אמונה

קשיים בהעברת מסר

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום לרב יצחק פנגר! ברצוני לשתף אותך באחת מיני סיטואציות שארעו איתי לאחרונה. יש לי דוד (אח של אבי)שלצערי אינו שומר תורה ומצוות ועל כן כל דבר שאני עושה -אם הוא נמצא לידי הוא מעיר לי,מביך אותי ועוד כהנה. אני אפרט ואסביר את עצמי: בוא ניקח את הנושא ´איסור נגיעה´.מאז שהגעתי לגיל מצוות ואף פחות מכך הייתי ילדה צנועה מטבעי,כמובן-שאני למדתי ועדיין לומדת בבית ספר חרדי. וכשהתוודעתי לאיסור זה עוד יותר הקפדתי על קלה כבחמורה! עכשיו מה שקורה הוא שכאשר דוד שלי מגיע וכמובן-כיתר אחינו התועים רוצה שאני אחבק ן/או אנשק אותו. אני מתרחקת ממנו ככל יכולתי על מנת שלא יהיה מצב שחלילה אני אעבור על איסור זה. דרך אגב:יש לי אחות הקטנה ממני בשנתיים והיא לא כל כך מקבלת את מה שאני עושה לדוד שלי אלא היא מלגלגת עלי ולפעמים זה מביך כי לא רק היא עושה זאת אלא הוא בעצמו גם כן עושה. הקש ששבר את גב הגמל היה כאשר דודי הגיע לביתנו ונכחו במקום גם בני המשפחה ואז אני כמובן הסתייגתי ממנו לפני שזה יגיע-כי הרי אין אפוטרופוס לעריות! ואז הוא הקים מהומה שסחפה אתו כמעט את רובם.הם התחילו לשאול שאלות,לדון בנושא עד שכולם דשו בענין ולעמוד שם נערה אחת שמסביבך כולם מפנים מבטים ודורשים תגובות ותשובות זה מביך!!!!!! אבל אני לקחתי זאת בתור אתגר ועמדתי על שלי-התחלתי להסביר את חומרת הענין וכו. לאחר שהסברתי היו שהבינו והתפלאו איך נערה כה צעירה מוכנה לעמוד על שלה,עקרונותיה והיו שנשארו בדעתם ואכן,גם אותו דוד היה בין אלו שלא הבינו. מה שמפריע לי מהסיפור הזה -אני לא יודעת להבא איך לענות ולהסביר לו ללא פגיעות מצידו??? בבקשה תענה לי אני זקוקה לייעוץ! ואם צריך לתקן משהו אדרבא זה הזמן וזה המקום! מעריכה מאוד ותודה על האוזן הקשבת.... תהילה.

תשובה

שלום וברכה

גם אני מלא הערכה לעמידתך העיקשת על עקרונות הצניעות והטהרה של בת ישראל, קיימת מצוות קידוש ה´ בדרגה הנעלה ביותר, כי ידוע שיש שלוש עבירות שחייבים למסור עליהם את הנפש להסכים להיהרג ולא לעבור את החטא, אחד משלוש העבירות הוא גילוי עריות, דעת הרבה מהפוסקים שאיסור הנגיעה הוא מאביזרייהו [ענפים] של גילוי עריות וגם על כך יש למסור את הנפש.

כידוע הלבנת פנים היא כרציחה, ואחת כמותך שמוכנה שילבינו את פניה כדי לשמור את עצמה מאביזרייהו דגילוי עריות הרי היא ממש כמי שעקדה את עצמה על קידוש ה´. את ממשיכה את דרכו של אברהם אבינו יצחק בנו שנלמד השבוע על גודל מסירותם לבורא שהיו מוכנים להישחט על קדושת שמו יתברך.

להבא, עליך להסתפק במילים קצרות, ולומר לדודך שאינך מוכנה שהוא יגע בגופך, כי כך היא אמונתך, ללא הסברים מרובים למה את סבורה כך.

אין לנסות לשכנע שוב ושוב את מי שלא מוכן לשמוע.

בהערכה רבה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה