אמונה

המשך שאלה על אלוקים

  • כ"ג סיון התשע"ו
אא

שאלה

שלום כבוד הרב בתשובתך אלי כתבת לי שאם השכל הישר מוביל אותי לכך שיש בורא עולם אני צודקת ואם זה מרחיק אותי אני טועה השאלה שלי אך בדיוק??? זה כמו שאתה תגיד לי 3+7=10 ורק כך אפשר להגיע ל10 ואין שום דרך אחרת! אבל איך אתה יודע יש ככ הרבה אופציות להגיע לאותו מספר בדיוק מאיפה לי לדעת שאתה צודק ולא מישהו אחר? איך אתה יכול להיות ככ בטוח עד כדי כך שאתה אומר לי שאחרת זו טעות????? תודה מראש

תשובה

בס"ד

שלום וברכה,

3+7 שווים 10. ורק 10. ולא שום מספר אחר. מי שיגיד לך ש-3+7 שווים מספר אחר הוא טועה.

כך גם החכמה שמתגלית בבריאה - מוכיחה שיש בורא חכם מאוד שיצר כל זאת. וכל מי שינסה לתת לך תשובה אחרת - ללא ספק טועה. כי לא תיתכן בריאה ללא בורא, וחכמה ללא חכם, כמו שלא ייתכן ש- 3+7 לא יהיו שווים 10.

אך את צודקת שיש הרבה דרכים להגיע למספר 10, כלומר יש הרבה הוכחות שונות שאפשר דרכן להגיע לאמונה באלוקים. עובדה שגם גויים הגיעו למסקנה שיש אלוקים. גם איינשטיין הבין שיש אלוקים. ולהבדיל, גם אברהם אבינו זכה להבין שיש אלוקים 70 שנה לפני שאלוקים התגלה אליו. כי ההבנה שיש אלוקים נובעת בראש ובראשונה משכל ישר ופשוט.

אבקש ממך לקרוא את החוברת "שיחה גורלית", שמתארת דו-שיח עם אלוקים על עיקרי האמונה, והכל מתוך שכל ישר ופשוט. לקריאת החוברת, חפשי בגוגל את המילים "שיחה גורלית". 

 

בברכה,

דניאל בלס


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:אלוקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה