זוגיות

עצות להנצל מגירושין

  • כ"ה תשרי התשע"ז
אא

שאלה

מדוע זוגות נשואים מתגרשים? מה הסיבה/הסיבות העיקרית/ העיקריות לכך? מדוע יחסם של הזוגות הנשואים משתנה במהלך השנים אחד כלפי השני? כיצד ייתכן הדבר שאוהבים בן אדם רק בשנים הראשונות לנישואים ואחר כך מפסיקים לאהוב אחד את השני? האם זה אומר שהזוג לא נועד להיות ביחד מלכתחילה או שמדובר בסיבות אחרות? כיצד ניתן לזהות אנשים שעומדים להתגרש? מה הם הסימנים לכך? האם ניתן לשקם מערכת יחסים בין בני זוג אשר נמצאים סף גירושין? אם כן, כיצד? האם הילדים של ההורים יכולים לעזור להם בשיקום יחסיהם (באמצעות מחווה או התנהגות טובה או כל דבר בסגנון) או שניתן לעשות זאת רק באמצעות אנשי מקצוע כדוגמת יועצים לענייני זוגיות, ספרים וכדומה? כיצד ניתן לדעת אם בני הזוג באמת מוכנים ורוצים לשפר את יחסיהם? מה שורש האהבה הקיים בשנים הראשונות של הנישואין ומה שורשה של האהבה (אם היא קיימת בכלל) או שנאה וכעס על סף הליך הגירושין? מה הם הקשיים שעימם מתמודדים בני זוג שרוצים להתגרש? האם אפשר להחליט רק לאחר 30 שנה או אחרי הרבה מאוד זמן שרוצים להתגרש? אם כן למה? האם הילדים צריך לקבל גירושים בהבנה ובאהבה שזה הדבר הטוב ביותר עבור הוריהם או שהם צריכים להראות שהם סובלים מכך ובכך להשאיר את ההורים ביחד לזמן נוסף? מה ההבדל בין אהבה להתאהבות והאם זאת הסיבה שבעיקרה זוגות צעירים מתגרשים לרוב? איך ניתן לדעת שבן או בת הזוג שאת/ה עומד/ת להתחתן איתה או איתו הוא בן הזוג שאיתו אתה עומד לחיות לאורך שנים? אשמח למאמרים נוספים בנושא, לספרים נוספים לנושא. תודה רבה על המענה וההקשבה

תשובה

 

לכבוד השואלת, 

סליחה על האיחור בתשובה.

כל השאלות הן שאלות טובות; אכן כדי לענות על כולם יתכן שזה יקח קורס של למעלה משנה. 

ישנם כללים, אבל העיקר לדעת הוא, כמו שיש הרבה אנשים בעולם וכל אחד הוא ייחודי, כך כל זוג והחיבור שלו הוא ייחודי. וכן כדי להבין את סיבת ההיפוך מאהבה לשנאה ח"ו, צריכים לעיין במצב הייחודי של אותו זוג.

והכלל היחיד שהייתי אומר שכן משנה מנסיוני, היינו, שאם כן יש בעיות המתעוררות אצל בני הזוג, הן אם הן מתעוררות זמן קצר אחרי  החתונה או זמן ארוך, שידברו על זה ויחפשו עזרה מאחד או משני מומחים מבחוץ (לא יותר) כדי לטפל בבעייה באופן תקשורתי (כלומר, שיתקיים דו-שיח בין בני הזוג אודות הבעייה עצמה); כי כאשר לא מדברים על זה ונותנים לבעייה להתמגל לאורך זמן ימים ושנים, לבסוף כאשר הוא יוצא לחוץ, אז הוא יוצא בעוצמה כזו שכן יש בכוחו להרוס את כל קשר הנישואין ולהביא לידי גירושין. 

אמנם, על ידי ההתקשרות הטובה והגישור בין בני הזוג, כמעט כל בעייה אפשר להתגבר עליה ולמצוא דרך להמשיך את הקשר הטוב והאהבה שביניהם. 

בברכה, 

רב נחום

 

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:להימנע מגירושיןסיבות לגירושין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה