חינוך ילדים

מפחדת להביא ילדים

  • ד' תשרי התשפ"א
אא

שאלה

לפני כ12 שנה לא הרגשתי טוב והלכתי להרצאה אצלנו במושב. הרב דיבר הרבה על עונשים וגהינום וכבר שמעתי הרצאות שלו לפני ולא התחברתי אבל גם לא נבהלתי. כנראה בגלל שלא הרגשתי טוב באותה פעם נכנסתי לחרדות קשות, כל הלילה חלמתי שאני בגהינום ומאז התחילו לי חרדות קשות ודיכאון..הייתי בהרבה טיפולים שלא ממש עזרו אבל המשכתי בחיים, למדתי ועבדתי אבל עדיין מפחדת. אני בת 30 היום וההרצאה הייתה לפני 13 שנה וכל פעם שחשבתי על חתונה וילדים חששתי שהילדים שלי יהיו בגהינום;(. ולכן דחיתי את הנושא כל פעם מחדש. לאחר שנפגשתי עם בחור טוב מאוד החלטתי שצריך להתקדם ואני מתחתנת בעז"ה בעוד חודש אבל ממש חרדה מהנושא ומפחדת ממש להביא ילדים ולהיות אחראית על עבודת ה' שלהם, מה עליי לעשות? איך אפשר להפנים שה' טוב ולהפסיק לפחד מהגהינום ולהתקדם להקים משפחה? תודה רבה ושנה טובה

תשובה

שלום וברכה

ראשית ברכת מזל טוב לחתונתך בשעה טובה ומוצלחת. יתן ה' שתקימי את ביתך בשמחה ובששון ובטוב לבב.

חלילה לחשוב שאת יולדת בנים לגיהנום. אין כל סיבה לחשוב כך. בעז"ה ילדייך יגדלו בתורה ויראת שמים ויזכו לשפע ברכה והצלחה בעולם הזה ובעולם הבא.

בכל מקרה אין לך אחריות על מעשיהם. יש לך אחריות לחנכם בתורה ויראת שמים מתוך שמחה ובטוב לבב בחיוך ובאהבה תוך השתדלות סבירה. מעבר לכך כל אדם אחראי על מעשיו ואין לך שום אחריות מעבר לכך. בעז"ה כאשר יש הורים יראי ה' והורים אוהבים הילדים גדלים בדרך ה' ויזכו להרוות אותך ברוב נחת דקדושה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:השתדלותחינוך

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה