אמונה

אמונה באוניברסיטה

  • כ' אייר התשע"ח
אא

שאלה

שלום. אני סטודנטית שנה א לתואר פסיכולוגיה וביולוגיה באוניברסיטה העברית. אני באה ממשפחה מאוד דתית ורוחנית וכך גם אני מגדירה את עצמי. הבעיה שלי (בכל תחומי החיים) על אף בטחוני העצמי, זה שאני מאוד מחשיבה את דעותיהם של אחרים, בוודאי אם הם גדולים ממני. כשנכנסתי לאוניברסיטה נכנסתי בידיעה שאני הולכת לשלב איתה מדרשה אך מרוב העומס לא הצלחתי. יוצא לי לשמוע אנשים באוניברסיטה, בין אם הם סתם סטודנטים או מרצים מדברים דברי כפירה, מסבירים תופעות רוחניות שחיזקו אותי כל החיים כחוויות שסך הכל עומדות מאחורי מנגנון פיזי, מכחישים כל קיום של נשמה (למשל את כל הסיפורים שאנשים מספרים לאחר מוות קליני כאוסף חומרים שמופרשים בגוף וגורמים לחוויה הזאת) . אני מצד אחד מאוד רוחנית אבל גם שכלית ודברים כאלה קשה לי לשמוע. אני מסנה לסנן אך מפחדת שבסוף זה יחלחל וישפיע עלי. כל פעם שאני שומעת דיבורים מהסוג הזה או אפילו אדם שמצהיר שהוא לא מאמין, זה לצערי הרב מאוד, מערער אותי. גורם לי לחשוב רגע למה הוא חושב ככה?אולי הוא צודק ואני טועה? רציתי לדעת מהם המחשבות המנחות שאני צריכה לחשוב עליהן כאשר אני שומעת דיבורים כאלה. מה אני צריכה להגיד לעצמי כדי להתחזק וכדי שלא הכל יתערער אצלי כל פעם מחדש. אני יודעת שבעולם הגדול בסוף אין מנוס מזה. תודה לעונים.

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

אני מאמין שמבחינה הלכתית אין לך ללמוד במקום שמדברים בו דברי כפירה, וכמובן להתרחק מאנשים שמזלזלים באמונה. גם אם אינם משכנעים אותך שכלית, מכל מקום פוגעים ברוחניות שלך. למה הדבר דומה? לאדם שצופה בסרטי אימה אלימים ומלוכלכים, ואחר כך המראות שראה נתבעים בנפשו, ומרגיש פחד ללכת לאמבטיה בביתו בלילה, מדמיין שוב את המראות שראה וכו' למרות שאינו מאמין בהם. כך הדמיונות נדבקים בנפש, ולכן צריך לטהר את הנפש מכפירה דמיונית. הטהרה נקנית עם הזמן. העיקר להתרחק מדמיונות ומשקרים המרחיקים מאמונה.

לגבי נושא מוות קליני,

לא ניתן לשחזר מוות קליני באמצעות סמים, ויותר מזה, אין כל היגיון בכך שכולם יחוו אותה חוויה רוחנית של יציאה מגופם. ישנם למעלה מ-30 מיליון מקרים מדווחים של מתים קליני מרחבי העולם, המספרים על יציאה מן הגוף ומנהרה וקול שדיבר אליהם בכח המחשבה ושאל אם רצונם לשוב לעולם הזה או להמשיך לעולם האמת (דרך המנהרה). חוקרים רציניים מאוד, הן נוירולוגים והן פסיכיאטרים חקרו תופעה מדהימה זו והעידו על אמיתתה. הנה דוגמה מרשימה במי שחוותה מוות קליני בתור ילדה קטנה:

https://www.hidabroot.org/article/221954

והוכחות למציאות הנשמה:

https://www.hidabroot.org/article/177210

https://www.hidabroot.org/article/214667 

https://www.hidabroot.org/article/222114

וראי על שקר "מדעי" בנושא רוחניות:

https://www.hidabroot.org/article/138602

חפשי בגוגל את "אתר רציו אמונה", שעוסק בשקרי האקדמיה.

כדי להתחזק באמונה אמליץ לך לקרוא (ולסכם לעצמך) את החוברת "שיחה גורלית" (-חפשי בגוגל). וכן לעיין בכתבות שפרסמתי באתר הידברות:

https://www.hidabroot.org/writer/57351/%D7%93%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%9C-%D7%91%D7%9C%D7%A1

והחשוב ביותר - שתישארי מחוברת למקור של תורה, שיעזור לך להתחזק כנגד ההשפעות השליליות. לימוד תורה דומה למילוי הסוללות של ליבנו, כשם שצריך לאכול ולשתות בכל יום, כך צריך להתחבר לתורה. ממליץ לך בחום לגשת לשיעורי תורה באזור מגוריך (03-6106061) או לצפות בקביעות בהרצאות שבאתר וערוץ הידברות.

שיהיה בהצלחה רבה בעז"ה. אשמח לסייע בכל שאלה מטרידה באמונה.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:דתנשמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה