חברה והשקפה

שמירת נגיעה בקשר

  • ט' כסלו התשע"ח
אא

שאלה

היי כבוד הרב, אני בת 17 כיתה י"ב :) יש לי חבר כבר כמעט 3 שנים (מכיתה ט') בתחילת הקשר (בשנה פלוס הראשונות) הייתי בתפיסת עולם נורא שונה וממש לא האמנתי בשמירת נגיעה וככה גם הוא, ובגלל זה לא שמרנו נגיעה. אבל בגלל ההשתיכות שלנו למגזר הדתי לאומי הקצר היה נורא איטי אבל בכל מקרה הגענו למצבים אינטימים של נגיעה עם הזמן. בשנה הבאה הוא רוצה להכנס לישיבה ואני בע"ה לשירות לאומי ואנחנו כבר תקופה מרגישים צורך ממש להפסיק או לפחות למעט לבינתיים את הנגיעה. יש גבולות ברורים שלא חצינו, אבל עדין כן נגענו בצורה שממש לא מתאימה ואנחנו רוצים להפסיק. זו החלטה של שנינו ביחד ואנחנו פשוט ממש רוצים הכוונה בזה, יש אפשרות להפסיק נגיעה אחרי שכן נגענו מאוד? אם כן, האם יש שיטות או הדרכה בענין? הדרגה/במכה או כל דרך אחרת.. אנחנו מודעים לקושי ומוכנים לעבור אותו ביחד עד שנגיע לגיל שמתאים מבחינתנו לחתונה ולהתקדמות..ת

 

תשובה

שלום וברכה

אשירכם שזכיתם להגיע למסקנא שיש לשמור את קדושתכם כראוי וכיאות, בוודאי שיש אפשרות להפסיק את הנגיעה כליל. כל יהודי יש לו כוחות למור את המצוות כראוי והבא ליטהר מסייעין אותו. עליכם לקבל על עצמכם את המצווה עד הסוף בבת אחת כי אם יהיה ליצר הרע פתח לנגיעה בצורה כל שהיא הוא יגרור את זה למגגעים איטמיים כבעבר ואף יותר מכך ה' ישמרינו.

הדרך לחזק את עצמכם ולשמור על כל עצמכם היא ראשית להקפיד מכאן ואילך בכל חומרת הדין על איסור ייחוד שלא תהיו יחד במקום סגור/ שמם, דבר זה לעצמו יהיה גדר וסייג גדול שלא ליפול בחטא הנגיעה כלל.

ב. ללמוד על חומרת האיסור של נגיעה בכל צורה שהיא ראי כאן דוגמית לחומרת האיסור https://www.hidabroot.org/question/28741

ב. ללמוד על גודל ההפסד של אי שמירת נגיעה לעתיד החיים

https://www.hidabroot.org/admin/mgz_faq

וגם כאן https://www.hidabroot.org/magazine/category/47258

אשמח לסייע עוד ככל הצורך,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שמירת נגיעהטהרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה