חברה והשקפה

הפגנות אלימות של אלפי חרדים, אלו הפנים של התורה?

  • ב' חשון התשע"ח
אא

שאלה

שלום קודם כל, אני רוצה להגיד שאני לא חרדיה, אני די רחוקה מזה אבל אני מאוד אוהבת את התורה ואני מתפללת כמעט כל יום, ואני חייבת להגיד שבכל פעם שאני רואה הפגנות אלימות של חרדים שבאים ב"שם השם" זה די מבלבל אותי. איך זה יכול להיות, התורה שלנו כל כך יפה לא כתוב בה בשום מקום לפגוע באחר להפך יש לנו מצוות לעזור ולאהוב אחד את השני, אהבת חינם. אני לא אומרת שזה כל החרדים אבל זה בהחלט מספר גדול מהם שפוגעים בחיילים ותוקפים ילדות ברחוב ש"לא לבושות בצניעות" וטוענים שהם באים בשם התורה ובשם ה'. אז מי אלה? הם באמת מייצגים את התורה? ה' אוהב את מה שהם עושים כמו שהם חושבים?

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

השגיאה שלך, שאת חושבת ש"מספר גדול" מהחרדים פוגעים בחיילים ותוקפים ילדות ברחוב... והמציאות רחוקה לחלוטין מהציור שציירת. כשם שרוב החילונים אינם "רוצחים ומסוממים", כך גם רוב החרדים אינם "אלימים ותוקפים ילדות ברחוב".

רוב החרדים בארץ לא מגנים ולא מזלזלים בחיילים, וכמובן לא תוקפים ילדות ונשים... 

בכל ציבור ישנם משוגעים וקיצוניים - אלא שהתקשרות מציגה אותם בקול תרועות כאילו היו הרוב המכריע של החרדים, ולא כך הוא.

אל נא תשכחי שהמגזר החרדי מפעיל את ארגוני החסד וההצלה הגדולים ביותר בישראל - אשר מסייעים למיליוני חילונים ודתיים ללא הפלייה, ואין כמעט חילוני בימינו שאינו נעזר בארגונים כמו עזר מציון לפחות פעם בחייו. ארגונים כמו יד שרה וחסדי נעמי אשר חוסכים למדינה מיליוני שקלים בשנה, ותורמים מזון לאלמנות ויתומים ונזקקים מכל המגזרים וכל הערים בישראל.

המגזר החרדי גם מפעיל את ארגוני התשובה הגדולים ביותר בעולם, ופועל יותר מכל מגזר אחר להשבת יהודים לאביהם שבשמים, ובכך מראה על דאגה ואהבה לכל עם ישראל. ארגון הידברות מופעל בידי רבנים חרדים ובכל מעשיו מבקש להוסיף שלום ואהבה בישראל!

אנשים בטבעם מושפעים מאוד ממקורות האינפורמציה שלהם, ולכן עליך לשאול עצמך שאלה פשוטה, האם האתרים שבהם את קוראת נאמנים בהצגת הציבור החרדי, המונה כיום קרוב למיליון יהודים בישראל?

בתור חוזר בתשובה, גיליתי שהציבור החרדי שונה לחלוטין מהדרך שבה הוא מוצג בתקשורת. החרדים נחמדים ועדיני נפש, ושמחים לעזור לכל אדם שעימו באים במגע. אל תשכחי שארגוני הצדקה והחסד הגדולים בישראל הם חרדים, ועוזרים לכל האוכלוסיות בישראל, דתיים וחילונים כאחד. הציבור החרדי אוהב חסד וגמילות חסדים ורודף שלום.

אלימות בציבור החרדי היא נדירה מאין כמותה.

התקשורת החילונית בישראל (אשר מקדמת בעיקר את השקפת השמאל) נלחמת מלחמת חורמה בכל קודשי ישראל, ועושה מאמצים בלתי נלאים להשמצת הציבור החרדי בישראל. התקשורת מנסה לצייר את הציבור החרדי כגס ופרימיטיבי ואלים, ועל כן סוקרת ומבליטה כל חרדי שגילה התנהגות שלילית, גם אם הוא אחד מאלף. נא לראות:

https://www.hidabroot.org/article/149055

 https://www.hidabroot.org/article/3217

ואת המדור:

https://www.hidabroot.org/magazine/category/18125?page=6

כנגד העליהום שעושים השכם וערב נגד החרדים בתקשורת, הוקמו אתר הידברות וערוץ הידברות המגיעים לעשרות אלפי בתים בישראל, המראים את היהדות ביופייה, מסבירים נושאים שאינם מובנים לציבור (מעמד האישה ביהדות, תורה ומדע, צבא וכו'), וכן מראים שאנו שומרי המצוות - אנשים טובים וישרים אשר אוהבים את עם ישראל.

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חרדיםהפלג הקיצוני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה