אמונה

תורה מן השמיים

  • ד' ניסן התשע"ז
אא

שאלה

יש לי משהו שמאד מפריע לי באמונה , ותמיד קופצות עלי מחשבות ואני חושב לעצמי שיכול להיות שקם אדם עם כוחות אדירים שיכל לעשות כמעט מה שהוא רוצה ונתן את התורה וידע את העתיד ותגליות מדעיות ולכן כתב אותם בתורה בלי שום חשש ,ושיכול לגרום לאנשים לראות דברים בצורה אמינה ביותר כמו מעמד הר סיני וכו׳ , למה לא יכול להיות שזה אדם כזה שנתן את התורה? אשמח מאד שתענו לי בדחיפות ממש ממש ,זה דחוף…תודה רבה

 

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

אף אדם אינו יכול לשלוט בכל הארץ. רק בורא עולם מסוגל לשלוט בכל איתני הטבע. אם אדם היה מסוגל לעשות זאת, היינו שומעים בכל דת בעולם סיפורי נסים אדירים כמו בתורת ישראל, שהרי בכל העולם היו "מכשפים".

כמו כן כדאי לציין שלשיטת הרמב"ם, כישופים אינם קיימים במציאות אלא הם רק אשליות ותעתועי ראייה שעושים הקוסמים כדי שיאמינו המוני-העם בהבליהם, והתורה רצתה להרחיק אותנו משקריהם של עובדי האלילים שהיו מטעים את ההמונים באמצעות "טריקים". ולפי הרמב"ם גם חרטומי מצרים לא באמת הפכו מקל לנחש, אלא רק עשו אשליה אופטית שבה נראה המקל כאילו נהפך לנחש, ולכן נאמר "ויעשו כן בלהטיהם" - מבאר הרמב"ם את המילה "להט" - להטוט. כלומר מעשה טריק וקוסמות.

אך מי שמפרשים שהיו כישופים כפשוטם, עדיין מובן שדבר כזה לא ייתכן - שאדם בשר ודם ישלוט בארץ שלמה, כי הכישוף תלוי בגודל האדם ומוגבל לאנושיותו. לכן לא קיים כישוף שיכול להביא לשליטה בעולם. כפי שאדם חזק יכול להרים סלע, אך לא יכול להרים הר. כך הוא גם המצב לגבי  מכשף או קוסם מאחז עיניים, שמסוגל להפוך כוס מים לכוס דם, אך ודאי שאין ביכולתו להפוך ימה שלמה לדם, להוריד אש וברד ביחד מן השמים, להרוג כל בכור בארץ שלמה ברגע אחד, לקרוע את הים לשניים, להחיות עם במשך 40 שנה במדבר וכיוצא באלה הנסים האדירים שנעשו לעם ישראל. הנסים במקרא יכולים להיעשות רק בידי בורא עולם, כי רק בורא עולם מסוגל לשלוט בכל חוקי הטבע שליטה כלל ארצית.

ניקח לדוגמה את מכת בכורות, בשביל לעשות כזה דבר צריך לדעת מי בכור ומי לא בארץ שלמה, ולאף אדם לא יכול להיות זיכרון כזה. רק בורא עולם שנמצא בכל מקום ובכל זמן יכול לדעת מי בכור ומי לא בארץ שלמה, ולזכור זאת.

וגם כדי להרוג את כל בכורי מצרים בו-זמנית ברגע אחד, צריך להיות בכל מקום בארץ. אף מכשף לא יכול לכוון דעתו למיליוני מקומות שונים בו זמנית. כל אדם מוגבל בשכלו ויכולת מחשבתו, כמו גם בכוחותיו האנושיים.

כמו שאנו מבינים שרק בורא עולם יכל לברוא את העולם, כך אנו גם מבינים שרק בורא עולם יכל לחולל את עשרת מכות מצרים ולהציל את כל עם ישראל במשך דורות רבים.

ראה בהרחבה:

http://www.hidabroot.org/question/20100

http://www.hidabroot.org/article/75707

הנבואות בתורה הוכיחו לא רק שה' יודע את העתיד, אלא גם שהוא שולט בעתיד. ה' ניבא בתורתו שעם ישראל יגלה לכל קצוות תבל, וירדפו אותו במשך אלפי שנים אך לא יצליחו להכחידו, וארצו תישאר שוממה ולא יצליחו לישבה, וישוב לארצו באחרית הימים - כל התופעות הכי לא הגיוניות בעולם קרו לעם ישראל, ומוכיחות שבורא עולם שולט בהיסטוריה, לא רק יודע את העתיד, אלא עושה את העתיד ושולט בעולם כולו. ראה:

http://www.hidabroot.org/video/209596

וחפש בגוגל את המילים "שיחה גורלית" וקרא חוברת קצרה שכתבתי בנושא אמיתות התורה ויציאת מצרים. מומלץ ביותר.

שלך בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:תורהתורה מן השמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה