זוגיות

איך אפשר לבדוק אם הבחור הוא טוב עבורי?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום כבוד הרב, אני בחורה רווקה בת 25, דתיה לאומית. יצאתי ל3 פגישות עם בחור לפני שנה ואמרתי לו שאני לא מעוניינת להמשיך, לא רציתי להמשיך כי הרגשתי שהוא בחור שאין בו רוחב לב, נתינה והכרת הטוב. עכשיו, השדכנית הציעה לי אותו שוב ואמרה לי שהוא אז היה מאוד מעוניין ויכול להיות שאני שפטתי יותר מדי מהר ואני אנסה לגלות אם אכן הוא כך ברצינות ובכובד ראש. יצאנו בשבועות האחרונים ל3 פגישות, הבחור עובד ולומד תורה,מעוניין בבית תורני. יש מציאת חן והכל,אבל משהו בלב שלי אומר לי שמההתנהגות שלו הוא אחד שלא מתחשב באחרים ולא נותן מעצמו. אני אסביר: הוא לא שואל אם אני רוצה שיבוא לקחת אותי מהבית, לפני שנה שיצאנו הוא לא השאיר טיפ למלצר במסעדה (השנה לא ישבנו במסעדה), הוא לא אוהב להשקיע בעבודה שלו ורוצה שרק יניחו לו, בצבא הוא התחמק מלהיות ´קרבי´ כי אין לו ראש לזה וחושב שהצבא מנצל את האנשים במילואים, כשאנחנו יוצאים הוא תמיד מתייחס למה שהוא חושב- אם הוא צמא הוא יקנה שתיה ואז יקנה גם לי, אך מלכתחילה הוא לא יחשוב שאולי אני ארצה לשתות בלי קשר,כשהוא מדבר על כל מני נושאים בחיים תמיד זה בהקשר השלילי. הזכרתי את העניין של הצבא כי אנחנו ציוניים בבית והאחים שלי לא העלו על דעתם בכלל להתחמק משירות כלשהו בצבא והם רואים בכך זכות להגן על המדינה.. בנוסף,אבא שלי בעל מידות טובות מאוד והוא תמיד מתחשב, עוזר,תומך אופטימי וחיובי ובגלל זה צורם לי לשמוע את השידוך מדבר כל הזמן בשליליות.. כבוד הרב, אני באמת מחפשת בחור איכותי מבית טוב, הרבה זמן לא יצאתי עם בחור אינטילנטי וגם לומד תורה ולכן קשה עליי ההחלטה הזו.. אבל הלב שלי מאותת לי שמשהו כאן לא בסדר.. ניסיתי לדבר איתו והבחור מאוד אטום רגשית ואומר שהוא לומד אם מעירים לו. האם הבחור יכול ללמוד עד כדי כך להשתנות?? ואיך להעביר לו את זה? זה משהו שניתן לשינוי? איך אבדוק שאכן הבחור מסוגל לשינוי כזה מבלי לבזבז זמן לשוא? תודה וסליחה על אורך השאלה.

תשובה

שלום  וברכה

הכלל בכל זיווג הוא שלא לוקחים בחור על שם העתיד. זאת אומרת אם במצב העכשווי אי אפשר לחיות איתו, אין לסמוך על זה שבעתיד הוא יהיה בסדר. כי אין כל אפשרות לדעת שכן הוא עתיד להשתנות.

אטימות רגשית וחוסר התחשבות באחרים עקב חוסר מודעות לצורכי האחר, זוהי עבודה קשה לשינוי. הרגש ושימת הלב לצרכי האחר נחוצים מאוד לבניית בית על כן קשה לי לומר לך שאת יכולה לסמוך על דברי הבחור.

עניין הצבא יתכן שיש גם שינוי בהשקפה ביניכם וזה לא אמרו להציק כאשר מכבדים את דעת הזולת.

בהצלחה,

בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שידוכיםשאלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה