אמונה

אלוקים הוא טוב?

  • י"ט אייר התשפ"ב
אא

שאלה

אני מנסה להאמין אבל יש לי כמה שאלות:
1. אם ה' הוא טוב איך זה יכול להיות ש - 99.99 % מהאנשים בעולם הם לא יהודים או לא שומרים מצוות וממילא הם לא יזכו לגן עדן כשהם כמובן לא יודעים על 7 מצוות בני נח או על התורה שלא באשמתם...?
2. אם ה' יודע את כל מה שאנשים יעשו עד סוף ימיהם - נעזוב את הקושיה של ידיעה מול בחירה - אז למה הוא נותן לאנשים רעים לבוא לעולם לחטוא ואז לסבול?

יש לי עוד כמה שאלות אני מחכה קודם לתשובה על אלו.
תודה ושבת שלום.

שימו

 

תשובה

שלום רב שימו

התכונה שלנו כבני אדם לשאוף ל'טוב', גם אם זה קשה לנו, היא תכונה שנובעת מצלם אלוהים, היא לא נובעת מהביולוגיה שלנו, ולכן ברור שמי שברא בנו תכונה כזו שאינה טבעית, הוא בעצמו טוב, וכפי שנאמר בתורה שה' הוא טוב ומיטיב.

הסיבה שרוב האנשים בעולם אינם שומרים מצוות, מתוארת בספר בראשית בהרחבה, הקב"ה ברא את האדם הראשון, בלי שהיה 'יהודי', וציווה אותו מצוה אחת, והוא לא שמע בקולו ולכן התרחק מגן עדן, בהמשך ה' ניסה שוב ושוב לזרוק חבל לבני האדם, לעזור להם ללכת בדרך שלו, אבל הם בחרו ברע, בדור אנוש, וגם בהמשך, עד שבדור המבול הקב"ה עשה את הדבר הכי קיצוני, הרג את כולם, מלבד צדיק אחד, ומה קרה? שוב חלק מהבנים שלו קלקלו, ורבים עבדו עבודה זרה - דור הפלגה.

ההתרחשות הזו הראתה לנו, שהדרך לתקן את העולם, היא לבחור מישהו שיצוה את בניו אחריו, וזה אברהם אבינו עליו השלום, שהצליח ליצור עם, שמחזיק בתורה כל כך הרבה שנים, והעם הזה הוא שמפיץ את התורה, וגם אם עכשיו רוב האנשים רואים את התורה דרך השקפת הנצרות או האיסלם, הרי התפקיד שלנו הוא שהתורה תהיה אור לגויים, והם יתפכחו מהפרשנויות המשובשות שלהם, ויאמינו בתורה המקורית, כמות שהיא.

ה' לא שולח את האנשים כדי שיחטאו, הוא מאפשר להם לחטוא, ואם היה מעניש אותנו על כל חטא, הרי כמות הסבל והיסורים היתה גדולה פי אלף... חשבת מחשבה לא טובה, ובום, חטפת סטירה... התפקיד שלנו הוא ליצור תיקון, לא רק לעצמינו אלא לכל העולם, וזה אכן תפקיד גדול וקשה שמוטל על כתפיו של עם ישראל...

בברכה

הרב צוריאל כהן


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חטארוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה