נשים

שבעה נקייים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

באחת התשובות המופיעות כאן ניתן הסבר מפורט לגבי שבעה נקיים, שמקורם בעצם מגזרת חכמים שקיבלו על עצמם, דהיינו חובת שמירת נקיים היא מדרבנן ולא דאורייתא. התורה שלנו מושתתת על תבונות עמוקות, ואם שם לא נגזר לשמור שבעה ימים נקיים נוספים כנראה שיש לכך סיבה טובה. למה באו חכמים והוסיפו זאת. לא סתם אני מעלה את הנושא, אני כלה חדשה המנסה להכנס להריון ולאחר בדיקה מעמיקה בנושא אני רואה שנשים רבות לא מצליחות להכנס להריון בגלל שהן שומרות שבעה נקיים. לנשים רבות יום הביוץ מתרחש בעת שבעת הנקיים, וכדי שהן תצלחנה להורות הן צריכות התערבות רפואית של הורמונים וכו` - דבר המביא לסבל נפשי וגופני רב ולתסכול, האם חכמנו לא היו מודעים לה? בימינו ישנן תרופות שעוזרות, מה עשו נשים לפני חמישים ומאה חמישים שנה ויותר, הא נגזר עליהן לחיות בצער של אי הבאת ילדים ? וזאת על משהו שלא התורה צוותה אותנו. תודה

תשובה

שלום וברכה

ראשית מזל טוב לנישואייך, ה` יעזור שתזכי לחיות באושר ובעושר ולבנות בית נאמן בישראל ולזכות לבנים ובנות העוסקים בתורה ומצות. גזירות חכמים כולם באו לשמור שלא נגיע לאיסור תורה, והם לקחו בחשבון את כל ההשלכות של גזירותיהם וקבעו לפי סדר העדיפות שהם ראו לנכון, וישנם פתרונות הלכתיים מיוחדים למצבים מיוחדים.

מאחר ורק הבורא מחליט למי יהיו ילדים, אין לך לחשוש שהיה פעם יהודי שהאלוקים רצה לתת לו ילד ולא זכה לכך עקב גזירת חכמים. ראי נא את הרצאתו של דר` אלי שוסהים הדן במעלת שמירת שבעת הנקיים מבחינה רפואית, ותביני שגם מבחינה רפואית היה עדיף לעשות כגזירת חכמים=סוד%20כוחה%20של%20האישה וכפי שכתבי מי שכיום יודעת שהיא בבעיה עקב ביוץ מוקדם, אפשר לעזור לה באופן פרטני. בגילך זה יכול לקחת מעט זמן להיכנס להריון, ואין צורך להילחץ כלל.

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה