חברה והשקפה

גיוס חרדים

  • כ"ח תשרי התשע"ח
אא

שאלה

שלום לאתר הידברות ... קודם כל התחזקתי מאוד מאוד מהרצאות פה ואני מודה לכם מאוד! מפריע לי מאוד העניין של הגיוס, אני מבין שצריך ללמוד תורה והיא בעצם מגנה על עם ישראל ועוזרת ומגנה עלינו ועל עם ישראל ואני מעריך מאוד את האברכים שלומדים בישיבות,לדעתי ללמוד זה אפילו יותר קשה מלעבוד ... אבל אני כל הזמן רואה הפגנות של חרדים וכל הגינויים שלהם לצבא... סרטונים רבים וזלזול כלפי החיילים ... בכל זאת גם אם החיילים האלה חילונים הם יהודים ומגנים בחירוף נפש עלינו ועל כל המדינה נמצאים בגבולות , ביישובים של יהודה ושומרון וכו'.... ובצבא יש בתי כנסת שמירה על כשרות מסלול חרדים ואפילו סמינרים למי שרוצה לחזור בתשובה ... בכל זאת מי שכבש את ארץ ישראל זה הצבא שהיה חילוני כמעט כבש את ירושלים הכותל המערבי , מערת המכפלה והרבה מקומות קדושים נוספים ... יש גינוי כמו חרד"ק וכאלה השאלה שלי למה ??? אם חרדי החליט שהוא רוצה להתגייס סימן שקשה לו ללמוד בישיבה והחליט להשתתף בנטל למה לא מקבלים את זה בסביבה החרדית ? ושוב תודה לאתר הידברות ולכבוד הרב...

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

בבקשה קרא את מאמרי "שיוויון בנטל התורה":

https://www.hidabroot.org/article/3692

רוב החרדים בארץ לא מגנים ולא מזלזלים בחיילים. 

יש קבוצות קטנות שמגנות - והתקשרות החילונית מציגה אותם בקול תרועות כאילו היו הרוב המכריע של החרדים, ולא כך הוא.

עם זאת, ודאי שקיימת התנגדות בציבור החרדי לגיוס מן הסיבה הפשוטה - שהמדינה רוצה לגייס את כל הבחורים החרדים, ומנסה לפתות אותם באמצעים שונים (או לאיים עליהם באמצעי הפחדה שונים), כאשר המטרה האמתית שעומדת מאחורי הדברים היא מלחמת-תרבות, דהיינו הפחד מפני הריבוי החרדי, והרצון לחלן את בחורי הישיבות בישראל. ועינינו הרואות שבחורי ישיבה שהולכים להתגייס מתקלקלים ברובם המוחלט ונהיים לחילונים.

יש כאן מלחמת תרבות, ומרחפת סכנה מעל לומדי התורה. הבחורים שמצטרפים לצבא - עוזבים את המחנה החרדי, וברובם לא נותרים בו. כלומר, ה"שיטה" החילונית עובדת...

כמו כן, עם כל הכבוד, הצבא בישראל הוא עדיין גוף חילוני המנוהל בידי אנשי מפקד חילונים, ואינו שואל לדעת גדולי ישראל. ככזה, אין לחרדים מה לעשות בו.

ראה כאן אוסף שאלות ותשובות בנושא צבא ומדינה:

https://www.hidabroot.org/article/45031

ועוד דבר: בשונה ממה ששמעת בתקשורת, רוב החרדים עובדים לאחר החתונה. יש בישראל פחות ממאה אלף אברכים בסך הכל. רוב החרדים הם אנשים עובדים. ראה במאמרי "האם האברכים סוחטים את המדינה?":

 https://www.hidabroot.org/article/1049

התקשורת החילונית בישראל (אשר מקדמת בעיקר את השקפת השמאל) נלחמת מלחמת חורמה בכל קודשי ישראל, ועושה מאמצים בלתי נלאים להשמצת הציבור החרדי בישראל:

https://www.hidabroot.org/article/149055

 https://www.hidabroot.org/article/3217

והמדור:

https://www.hidabroot.org/magazine/category/18125?page=6

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:צבאגיוס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה