות חמורותייאושאלולחזרה בתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה