תורה ומדע

איך מסבירים את נושא השכבות בקרקע

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב ! אני מפנה את השאלה לרבנים המתמכים במדע ואמונה , אולי הרב זמיר כהן . למדתי בעברי גאולוגיה וכן גם לימדתי בתוך מדריכה בחברה להגנת הטבע , את נושא השכבות ומאובנים . הייתי רוצה לדעת איך מוצאים הסבר לנושא זה , השכבות בעלות מליוני שנים נחקרים ע"י תמיסות מיוחדות ונמצאים בהם שרידים של בע"ח קדמוניים פרוקי רגליים ורכיכות למינהם שלפי המדע הם חלק מהאבולוציה וכמובן לא קיימים היום , אשמח לתשובה , תודה וישר כוח מירב

תשובה

שלום וברכה

תשובה מלאה ומספקת על העניין תמצאי בדרוש אור החיים שחיבר הגאון בעל תפארת ישראל, שם מסביר את הדברים על פי מה שהביאו המקובלים בספריהם שכדור הארץ שלנו עליו נבראה צורת החיים הנוכחית על ידי בורא עולם לפני 5770 שנה, היה מאוכלס בעבר על ידי בריאות קודמות של הקב"ה, שאין לנו בהם ידיעה. והמאובנים הם שיריים מאותם יצורים קדומים מצורות החיים ששרדו על כדור הארץ מלפני ההתחדשות הנוכחית.

כל הלומד ברש"י בפסוק הראשון בספר בראשית, יודע שהתורה לא תיארכה את תאריך בריאת כדור הארץ עצמו, רק שעל כדור הארץ שהיה מכבר שרד מצב של תוהו ובוהו ואז אמר אלוקים שיהיה אור וכו´.

אני מביא לכאן ציטוטים מהמאמר הנ"ל, ובמייל שלחתי לך את המאמר המלא, תעייני שם בדפים 7-8.

בהצלחה - מנשה ישראל

נאמר בסנהדרין [דף צ"ז א´] תנא דביי אביי, שית אלפי שנין הוה עלמא, וחד חריב, תנא כשם שהשביעית משמט א´ לז´ שנים, כך העולם משמט א´ לז´ אלפים שנה עכ"ל הגמ´. והכי נמי אמרינן בסוף מסכת תמיד, בשבת היו אומרים, מזמור שיר ליום השבת, ליום שכולו שבת ומנוחה לחיי העולמים. זהו הסוד מה שיהיה.

אולם הסוד ממה שהיה, גם זה הראונו חז"ל בדבריהם היקרים, להציץ האור מתוך נקב כמלא מחט סדקית.

נאמר במדרש בראשית רבה ויהי ערב ויהי בוקר [שקשה וכי מאחר שלא היה עדיין שמש בעולם, ערב ובוקר מניין] א"ר אבוה מכאן שהיה סדר זמנים קודם לזה וכו´, מלמד שהיה הקב"ה בונה עולמות ומחריבן, בונה עולמות ומחריבן ואמר דין הניין לי ודין לא הניין לי:

וכדי למסור לנו הבטה והשקפה עגולית על כל הענין, גלה לנו רבינו בחיי סוד נעלם בשם המקובלים בפרשת בהר, בפסוק ושבתה הארץ שבת לה´ וגו´, דזה ירמז על סוד נפלא, שיהיה העולם נבנה ונחרב ז´ פעמים, כנגד ז´ שמיטות שביובל, שהם יחד מ"ט אלפים שנה.

וכתב עוד, שבכל שמיטה ושמיטה הנ"ל, יהיה העולם נברא בהשלמה יתירה יותר מבתחילה, על שלבסוף יחזרו כל נצוצי הקדושה שהושפעו מהקב"ה בתחילת בריאה העולם לתוך הגשמיים כדי שישלימו את עצמם בעצמן ובסוף השמיטה הז´ יחזרו מושלמים בתכלית השלימות, לסבה הראשונה ב"ה, כרצונו ית´ וזהו תכלית כל התכליות לבריאת העולם. ע"כ תוכן דבריו שם


ועל זה רמז לנו קצת הרמב"ן, בפסוק אשר ברא אלהים לעשות, והראב"ע בפסוק עוד כל ימי הארץ והרקנטי בפרשת בהר כתב עוד, שלעניין זה רומזין כמה מצות התורה, שראינו שמספר שבע מתנוסס ומתנוצץ בכמה מהמצות ז´ ימי שבתא ז´ ימי פסח ז´ ימי סיכות ז´ ימי נידה ז´ ימי נקיים ז´ ימים קודם המילה ז´ ימי אבלות ז´ ימי משתה ז´ שנים בשמיטה ז´ שמיטות ביובל ז´ קני המנורה הזאת ביו"כ ועוד רבים:

ובעלי הסודות גילו, שלז´ הקפות העולם הללו, רומזים שבעת ימי בראשית, שכל אחת היה הכנה ליום שלאחריו, וכמו שנראה מסדר בריאותן אחר שנדקדק בהם היטב, כמו כן בז´ ההקפות של העולם תהיה כל הקפה הכנה להקפה שלאחרי´ ושתמיד הרפה המאיחרת תהי´ מושלמה טפי:

וסוד ב´ ליראיו, שנמסר להם שאנחנו כעת בהקפה הד´, שהוא לפי סדר ששת ימי בראשית הנ"ל כנגד יום רביעי שבו העמיד הקב"ה המאורות בעולם.

ומלבד שנתגלה לנו כל זה מחובן והתחדשות של העולם אח"כ, נודע לנו מיד ליד בסוד. כבר נזכר דבר מזה באר היטב בפסוקים כתיב, רוע תרוע הארץ, מוט התמוטטה, וחפרה הלבנה ובושה החמה, ונגולו בספר השמים, וכל צבאם יבול, שמים כארץ נמלאו והארץ כנגד תבלה, הנני בורא שמים חדשים וארץ חדשה.

סידור בכח חזק ונורא, ותלויים תלולים זה רוחב שערה עד שלא ישוער שנתהווה כזאת ע?י זעזועים שהיה פעם אחת ידו ית´ הגוער בארץ ותתהפך כרגע:<>

עוד לא הסתפקו בזה, כי אם גם חתרו במעמקי ארץ ובקרביה איזה מאות מטר עמוק תחת פני העליון של הארץ חפשו בבערגווערק, ומצאו תוך עובי האדמה ד´ סדרים וכל אחת למעלה מחבירתה כל אחת מין אדמה אחרת, ובין סדר לסדר מונחים ברואים שנתקשו ונתהוו בתוארם לאבן אשר משם הוכיחו שהארץ נתהפכה ונחלפה פניה כבר ד´ פעמים:

והברואים שבין שורת אדמה לחברתה מצאו תמיד שאותם שמונחים בשורה התחתונה שבארץ, הם בנויים בגודל ענקיי יותר מאותם שמונחים בשורה של מעלה ממנה וכמו כן אותן שמונחים בשורה השנייה, עדין יותר גדולים מאותן שמונחים בשורה השלישית וכמו כן מהשלישית להרביעית העתיי אבל לפי גודל הברואים שבכל שורה התחתונה יותר מאותן שבשורה שלמעלה ממנה, כן יתראה שוב שלימות היופי בבניינם של הברואים שנמצאים בכל שורה עליונה, יותר מאשר יראה בבנין הברואים שנמצאים בשורה שתחתיה:

עוד כתבו הטבעיים שיש כמה הוכחות בטבע, שהארץ קבלה פעם אחת דחיפה נוראה מקרן מערבים דרומית לקרן מזרחית צפונית, אשר עי"ז נחרבו ונשדדו כל פני הארץ:

וכן מצאו בשנת אלף והת"ז למספרם, במדינת סיביר בקצה צפון של העולם תחת הקרח הנורא אשר שם תמיד, פיל אחד גדול מאד בכמו 3 או 4 פעמים מאשר מצאנו עתה, ושופי עצמותיו עתה עומדים במוזיאון בפטרסבורג.

ולאשר בסיביר לפי גודל קרירות התמידי השולט שם, אינו מקום גידול פילים, מזה מוכח שעל ידי דחיפה הנ"ל שקבלה הארץ, ונשדדה ונבלבלה, הוצף לשם אז הפיל זה בהמון גלים, או שפעם אחת היה טבע האקלים ההוא חם, בכדי סיפוק לגדל פילים.

וכמו כן ימצאו במעמקי ההרים היותר גבוהים בארץ, חיות הים אשר נתקעו והיו לאבן, וחכם אחד חוקר טבעי קופיער שמו, כתב שמכל 78 מיני חיות שמצאו בתחתיות הארץ יש מהן 48 מינים שאינם נמצאים כלל בעולם הנוכחי.

וכבר ידענו מעצמות חיה ענקית אחת שנמצאת במעמקי ארץ סביב עיר בולטימור באמריקה, אשר ארכה 17 רגל, וגבהה מכפות רגליה הראשונים עד קצה כתפותיה, 11 רגל, ומכף רגליה האחרונים עד גבה, יש 9 רגל. וגם באירופה ובהארץ געבירנע נמצא במעמקי ארץ עצמות זאת החיה, פזורים אחת הנה ואחת הנה וקראו בשם לכל מין חיה כזאת מאממוט:

וכן מצאנו מין בריאה אבניית [מאובן] שקראוה איגוואנאדאן שגבהה 76 רגל וארכה עד 90 רגל ומתוך תכונת אבריה שפטו התוכניים שמאכלה רק חציר היה. ועוד מין חיה אחרת מצאו שקראוה מעגאלאזוירוס,שהיתה רק מעט קטן איגוואנאדאן אבל היתה חיה טורפת, ואוכלת בשר.

מכל האמור נראה ברור שכל מה שמסרו לנו המקובלים זה כמו מאות שנים, שכבר היה עולם פעם אחת ושוב נחרב וחזר ונתקומם זה ארבע פעמים, ושבכל פעם העולם התגלה בשלימות יתירה יותר מבתחלה, הכל התברר עכשיו בזמנינו באמת וצדק.

והתאמינו אחי שסוד הנפלא הזה נכתב באר היטיב בפרשה הראשונה שבתורתנו הקדושה דא בא כולה בא כי היא היא אם כל חי.

וראי במאמר המצורף ששלחתי לך למייל את ההמשך.


 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה