נשים

שמירת נגיעה מה הפשר?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני שומרת נגיעה .. הסבירו לי את המהות של זה , אבל אני לא כ`כ מבינה . אם אפשר תסבירו לי . תודה , וישר כוח על האתר !

תשובה

שלום וברכה

אשרייך שאת שומרת נגיעה, כגודל הקושי כך גודל השכר, לא רק בעולם הבא אלא גם התועלת בחיי העולם הזה, התורה כמורה דרך חיים בחרה בשבילינו את הטוב והרצוי ביותר. אינני יודע באיזה גיל את כיום, אבל אף אם את לא מבינה את משמעות איסורי הנגיעה כיום, תעמדי על ההרס שיש בזה בעתיד, הלא רחוק, ככל שתתבגרי תרגישי יותר שהמגע אפי` כשאינו למטרה כל שהוא יכולה לעורר לדברים לא רצויים.

מגע פיזי כל שהוא יכולה לעורר מעצם העניין גם תאוות בשרים, לכן אסרה תורה גם מגע תמים בין המינים, ביודעה ובהכירה שגם ממגע כשלעצמה אפשר להיגרר לדברים שליליים. תחשבי גם על כך, כי מגע ביניך לבין בחור, יתכן ומצידך אין שום כונה, אולם מצד הבחור יש במגע הזה משום נגיעה של חיבה, או נגיעה לשם תאוות נשים, [וזהו דבר שאת כאשה לא יכולה להרגיש בכך כלל לפעמים], ונמצא שאת מכשילה בזה שאת נותנת לבחור לנגוע בך בחטא חמור, של מגע בנערה לא נשואה לו [ועל הרוב הנערה טמאה כנידה], שהמגע בה לשם חיבה אסורה מן התורה.

כך כתוב בדברי חז"ל: "אמר הקב"ה אל תאמר הואיל ואסור לי להשתמש באשה שאיננה שלי, הריני תופשה ואין לי עוון או שאני מגפפה ואין לי עוון, אני נושקה ואין לי עוון, אמר הקב"ה כשם שאם נדר נזיר שלא לשתות יין אסור לאכול ענבים לחים ויבשים ומשרת ענבים וכל היוצא מגפן היין, אף אשה שאינה שלך אסור ליגע בה כל עיקר, שכן שלמה אומר (משלי ו) היחתה איש אש בחיקו ובגדיו לא תשרפנה כן הבא אל אשת רעהו לא ינקה כל הנוגע בה, לכך סמך הקב"ה פרשת נזיר לפרשת סוטה שהן דומות זו לזו, וכל מי שנוגע באשה שאינה שלו מביא מיתה על עצמו, שנאמר (משלי ז) כי רבים חללים הפילה, וכתיב (שם משלי ה) רגליה יורדות מות שאול צעדיה יתמוכו. התורה מבקשת לחסוך מאיתנו את המלחמות המיותרות, והגירויים הגופניים שאינם מובילים לשום מקום, ונוכל לסמוך בעיניים עצומות על נותן התורה שבחר בשבילינו את הטוב ביותר.

וכך כתב בספר החינוך (מצוה קפח): "מכל מקום, לפי הדומה מכל מה שהזהירו זכרונם לברכה אין אדם רשאי לזוז ממוסרם הטוב, ואף על פי שהוא מוצא עצמו חשוך התאוה קצת, לא יאמר כיון שאני מוצא עצמי כן מה איכפת לי אם אסתכל בנשים וכדו`, כי יודע אני בעצמי שלא יתעורר יצרי בכך, שהרבה אמרו כן ונכשלו.

ועל זה רמזו זכרונם לברכה באומרם כי היצר בתחילה חלש מאוד והולך ומתחזק על האדם הרבה". יש גם נימוקים חברתיים לשמור על מרחק ממגע גופני לפני החתונה, מכיון שהחלטת הנישואין שעיקרה בשכל והבנה שהאשה והגבר מתאימים זה לזו וזו לזה, וכשיש שוחד גופני של מגע, תאוות הבשרים מתערבת עם ההחלטה הגורלית, ואחר כך מתחרטים על כך. כדאי לקרוא את הספרון `מגע הקסם`, תהני ותפנימי.

בתועלת הגשמית ראו https://www.hidabroot.org/writer/2121/%D7%9E%D7%92%D7%A2-%D7%94%D7%A7%D7%A1%D7%9D

שבת שלום - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:שמירת נגיעהטהרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה