אמונה

היכולת שלי להוכיח אמונה

  • ט"ו אייר התשע"ח
אא

שאלה

יש לי שאלה, הרי איינשטיין ועוד הרבה חכמים גדולים לא האמינו ביהדות ונכון שיש גם הרבה חכמים שכן האמינו אבל בעצם זה ויכוח בין החכמים האם להאמין או לא אז איך אני הקטן שלא מתקרב לכשרונות שלהם אוכל להביע בזה דעה ולחשוב בעצמי שביררתי את הנושא ויצא לי שיש אמונה הרי חכמים וטובים ממני ביררו את זה ולא הגיעו לעמק השווה ואני מעולם לא התנסיתי בתחקירים רציניים וכדו' זה מזכיר לי ילד ששמע מבוגרים מתווכחים על איזה תחקיר והביע את דעתו אז המבוגרים אמרו לו דעתך לא אמורה לשנות לאף אחד וגם לעצמך שהרי אתה מבין שכל מה שאתה חשבת גם אנחנו חשבנו אלא שחשבנו עוד 100 דברים שאתה כילד בכלל לא חשבת עליהם וא"כ גם אתה לא אמור לעשות כלום מכח מה שיצא לך אלא אהבין שיש חכמים ממך אז למה בנושא האמונה אני לא כילד ביחס לאותם חכמים ופילוסופים

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

המדענים הגדולים ביותר שידע העולם הסיקו על קיומו של אלוקים.

הפילוסופים הגדולים ביותר שידע העולם הסיקו על קיומו של אלוקים.

עד עצם היום הזה לא קם הפילוסוף או המדען שטען שביכולתו להפריך את קיומו של אלוקים. 

גם איינשטיין הסיק על קיום אלוקים, ואמר במפורש בראיון עבור המגזין טיים (Time Magazine) שהוא לא פנתאיסט וגם לא אתאיסט. בתרגום מהיר מתוך הראיון:

איינשטיין: "אני לא אתאיסט. אני לא חושב שאני יכול לקרוא לעצמי פנתאיסט... אנחנו כמו ילד קטן שנכנס לספרייה ענקים המלאה בספרים בכל מיני שפות, הילד יודע שמישהו היה צריך לכתוב את הספרים האלה, אבל הוא לא יודע איך. הילד לא מכיר את השפה שבה הספרים כתובים. הילד מבחין בסדר (תכנון) מסתורי של הספרים, אך עדיין לא מכיר אותו. זה לדעתי היחס בין האדם החכם ביותר לבין הא-לוהים! אנחנו רואים את היקום כל כך מסודר ופועל על פי חוקים, אבל רק מעט מאוד מבינים את החוקים הללו..."

מקור: The World AS I See IT by Albert Einstein

ראה מאמרי "מה רוב המדענים חושבים על אלוקים?"

https://www.hidabroot.org/article/68388

אך העניין הוא שלא צריך להיות "איינשטיין" או רואה נסתרות בשביל להבין שיש בורא לעולם. אפילו ילד מסוגל להביט ביושר בעולם שסביבנו ולהגיע למסקנה המתבקשת שיש בורא לעולם. מציאות הבורא לא נוגעת בכלל לשאלה האם הבורא יצר את העולם בתקופות של מיליוני שנים, או האם הבורא ברא את בעלי החיים בתהליך של אבולוציה - כי בכל מקרה ברור לנו שיש בורא לעולם אשר יצר את היקום והאדם בחוכמה וכוונה מדוייקת - עם או בלי אבולוציה, אם או בלי תהליכים של מיליוני שנים. בורא לעולם חייב להיות בכל מצב שלא יהיה, זוהי מסקנה מוכרחת מהמציאות, וחשוב להבין שלא ניתן להפריך את מציאותו של הבורא באף מצב.

 אנו יודעים שהיתה לעולם התחלה ולכל התחלה חייב להיות מתחיל. אנו יודעים שהיקום מנוהל על פי חוקי טבע המוכיחים את שליטתו של בורא עולם אפילו ברגע זה. אנו רואים שהיקום מתוכנן, בנוי על פי משוואות מתמטיות מורכבות, המוכיחות לנו שהעולם נברא על ידי מתכנן. השכל מחייב להגיע לסיבת הסיבות, מי שאינו תלוי בחומר ובזמן, אשר יצר את הכל, ועונה אך ורק להגדרה של אלוקים. ואנו למדים על מהות רוחנית שיש בתוכנו, הבחירה החופשית המעידה על קיומה של נשמה אלוקית. ההוכחות רבות מספור:

http://www.hidabroot.org/he/question/109337

ממליץ לך לחפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית", ולקרוא חוברת דו-שיח באמונה עם אתאיסט, ולראות כיצד לא ניתן להתווכח עם ההוכחות הפשוטות ביותר.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:איינשטיןאמונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה