זוגיות

קשר בין בעלי לעובדת

  • י"ח טבת התשע"ט
אא

שאלה

שלום כבוד הרב,אני אישה חילונית שנשואה לאדם שהתחזק בשלוש השנים האחרונות וכיום הוא חובש כיפה.לאורך כל התקופה שבה הוא התחזק האמנתי כי הדת הופכת את האדם לצנוע וענו יותר.בעלי עובד כמנהל פרוייקטים ומתוקף תפקידו הוא מנהל קשרי עבודה עם נשים וגברים.לצערי,לפני כמה ימים גיליתי שאחת מהעובדות בחברה שגם היא מנהלת בכירה שולחת לבעלי מסרונים שמתחילים בכינויי חיבה שונים וכך זה מסתבר נמשך כבר 10 חודשים.הוא לא סיפר לי על כך.למרות שהוא לא הגיב לאותה עובדת בכינויי חיבה הוא כן יצר עימה קשר בכל מיני אופנים שקשורים לעבודה אבל הכל היה באופן מאוד חברי וזה מאוד היה לא נעים לגלות על כך.האם מותר לאדם חובש כיפה לקנות ארוחת צהריים לאישה שעובדת עימו ולשמור על קשרי ידידות בעבודה כאשר אותה עובדת פונה אליו בצורה שאינה מכבדת אותי כאשתו של בעלי.אני מתנצלת מראש על השאלות האלו אבל כאדם שניסה להתחזק אני קיבלתי מהלומה מאוד קשה לאחר שנחשפתי להתכתבות הזאת בהודעות הוואטסאפ.תודה רבה לך כבוד הרב.

תשובה

שלום וברכה

כל יהודי בכל מצב מחויב לשמור על הרחקה בין המינים מלבד הקשר עם אשתו. 

אין לנות ארוחות כמחוה של ידידות אף לאשה שעומדים איתה בקשרי עבודה. יתכן שבעלך לא יודע איך להתמודד מולה וצריך לדבר איתה בדרכי נועם בלי להתקיף אותו ובלי לפגוע בו רק בדרכי נועם ובודאי הדברים יתקבלו על ליבו.

כאשר הגבר מותקף הוא מגן על מעשיו למרות שהוא יודע שמעשיו אינם נכונים ואם מדברים איליו בצורה מכבדת ומתוך אהבה הוא בדרך כלל יקבל את הדברים.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שלום ביתמחלוקת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה