אמונה

האם הדרך שאני חייה נכונה?????

  • ל' תשרי התש"פ
אא

שאלה

שלום כבוד הרב
אני בתסביך רציני בחיים שלי אני הייתי מאמינה כל כך באלוקים שאני הייתי מדברת איתו לילה לילה ואני ידעתי והייתי בטוחה שהוא איתי ועונה לי אבל קרה מה שקרה ונפלתי לשאלות שקשה לי לחיות איתם אשמח מאוד לתושבה
יש את הדתות האחרות שבהם יש גם את הדרכים שלהם,יש למוסלמים שמתפללים,וששומרים צניעות,ונגיעה, ותכלס אנחנו אומרים שהם סתם שומרים כאילו הם יכולים להנות כי לא יוצא להם מזה כלום.
מי אמר שאנחנו הדת שלנו היא באמת קיימת אני נולדתי לדת הזאת זה מה שחונכחתי ואולי זה לא החיים שאני צריכה לחיות?
וגם איך נוצר אלוקים זה לא יכול להיות, מי אמר שהוא קיים?
תודה רבה!!!!!!!

תשובה

שלום וברכה,

 

מנין לדעתך למדו הנוצרים והמוסלמים על צניעות, גזל וכו' אם לא מתורתנו הקדושה?

הרי האסלאם נוצר לפני 1300 שנה, והנצרות לפני 2000 שנה, ושתיהן מתבססות על התורה שלנו - תורת ישראל!

  

לפני מתן תורתנו הקדושה, כל אומות העולם היו עובדות פסלים ואלילים, עד שהעם היהודי גילה להם על אלוקים בורא השמים והארץ, ורק אז נטשו את פסליהם. אנו המקור לכל הדתות המונותאיסטיות בעולם. אין זה צירוף מקרים.

 
1. הנוצרים וגם המוסלמים מודים שהם מאמינים בנביאים שלהם - ישו ומוחמד - מתוך אמונה עיוורת בכתביהם, ולא מתוך עדות המונית.
2. כמו כן, לדתות אחרות אין כמעט חוקים והלכות, רק הנהגות. האיסלאם מחייב חמש מצוות, והנצרות אפילו פחות. זו הסיבה לכך שהצליחו לאסוף להם מאמינים רבים.
 
3. אנו יודעים שהתורה היא אמת - בגלל שיש לנו היסטוריה נאמנה בת אלפי שנים, המתעדת ומאמתת את שליטתו של בורא עולם בעשרת מכות מצרים, בקריעת ים סוף, במשך 40 שנה במדבר, בנבואות לא הגיוניות שהתרחשו לאורך יותר מאלפיים שנה כמתואר בספר הספרים, ועיקר התגלותו של בורא עולם בפני כל עם ישראל במעמד הר-סיני. הנושא הוסבר במאמר "ההוכחה ההיסטורית":

 
אבותינו ואבות אבותינו העבירו בנאמנות את התורה והחגים והמצוות, והיו מוכנים להקריב את חייהם בכל דור על אמיתותה. אנו לא מאמינים ביציאת מצרים רק "בגלל שזה כתוב בתורה", אלא בזכות אבותינו המעבירים את התורה מדור לדור כהיסטוריה הלאומית של עמנו מזה 3300 שנה. על כן ספר התורה מהווה עדות היסטורית לאומית שאינה ניתנת להכחשה, וכל אותם "מכחישי מקרא" אינם שונים מאותם מכחישי שואה שהתעוררו בשנים האחרונות.
 
עם ישראל הוא העם היחיד בעולם שקיבל הוראות יצרן מפי אלוקים בפני עם שלם, בהתגלות אלוקית ובנסים המוכיחים את שליטתו בטבע, ואין תורה שהשפיעה יותר על העולם מתורת היהודים. גם קיומו של עם ישראל מוכיח את שליטתו הנסית של הבורא בהיסטוריה, היות ועם ישראל הוא העם היחיד בעולם שהצליח לשרוד כל כך הרבה השמדות ואנטישמיות במשך אלפי שנים, הוא פוזר בכל רחבי העולם, נותר מועט ושרד ללא שלטון וצבא בזמן שכל האימפריות והעמים הקדומים התבוללו ונעלמו - ואף לאחר כל אלה עם ישראל שב לארצו אחרי אלפיים שנות גלות, כשכל מסכת התלאות הזו כבר תוארה מראש בנבואות עתיקות יומן בתורה שמעביר העם היהודי מזה 3300 שנה. אנו יודעים מהו סוד נצחיותו! 
 
4. כל ילד יהודי ערך סדר-פסח פעמים רבות, ושמע על הנסים האדירים שה' עשה לעמנו. כל ילד מכיר את חג השבועות, ויודע שהוא חג זיכרון לזכר מעמד הר-סיני, שבו ה' נגלה לכל עם ישראל. כל ילד יודע שרק לעם ישראל יש היסטוריה נסית של התגלות אלוקית, של עשרת מכות מצרים, של קריעת ים סוף, של מעמד הר-סיני, של ארבעים שנה של נסים במדבר, של שבירת חומות יריחו וכיבוש נסי של הארץ, של נבואות שהתגשמו לכל אורך ההיסטוריה.
כל ילד יודע שהדתות האחרות מבססות עצמן על אדם יחיד, כמו ישו או מוחמד, שבאו וסיפרו שאלוקים נגלה אליהם בסתר, ולא כמו אצלנו, שכל העם חזה ביד ה' ובמופתיו.
כל ילד יודע שהדתות הגדולות ביותר בעולם, הנצרות והאיסלאם, לא רק שהן מודות בהיסטוריה האלוקית של עם ישראל, הן גם ניסו לבסס עצמם על התורה שלנו ולחקות אותה - כי היא המקור האמיתי והגדול ביותר שיש.
כל ילד יודע על ההיסטוריה הנסית של עם ישראל, על העובדה שעם ישראל תמיד היה במרכז ההיסטוריה, נרדף על ידי האומות הגדולות בעולם ושרד את כולם - את המצרים, את הבבלים, את הפרסים, את היוונים, את הרומאים, את הנוצרים, את הגרמנים... מי יכול לטעון שעם ישראל אינו זוכה להשגחה אלוקית בהיסטוריה?
כל ילד יודע שעם ישראל גלה מארץ ישראל, וחזר אליה בנסים גלויים, והכל כפי שנאמר מראש בספר הספרים - גם על הגלות, וגם על השיבה לארץ. הוא יודע על השגחה אלוקית לכל אורך ההיסטוריה.
כל ילד יודע שעם ישראל תמיד היה העם הביקורתי והחכם מכל העמים, ולא היה עם טיפש או פתי.
כל ילד יודע שחכמי ישראל לדורותם היו אנשים צדיקים וישרים וחכמים וגאונים, שהכל מתפלאים ומחכימים מחוכמתם, וראוי לסמוך עליהם ועל המסורת שהעבירו.
כל ילד יודע שרבים מחכמי ישראל לדורותם היו גם אנשי מדע ופילוסופיה, הכירו את החוכמות החיצוניות, ערכו ויכוחים עם הנוצרים והפילוסופים, והראו שליטה בכל המושגים, ולמרות הכל הודיעונו שרק לנו האמת היחידה (ספר הכוזרי, מורה נבוכים, אמונות ודעות, חובות הלבבות ועוד).
 

נ.ב.

מומלץ שתקראי את המאמר - האם זו אפליה שהגויים לא זכו לקבל את התורה?

 

* * *

 

לגבי שאלתך השנייה,

 
אלוקים, אשר יצר את כל היקום האדיר שאנו רואים ושולט בו, ודאי איננו חומרי. הוא מעבר לטבע, אינסופי, ומובן שאיננו מסוגלים להבינו, שכן אנו עצמנו יצורים חומריים שנמצאים בתוך העולם. גם המדע מוגבל רק לחקר העולם החומרי.
עם זאת, הבנתנו את מושג המרחב והזמן מאפשר לנו להבין טוב יותר כיצד הבורא, שנמצא מעבר לגבולות החומר, אינו תלוי בזמן, ולפיכך אינו צריך התחלה כפי שאנו, כיצורים חומריים, נצרכים להתחלה.
כדי להבין את התשובה הזו, צריך להיכנס לנושאים מדעיים כמו מהי זרימת הזמן והמרחב. אך ניתן להסביר את הנושא גם בצורה פשוטה יותר.
 
הנה שאלת מפתח: מנין אנו יודעים שלמשהו חייב להיות בורא? ניקח לדוגמה כוס מים שמונחת על השולחן, אולי היא קיימת מנצח נצחים? מה גורם לנו לחשוב שיש לכוס הזו יוצר?
התשובה לכך היא: הכוס הזו מוגבלת. יש לה צורה, יש לה גודל ומשקל. דבר זה מוכיח שעומדת מאחוריה סיבה, מישהו שקבע שהכוס הזו תהיה בדיוק בצורה הזו ובגודל הזה. באותה מידה יכולתי לשאול, מדוע יש ביד שלי חמש אצבעות, ולא שש או ארבע? השאלה עצמה מוכיחה שיש סיבה שיצרה אותי, שקיים גורם שקבע את מספר האצבעות ביד שלי.
יצאנו למדים שכל דבר שהוא מוגבל - חייב להיות לו מגביל שיצר אותו, שקבע שהוא יהיה בדיוק כך ולא אחרת.
אם אפשר לשאול על משהו "מדוע זה כך ולא אחרת?" - מוכרח שיש לו בורא. על כן יש לעולם שלנו בורא, שכן העולם בו אנו חיים הוא חומרי ומוגבל, דבר שמוכיח שיש בורא אשר הגדיר את חוקי הטבע של היקום וקבע כיצד יראה ויפעל עולמנו.
 
כעת, נשאלת השאלה, מדוע אי אפשר לשאול את אותה שאלה על אלוקים?
התשובה הפשוטה ביותר לשאלה זו תהיה: בגלל שלאלוקים אין צורה! אם אלוקים היה בעל-גוף, עם ידיים ורגליים, אז הוא היה מוגבל כמונו, ואז היה צריך לשאול "מי יצר אותו", "מי הגביל אותו", "מי קבע שיהיו לו דווקא שתי ידיים ושתי רגליים"? בדיוק כפי שאנו שואלים את עצמנו - "מי הגביל אותנו", כך היינו שואלים "מי הגביל אותו". אולם מכיוון שלאלוקים אין גוף, אין לו צורה גודל או כמות. הוא אינסופי. על כן, הוא אינו צריך מגביל שיברא אותו.
כך אמרו חז"ל על הבורא יתברך: "הוא מקומו של עולם, ואין העולם מקומו" (בראשית רבה, סח). במילים אחרות, כל העולם קיים בתוך המציאות של אלוקים. אלוקים הוא למעשה המציאות האמיתית, כי הוא הדבר היחיד שאיננו מוגבל, הוא האינסוף האמיתי, וכולנו בעצם נמצאים וחיים בתוך מציאותו.
לסיכום: מכיוון שאלוקים איננו חומרי, אין לו גבולות. הוא אינסופי, הוא נצחי כי הוא לא מוגבל למקום ולזמן, כך שהוא אינו משתנה, אין לו התחלה כשם שאין לו סוף, והוא אינו צריך יוצר שיברא אותו בנקודת זמן מסויימת או יגבילו.
 

חפשי בבקשה בגוגל את החוברת "שיחה גורלית" ובה תמצאי דו-שיח מרתק על תורת האמת לעומת דתות אחרות, מציאות הבורא, למה אלוקים ברא אותנו ועוד. אני בטוח שתהני, ואשמח לעזור לך בכל שאלה באמונה. זכרי: לא הביישן למד. 

 

אשמח לעזור לך בכל שאלה.

 

בברכה,
דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יהדותאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה