אמונה

היהדות והנצרות

  • ל' תשרי התש"פ
אא

שאלה

היי אני בת 15 ויש לי את השאלה הזאת כבר הרבה זמן והיא נורא מפריעה לי.
מאיפה אנחנו יודעים שהיהדות היא האמת ולא שקר, אני תמיד הייתי בטוחה שהיהדות היא האמת וברור שהנצרות למשל היא שקר אבל כל נוצרי בטוח שהנצרות היא האמת והיהדות היא שקר.
מאיפה אני יודעת שלא ישב משהו והמציא את כל התורה ואת כל מעמד הר סיני וכו'
מי אמר שהנצרות לא האמת.
אני אשמח לקבל תשובה מהר אני לא יכולה לחיות עם השאלה הזאת.
אני מקווה שזה בסדר לרשום כאלה דברים אפילו שהם כפירה אם זה לא בסדר אשמח שתגידו לי.
תודה רבה!
טובה

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
טוב מאוד שאת שואלת, כדי להכיר את יסודות אמונתך. כך הרי אומרת התורה: וידעת היום והשבות אל לבבך כי ה' הוא האלוקים! ולכן, צריך לדעת את ה' בשכל.  
רוב הנוצרים והמוסלמים חיים לפי "חוק העדר" ולא שואלים שאלות באמונה. למעשה, גם הדתות שלהם אוסרות לשאול שאלות כאלו. דווקא בגלל שאת שואלת ורוצה לדעת את האמת, אין ספק שהיית מגיע ליהדות מכל מקום בעולם!
 

עליך לדעת ששתי הדתות הגדולות בעולם, הנצרות והאסלאם, מבוססות על התורה שלנו. לפני תורתנו כל אומות העולם היו עובדות פסלים ואלילים, עד שהעם היהודי גילה להם על אלוקים בורא השמים והארץ, ורק אז נטשו את פסליהם. אנו המקור לכל הדתות המונותאיסטיות בעולם. אין זה צירוף מקרים.

 
1. הנוצרים וגם המוסלמים מודים שהם מאמינים בנביאים שלהם - ישו ומוחמד - מתוך אמונה עיוורת בכתביהם, ולא מתוך עדות המונית.
2. כמו כן, לדתות אחרות אין כמעט חוקים והלכות, רק הנהגות. האיסלאם מחייב חמש מצוות, והנצרות אפילו פחות. זו הסיבה לכך שהצליחו לאסוף להם מאמינים רבים.
 
3. אנו יודעים שהתורה היא אמת - לא בגלל שמצאנו השוואות מרשימות בין דברי חכמים למדע המודרני, אלא בגלל שיש לנו היסטוריה נאמנה בת אלפי שנים, המתעדת ומאמתת את שליטתו של בורא עולם בעשרת מכות מצרים, בקריעת ים סוף, במשך 40 שנה במדבר, בנבואות לא הגיוניות שהתרחשו לאורך יותר מאלפיים שנה כמתואר בספר הספרים, ועיקר התגלותו של בורא עולם בפני כל עם ישראל במעמד הר-סיני. הנושא הוסבר במאמר "ההוכחה ההיסטורית":

 
אבותינו ואבות אבותינו העבירו בנאמנות את התורה והחגים והמצוות, והיו מוכנים להקריב את חייהם בכל דור על אמיתותה. אנו לא מאמינים ביציאת מצרים רק "בגלל שזה כתוב בתורה", אלא בזכות אבותינו המעבירים את התורה מדור לדור כהיסטוריה הלאומית של עמנו מזה 3300 שנה. על כן ספר התורה מהווה עדות היסטורית לאומית שאינה ניתנת להכחשה, וכל אותם "מכחישי מקרא" אינם שונים מאותם מכחישי שואה שהתעוררו בשנים האחרונות.
 
עם ישראל הוא העם היחיד בעולם שקיבל הוראות יצרן מפי אלוקים בפני עם שלם, בהתגלות אלוקית ובנסים המוכיחים את שליטתו בטבע, ואין תורה שהשפיעה יותר על העולם מתורת היהודים. גם קיומו של עם ישראל מוכיח את שליטתו הנסית של הבורא בהיסטוריה, היות ועם ישראל הוא העם היחיד בעולם שהצליח לשרוד כל כך הרבה השמדות ואנטישמיות במשך אלפי שנים, הוא פוזר בכל רחבי העולם, נותר מועט ושרד ללא שלטון וצבא בזמן שכל האימפריות והעמים הקדומים התבוללו ונעלמו - ואף לאחר כל אלה עם ישראל שב לארצו אחרי אלפיים שנות גלות, כשכל מסכת התלאות הזו כבר תוארה מראש בנבואות עתיקות יומן בתורה שמעביר העם היהודי מזה 3300 שנה. אנו יודעים מהו סוד נצחיותו! 
 
4. כל ילד יהודי ערך סדר-פסח פעמים רבות, ושמע על הנסים האדירים שה' עשה לעמנו. כל ילד מכיר את חג השבועות, ויודע שהוא חג זיכרון לזכר מעמד הר-סיני, שבו ה' נגלה לכל עם ישראל. כל ילד יודע שרק לעם ישראל יש היסטוריה נסית של התגלות אלוקית, של עשרת מכות מצרים, של קריעת ים סוף, של מעמד הר-סיני, של ארבעים שנה של נסים במדבר, של שבירת חומות יריחו וכיבוש נסי של הארץ, של נבואות שהתגשמו לכל אורך ההיסטוריה.
כל ילד יודע שהדתות האחרות מבססות עצמן על אדם יחיד, כמו ישו או מוחמד, שבאו וסיפרו שאלוקים נגלה אליהם בסתר, ולא כמו אצלנו, שכל העם חזה ביד ה' ובמופתיו.
כל ילד יודע שהדתות הגדולות ביותר בעולם, הנצרות והאיסלאם, לא רק שהן מודות בהיסטוריה האלוקית של עם ישראל, הן גם ניסו לבסס עצמם על התורה שלנו ולחקות אותה - כי היא המקור האמיתי והגדול ביותר שיש.
כל ילד יודע על ההיסטוריה הנסית של עם ישראל, על העובדה שעם ישראל תמיד היה במרכז ההיסטוריה, נרדף על ידי האומות הגדולות בעולם ושרד את כולם - את המצרים, את הבבלים, את הפרסים, את היוונים, את הרומאים, את הנוצרים, את הגרמנים... מי יכול לטעון שעם ישראל אינו זוכה להשגחה אלוקית בהיסטוריה?
כל ילד יודע שעם ישראל גלה מארץ ישראל, וחזר אליה בנסים גלויים, והכל כפי שנאמר מראש בספר הספרים - גם על הגלות, וגם על השיבה לארץ. הוא יודע על השגחה אלוקית לכל אורך ההיסטוריה.
כל ילד יודע שעם ישראל תמיד היה העם הביקורתי והחכם מכל העמים, ולא היה עם טיפש או פתי.
כל ילד יודע שחכמי ישראל לדורותם היו אנשים צדיקים וישרים וחכמים וגאונים, שהכל מתפלאים ומחכימים מחוכמתם, וראוי לסמוך עליהם ועל המסורת שהעבירו.
כל ילד יודע שרבים מחכמי ישראל לדורותם היו גם אנשי מדע ופילוסופיה, הכירו את החוכמות החיצוניות, ערכו ויכוחים עם הנוצרים והפילוסופים, והראו שליטה בכל המושגים, ולמרות הכל הודיעונו שרק לנו האמת היחידה (ספר הכוזרי, מורה נבוכים, אמונות ודעות, חובות הלבבות ועוד).
 
אדם רציונלי לא יכחיש היסטוריה של עם שלם ללא הוכחה חד-משמעית נגדה, ובפרט לאור העובדה שלא שמענו בעולם על עם שהמציא היסטוריה שלא היתה. לא שמענו על עם ששיקר לבניו, או על אומה שלמה שהצליחו לשכנע אותה להאמין באירוע היסטורי שלא היה. שוב - לא ייתכן שרק עם ישראל "טיפש" או "שקרן". שימי לב שהמוסלמים והנוצרים מאמינים בסיפוריהם של אנשים בודדים שסיפרו להם סיפורי התגלות אישיים, הם מאמינים - אך לא משקרים. האב הנוצרי והאב המוסלמי אינם משקרים לבניהם שכל אבותיהם חזו בנסים אדירים שהם לא ראו. כל הדתות הגדולות בעולם מבוססות על אמונה עיוורת באדם יחיד, אך לא על שקר המוני, לא על היסטוריה שקרית. כי על דבר שכזה לא שמענו מעודנו, שעם שלם ישקר לבניו, או שיצליחו לשכתב ולהמציא היסטוריה לעם שלם. וטירוף הדעת להאמין בתיאורית קונספירציה לאומית שכזו, והמאמין שבכך, גם יוכל להאמין שחייזרים פוצצו את מגדלי התאומים.
 
חפשי בבקשה בגוגל את החוברת "שיחה גורלית" ובה תמצאי דו-שיח מרתק על תורת האמת לעומת דתות אחרות, מציאות הבורא, למה אלוקים ברא אותנו ועוד. אני בטוח שתהני, ואשמח לעזור לך בכל שאלה באמונה. זכרי: לא הביישן למד. 
 
לקריאה נוספת:
 
- להכיר באמת תוך חמישה צעדים פשוטים

 
- אמיתות התורה: ההוכחה הלוגית וההיסטורית

 
- דו-שיח על תורת האמת:
 

- מאמרים באמונה:

 
- יש דברים שאי אפשר לזייף:

בברכה,
דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יהדותנצרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה