אמונה

מה עושים עם פחד ממוות ומיום הדין?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

לפני שנה הייתי בחורה מאוד מאמינה אבל האמונה קצת נחלשה לי ויש לי עכשיו המון פחדים בעיקר מהמוות משהו שבעבר לא חשבתי עליו אני לא יודעת איך להתגבר על הפחדים ולחזק את האמונה גם אני בעיקר מפחדת מיום הדין. אני בן אדם טוב אבל לא שומרת מצוות.מה אתה מציע לי? אשמח לקבל תשובה תודה.

תשובה

שלום

אם יש לך פחד מיום הדין, הרי יש בך אמונה, אף שזה אינו העיקר. האמונה החזקה הוא הערובה לשלוות הנפש ולביטול כל הפחדים כולל הפחד מיום הדין.

וכך מפרש האור החיים הקדוש את הפסוקים בתורה (דברים יד) בָּנִים אַתֶּם לַה` אֱלוֹהֵיכֶם לֹא תִתְגּוֹדֲדוּ וְלֹא תָשִׂימוּ קָרְחָה בֵּין עֵינֵיכֶם לָמֵת: כִּי עַם קָדוֹשׁ אַתָּה לה` אֱלוֹהֶיךָ וּבְךָ בָּחַר ה` לִהְיוֹת לוֹ לְעַם סְגֻלָּה מִכֹּל הָעַמִּים אֲשֶׁר עַל פְּנֵי הָאֲדָמָה: וזה לשון האור החיים: "נתכוין לומר שבמיתת איש אין אבידה למת, אלא הרי הוא דומה לאדם ששלח בנו לסחורה לעיר אחרת, ולימים שלח האב אחר בנו, ואין העדר הבן אלא מן המקום שהלך משם, אבל על כל פנים ישנו, ואדרבה לטוב לו שחזר הבן אצל אביו שהוא מקור החיים, ועל זה אין לנו להתגודד ולשים קרחה, מה שאין כן הגויים שלא נקראו בנים לה`, עליהם ידוו הדווים ביום מיתתם שמתים מיתה שאינם עוד בנמצא בין החיים".

וכך כתב גם בספר כלי יקר: "לפי שהאומות מצטערים כדין על דבר אבד אשר הולך ולא ישוב, אבל אתה לא כן כי בך בחר ה` להיות לו לעם סגולה וכל סגולת מלכים היינו דבר שמכניסין לאוצר, כך הקדוש ברוך הוא מכניס לאוצר נפשות הצדיקים הטהורות ואינו דבר האבד ולמה יצטער על דבר שיש לו מציאות וזורח הוא שם, ורק הערב שמשו בעולם הזה אבל אוכל הוא תרומותיו בעולם הנצחי".

אני מציע בכדי להתגבר על הפחדים לעלות על הרכבת הנכונה, ולקבל שמירת שבת וטהרה, אלו הדברים הן הערובה לשלוות נפש מפליגה שאת משתוקקת להם.

בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:יום הדיןמוותאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה