זוגיות

חובת כיבוד הורים במקרה של יחס מזלזל של ההורים לבעל

  • א' שבט התשע"ט
אא

שאלה

אמי ואני סובלות מקשר בעייתי מאז נישואיי (יש לי כבר מספר ילדים ). היא לא מרוצה מהרמה הרוחנית שלנו - הם אברכיים ובעלי עובד, סגנון לבוש (הבדלים ממש קלים ). היא גם לא מרוצה מבעלי ונותנת לי להרגיש בכל מיני הזדמנויות שבעלי לא מתאים למשפחה. הנקודה המרכזית - שכל זה נמצא מתחת לפני השטח, ואמא שלי מעירה את הערותיה ומראה את חוסר שביעות רצונה באופן מתוחכם מאד. היא מפרידה ביני לבין אחי ואחיותי באותו אופן , בלי הוכחות ובאופן מיתמם. כל ניסיונותי לבקש ממנה לראות בנו גם את הטוב עלו בתוהו ונתקלו בהיתממות וב"מה עשיתי ?". יש לה גם המון דרישות שנוגדות את בקשות בעלי , ואני מרגישה הרבה פעמים קרועה בין המשפחה שאנחנו מקימים ובין אמי. השאלה היא מה חובת כיבוד הורים במקרה כזה ומה היא כוללת?

תשובה

שלום וברכה

בעלך ושלום הבית שלך קודם לכיבוד הורים. כל בקשה של אמא שגורמת לקשיים מול הבעל אין לך להתייחס איליה. בטוחני שבעלך אינו דורש ממך לעשות דברים הנגודים את ההלכה, ולכן אין להתייחס לדברי אמא כלל. {כמובן שבמקרים שיש בעלים שדורשים דברים הנוגדים את ההלכה אסור לציית להם בלי קשר לאמא}

יש לתת לבעלך גיבוי מלא ולהעריך אותו על דרגתו הרוחנית שבוודאי שהוא מתפלל במנין וקובע עיתים לתורה ומקפיד על כל המצוות, עבודה לצורך פרנסה במקום הצורך  בוודאי שאינה גורמת לירידה בדרגה ואין מעלת בעלך פחותה מאברך אחר.  

היי חזקה בעצמך וגדלי את בנייך ובנותייך לתורה ויראת שמים בגאווה דקדושה ובעז"ה אימך תתרגל שאי אפשר להציק לך ולשנותך ותקבל אותך ותבין שאין בך ובבעלך כל פגם.

בברכה,

בנימין שמואלי 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שלום ביתכיבוד הורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה