אמונה

מחשבות על התורה

  • י"ד אלול התשע"ח
אא

שאלה

שלום. שמי מוריאל ואני נער דתי, שומר מסורת, בית ספר תורני. אני בן 14. לפני כשנתיים היה קשה לי להאמין בבורא, מכל הבחינות, אבל לאחרונה, לפני חצי שנה פתאום בערה אצלי האמונה, שלא יכול להיות שאין בורא ליקום. לא הגיוני שהעולם נוצר מעצמו, או פיצוץ קוסמי יצר אותו. לא הגיוני שפיצוץ יצר מילארדי סוגים של חיות כשכל חיה מותאמת לסביבה שלה, לאזור שלה, לתנאים שלה. מישהו התאים אותם ונתן להם את המאפיינים האלו כדי לחיות בסיבה הזאת, אפילו אנחנו, אנחנו מותאמים לחיות בכדור הארץ מכל הבחינות, החמצן, האור, הכל. לא סתם רק הכדור הזה מאופיין בחיים. זה לא צירוף מקרים. גם ההוכחות לכך שאם היינו רחוקים מהשמש אפילו במילמטרים ספורים, יכול להיות שהיינו קופאים, ואפילו מילמטרים ספורים קרובים לשמש, היינו נשרפים. מה שמעיד על כך שאנחנו נמצאים בול במיקום הנכון לאפשרות של חיים ושמישהו שם ויצר את השמש וכדור הארץ בול במיקום הנכון. אני גם חושב על הנבואות שבתורה, על הנבואה על השואה "גרממיה של אדום שהיא גרמניה שתחריב את העולם" ולא יכול להיות שלפני שאדם בשר ודם יכתוב כזאת נבואה לפני 3000 שנה ויידע שזה מה שבאמת ייקרה במיוחד כשלא הייתה עוד מדינה בשם גרמניה, ועוד הרבה נבואות שמוכיחות שהתורה אמת. שאנחנו לא נכחדו למרות כל הנסיונות של העולם להשמיד אותנו, ושהכותל לא יחרב, ועוד ועוד. אבל בשבוע האחרון האמונה שלי קצת בוא נגיד התערערה, אני לא יודע למה, אבל אני כל הזמן אומר לעצמי את הדברים האלו שכתבתי ואני עדיין לא משתכנע, אני לא יודע מה אני כבר רוצה מעצמי, אוף. אני ממש מבולבל. אני מצד אחד תמיד בלילה אומר לקדוש ברוך הוא שאני אוהב אותו ושישמור עליי, ומצד שני אם אין שם כלום חס ושלום? כאילו אני ממש מבולבל ובא לי להחזיר את האמונה שהייתה בי . אני גם אומר לעצמי שאחרי החיים מגיע המוות ולא יכול להיות שאחרי ההמוות לא מרגישים כלום. חייב להיות המשך. אבל מצד שני יש בי כזה משהו שחוסם אותי , יכול להיות יצר הרע,ואני אומר לעצמי אם אין שם כלום? ומצד אחר אני אומר שהוא כן קיים והוא שומר וכל העולם הזה לא יכול להיות שנוצר מאליו, כי יש בו כלכך הרבה חוכמה, בכל דבר יש חוכמה בעולם הזה ותכלית, ולא יכול להיות שאדם נוצר מקוף וכל הדברים הללו, ולא יכול להיות שמישהו המציא את התורה, ונניח שמישהו המציא, למה שהוא היה מסתכן בלכתוב שמליוני יהודים שמעו יישות מטורפת בשם אלוהים במעמד הר סיני, כי אז היהודים באותה תקופה היו אומרים לו שזה שקר ושהוא ממציא ולא היו ממשיכים עם השקר הזה עד היום. ומצד שני שוב היצר הזה מופיע.. אולי אני צריך להתחזק יותר? בלי שום קשר אני עובר על מצווה חמורה במשךשנתיים על זרע לבטלה. אני מנסה להפסיק ואפילו שלחתי אליכם פניה בנושא הזה ודניאל בלאס ענה לי על כך. ואני כבר מיואש מהעברה הזאת ורוצה להפסיק במיוחד שזה לא בריא בעליל ושזה אסור בתכלית האיסור. אבל מתי שהחשק לעשות את העברה הזאת מופיע, מאד קשה לי לעזוב את זה ולאמר לעצמי שאני מפסיק עם זה.. אני צריך שתייעצו לי..

תשובה

שלום מוריאל היקר,

כתבת דברים יפים וחכמים, אך לדעתי תוכל להמשיך לחזק את אמונתך.

אבקש ממך לקרוא חוברת קצרה שכתבתי בשם "שיחה גורלית" ולסכמה לעצמך (חפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית"). בחוברת זו מסוכמות ההוכחות החשובות ביותר.

עצם העובדה שאתה כאן עכשיו, חושב מחשבות, מסוגל לראות, לדבר, לשמוע, כל אלה מוכיחים בחוש שיש לך בורא. החוכמה מעידה על יוצרך, והרצון להתקרב אליו - מוכיח על רצונו בך.

לגבי התכנון -

המדע הוכיח שאפילו ברגע זה קיימת חוקיות בטבע, שבלעדיה היה היקום חוזר לתוהו ובוהו. אך אין כל סיבה רציונלית שתחייב את פעילותם התמידית של חוקי הטבע, מכאן מוכח שישנה שליטה אלוקית על היקום אפילו ברגע זה, השולט בחוקים ומחייה אותם בבחינת "המחדש בטובו בכל יום תמיד מעשה בראשית". בלעדי השגחתו התמידית, לא היה דבר שיחייב את המשך הקיום והחוקיות שיש בעולם, והיקום פשוט היה חוזר לתוהו ובוהו, כפי שלהבדיל, תוכנה במחשב לא תמשיך לפעול ללא שיש אספקת חשמל קבועה.

 אנו רואים שהטבע מתוכנן: אטומים, מולקולות, מחזור המים, האוזון, החמצן ועוד, הם כולם מערכות מורכבות ביותר מכל בחינה מתמטית. החוכמה שהתגלתה בטבע הינה עובדה מדעית שלא ניתנת להכחשה, וזוהי הוכחה לוגית לכך שקיים בורא אינטליגנטי אשר תכנן כל זאת, כי לא תיתכן חוכמה בלי חכם.

לגבי מציאות הנשמה -

ישנם למעלה מ-30 מיליון מקרים מדווחים של מתים קליני מרחבי העולם, המספרים על יציאה מן הגוף ומנהרה וקול שדיבר אליהם בכח המחשבה ושאל אם רצונם לשוב לעולם הזה או להמשיך לעולם האמת (דרך המנהרה). חוקרים רציניים מאוד, הן נוירולוגים והן פסיכיאטרים חקרו תופעה מדהימה זו והעידו על אמיתתה. הנה דוגמה מרשימה במי שחוותה מוות קליני בתור ילדה קטנה:

https://www.hidabroot.org/article/221954

כמו כן אנו יודעים שהתורה היא אמת - בגלל שיש לנו היסטוריה נאמנה בת אלפי שנים, המתעדת ומאמתת את שליטתו של בורא עולם בעשרת מכות מצרים, בקריעת ים סוף, במשך 40 שנה במדבר, בנבואות לא הגיוניות שהתרחשו לאורך יותר מאלפיים שנה כמתואר בספר הספרים, ועיקר התגלותו של בורא עולם בפני כל עם ישראל במעמד הר-סיני. ספקותיך בנושא זה הוסברו במאמר "ההוכחה ההיסטורית":

https://www.hidabroot.org/article/219799

אבותינו ואבות אבותינו העבירו בנאמנות את התורה והחגים והמצוות, והיו מוכנים להקריב את חייהם בכל דור על אמיתותה. אנו לא מאמינים ביציאת מצרים רק "בגלל שזה כתוב בתורה", אלא בזכות אבותינו המעבירים את התורה מדור לדור כהיסטוריה הלאומית של עמנו מזה 3300 שנה. על כן ספר התורה מהווה עדות היסטורית לאומית שאינה ניתנת להכחשה, וכל אותם "מכחישי מקרא" אינם שונים מאותם מכחישי שואה שהתעוררו בשנים האחרונות. 

עם ישראל הוא העם היחיד בעולם שקיבל הוראות יצרן מפי אלוקים בפני עם שלם, בהתגלות אלוקית ובנסים המוכיחים את שליטתו בטבע, ואין תורה שהשפיעה יותר על העולם מתורת היהודים. גם קיומו של עם ישראל מוכיח את שליטתו הנסית של הבורא בהיסטוריה, היות ועם ישראל הוא העם היחיד בעולם שהצליח לשרוד כל כך הרבה השמדות ואנטישמיות במשך אלפי שנים, הוא פוזר בכל רחבי העולם, נותר מועט ושרד ללא שלטון וצבא בזמן שכל האימפריות והעמים הקדומים התבוללו ונעלמו - ואף לאחר כל אלה עם ישראל שב לארצו אחרי אלפיים שנות גלות, כשכל מסכת התלאות הזו כבר תוארה מראש בנבואות עתיקות יומן בתורה שמעביר העם היהודי מזה 3300 שנה. אנו יודעים מהו סוד נצחיותו! 

קרא עוד בנושא זה בחוברת "שיחה גורלית".

כעת,

כדי להתחזק ולשמור על אמונתך עליך להתחבר לשיעורי תורה מחזקים. כשם שצריך לאכול ולשתות בכל יום, אחרת תהיה רעב וצמא, כך גם צריך לעסוק בתורה ומוסר בכל יום כדי להישאר מחובר לבורא עולם. כך נאמר בתורה בפירוש: "כי לא על הלחם לבדו יחיה האדם כי על כל מוצא פי ה' יחיה האדם" (דברים ח, ג).

 עדיף למצוא שיעורי תורה באזור מגוריך, לשם כך כדאי להתייעץ בקו המתחזקים של ארגון הידברות: 073-2221230

בנוסף אמליץ לך לצפות בקביעות בהרצאותיו של הרב זמיר כהן שליט"א, הרב יוסף בן פורת שליט"א, והרב יגאל כהן שליט"א.

לגבי התמודדותך עם שמירת העיניים והטהרה, אבקש שתקרא תשובה זו:

https://www.hidabroot.org/he/question/99304

ולאחר מכן מאמר שפרסמתי לאחרונה בנושא בשם "שוב נפלתי":

https://www.hidabroot.org/article/231233

דע שכל יום הוא קרב חדש - כפי שאמרו חז"ל: "בכל יום יצרו של האדם גובר עליו ואלמלא הקב"ה עוזרו אינו יכול לו" (קידושין ל, ב), אין זו מלחמה שמנצחים ביום אחד. סכם לעצמך את העצות המופיעות שם, ולמד כיצד להמשיך להילחם, ולא להתייאש מול נסיונות הדור. 

אמרו חז"ל: "בדרך שאדם רוצה לילך בה מוליכין אותו" (מכות דף י, ע"ב), "בא ליטהר מסייעים אותו" (שבת דף קד, ע"א). 

אין לי ספק שיש לך נשמה גבוהה, והקב"ה אוהב אותך מאוד. יום יבוא ועוד תקים משפחה כשרה לתפארת בישראל! המשך להתחזק באמונה, כי בלי אמונה למה לנו חיים.

אני כאן בכל שאלה שתהיה לך!

שלך בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שמירת הבריתאמיתות התורה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה