חברה והשקפה

לרב בנימין שמואלי חכמה יוונית , טלפון ורבנים

  • י"א שבט התשע"ז
אא

שאלה

1) מה זה חכמה יוונית? ומה הבעיה בזה (בקשר לשפה היוונית הותר אף לכתוב בה ספר תורה) זה מעשי לימינו? 2) אני מתחזק בדת (אני כבר "דתי" רגיל+ אבל מתחזק יותר) ומנסה להקשיב לגדולי הדור. אני קטין במוסד חינוכי ("דתי") הרוצה שאשאר עם טלפון עם whatsapp (לצורך הקבוצה הכיתתית לעידכונים של הלימודים). יש אפשרות שיותר לי טלפון לא כשר או שיש פתרון אחר? ומה עם זה https://m.kipa.co.il/jew/49682.html 3) למה להקשיב לרבני הדורות האחרונים וכן אלה של דורנו מבלי שנעשה אותם לרבותינו (כמו "עשה לך רב") תודה (אל תופתע אם אוסיף שאלות)

תשובה

שלום וברכה

1. רש"י וכך גם הרמב"ם ועוד מסבירים שהכוונה היא לשפת סתרים מיוחדת שהיתה בין המעמד העליון היווני. הרמב"ם כותב שדבר זה אינו קיים כיום.

2. אם יש צורך גדול ללימודים ואין הוואצאפ משמש לשום דבר אחר והדפדפן של האינטרנט חסום לגמרי תוכל להקל בכך עד שבעז"ה תיכנס לישיבה.

במחילה מכבודו, דברי הרב אבינר אינם נכונים כלל. חובה על חכמי הדור לגדור גדרים ולהעיר לעם על הדברים שמביאים לידי חטא ויש בהם כח לאסור כל מה שמביא לידי חטא. כך נהגו כל גדולי ישראל  בכל הדורות.

מכשירי הטלפון שלא כשרים מביאים לידי חטאים ומפילים רבים לבאר שחת וכידוע לכל.

אין צורך שכל אחד יקבל עליו את גדולי ישראל לרבו אלא כאשר בני ישראל יראי ה' שהם בני נביאים מקבלים את גדולי ישראל עליהם כגדולי ישראל כל אחד ואחד חייב לשמוע לקולם.

אשמח לענות עוד על כל שאלה אי"ה.

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:חז"לחכמה יוונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה