זוגיות

בעלי מבולגן!!

  • כ"ב טבת התשע"ט
אא

שאלה

שלום הרב,
יש לי נושא שמאוד מפריע לי בחיים האישיים. אני נשואה לבעל ממקסים ובעל מידות טובות אבל יש לנו בעיה שאנחנו כל הזמן רבים עליה. אני מאד נקייה ומסודרת וכל הזמן מנקה ושוטפת ומסדרת את הבית. ובעלי מאד מאד מבולגן. יום אחרי שעשיתי נקיון יסודי אני חוזרת הביתה ורואה גרביים על הרצפה, שתייה ואוכל על השולחן (הוא אף פעם לא מרים אחריו) . כלים בכיור וממש תוהו ובבוהו. אני לא יודעת מה לעשות כי זה מאד מפריע לי ... וגם אם אעיר לו 100 פעם ויתחנן ואבקש הוא לא מבין. אני יודעת שהוא בא מבית לא הכי נקי והניקיון והסדר לא היו ככ חשובים להם. אבל זה מאוד מאוד קשה לי! בבקשה , מתחננת לעזרה

תשובה

שלום וברכה

אני מניח שמלבד בעיית אופי זו של חוסר ניקיון וסדר הוא בעל טוב ועדין ומתחשב וכו'. על כן יש לקבל את האופי הזה כדבר שלא ניתן כל כך לשנותו ובוודאי לא במחאות וטענות שאינן עוזורת בדרך כלל לשנות את האופי של האדם.

בעלך לא כל כך מבין את הבעיה ולא ממש מבין מה רוצים ממנו ועל כן אין להציק לו על כך, יש לקבל שאין הכל מושלם ובדבר זה תצטרכי להתמודד בכל יום להקדיש כמה דקות לסדר את הבית אחריו.

אחרי שתקבלי אותו כמו שהוא ולא תעירי לו למשך תקופה יתכן ותוכלי לקדם אותו לאט לאט לשמור קצת על הסדר ולתת לו מחמאות כאשר הוא עושה משהו בנידון, מחמאה תביא רצון לנסות לרצות את האשה יותר ויותר ויש תקוה שהדברים יתקדמו קצת. בכל מקרה הדבר הראשון והעיקרי הוא השלמה לאופי של בעלך וקבלתו כמו שהוא.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:סדרבעל שונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה