חברה והשקפה

חיזוק

  • ז' אלול התש"פ
אא

שאלה

שלום וברכה! אני אשה חרדית לגמרי, כרגע מתחילה לעבוד במקום דתי ומטה, יחד איתי עובדת בחורה חילונית מבית חרדי, שירדה רחוק מאד, שאלתי היא האם אני מחויבת מדעת תורה לנסות לדבר איתה על עניני היהדות והשיבה לדת? או שאני יכולה לעבוד רגיל בלי לייחס לזה כל חשיבות?
השאלה שלי בגלל שהיא היתה ופרקה עול, אז זה יותר מלחיץ אותי לדבר על כך, אם היא היתה חילונית מלכתחילה אולי הייתי פותחת איתה את הנושא בקטנה, גם לא בטוחה ב100%, יש לי גם את הפחד לקלקל, ואולי לגרום לה לרדת עוד יותר...
תודה רבה

תשובה

שלום וברכה

אם את מרגישה חזקה מאוד ביהדות מצוה לקרב אותה. שלב ראשון להתחבר איליה ולהיות חבירה שלה ולרכוש את אמונה. לאחר מכן היא מעצמה תיפתח ותספר לך את הקשים שלה ואז תנווטי אותה קצת לקבל על עצמה לאט לאט דברים לחיזוק .

ברוב רובם של המקרים מדובר בבעיות אישיות ולא בשאלות באמונה. השאלה הכי קשה שיש להם בדרך כלל היא למה ה' גזר עלי סבל.

ה' יעזור שתצליחי להשיב אותה לאבינו בשמים וכפי שכתב האור החיים הקדוש בפרשתינו בגודל המעלה של החזרת הבנים לאביהם שבשמים

אור החיים דברים פרק כב פסוק א 

(א) לא תראה את שור וגו'. פרשת זו באה לרמוז בפרטות חיוב התוכחות שצריכין בני אל חי צדיקי עולם לעשות לעם ה', והן אלה צדיקים יקראו לצד מעלתם אחים, כמו שהעירותיך שכינוי זה הוא מדריגה היותר מעולה שבכל כינויים אשר יתכנו בהם יחידי עם, (שמות רבה נ"ב) ואותם צוה ה' כי תראה את שור אלה הם בני אדם שנמשלו כבהמות והם צאן קדשים ולזה קראם שור ושה, אחיך שהוא הקדוש ברוך הוא, ויחס לו שם זה להעיר אל מי מקדושיו הוא מצוה שהם הצדיקים כמו שכתבנו:
ואומרו נדחים על דרך אומרו (לעיל ד') ונדחת והשתחוית להם וגו' שהעובר פי ה' יקרא נדח, ויצו ה' לבל יתעלם אלא ישיבם לאחיו הוא אלהי עולם וכפל לומר השב תשיבם, נתכוון כי מתחילה ישיבם לדרך הטוב ובזה יתקרבו אל אביהם שבשמים, והוא אומרו תשיבם לאחיך:
ואומרו ואם לא קרוב אחיך וגו'. בזה העיר כי הוא מדבר על זמן גלות האחרון כי לא קרוב כדרך אומרו (במדבר כ"ד) אשורנו ולא קרוב, עוד לו ולא ידעתו שנסתם הקץ ואין יודע מתי קץ הפלאות, וזה יסובב הרחקת הלבבות מהאמונה ונטויי רגל כאשר עינינו רואות בדורות הללו, עם כל זה יצו ה' ואספתו אל תוך ביתך זה בית המדרש וילמדהו אורחות חיים ודרך ישכון אור לבל יטה מני אורח ולא ימצאהו אויבו במחשבות וטענות כוזבות כי אור תורה תצילהו, וזה יהיה עד שיתרצה ה' וידרשהו, והוא אומרו עד דרוש אחיך אותו, והשבותו לו פירוש מעלה עליו הכתוב כאילו הוא משיבו מני אובד:
או ירצה שצריך החכם להשתדל עם בני ישראל בכח התורה והמוסר עד יום פקודה שידרוש ה' נשמתו ואז הרוח תשוב אל האלהים, ודקדק לומר והשבותו לו שאם ימעדו קרסוליו לא תשוב הנפש אל האלהים ותלך לחרפות:

בהצלחה רבה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:החזרה בתשובהתשובה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה