זוגיות

שמירת נגיעה ופגם בברית

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, כבר שלושה חודשים אני יוצאת עם בחור ושנינו מתחזקים- חוזרים בתשובה ואנחנו שומרים נגיעה. החודשיים הראשונים היו מלאים באושר ופיתחנו רגשות וכל כך נהננו להיות ביחד היה לנו תמיד על מה לדבר והיינו יכולים להעביר שעות בייחד וגם בטלפון ומחמאות ופרגונים ממש הכרנו אחד את השני לעומק וכבר דיברנו על חתונה.. יש בעיה אין לנו תקציב להתחתן בעיות כספיות לי ולו אז חתונה בקרוב לא תהיה. לפני כ- חודש התחילו לנו הירהורי עבירה כי אנחנו נמשכים אחד לשני והתחלנו לדבר על זה.. ואז נפלנו! הפסקנו לשמור נגיעה ואפילו פגמנו בברית אך לא ע´י יחסי מין. וזה הוריד אותנו רוחנית מאוד ובמיוחד אותו שאני מבינה שאחרי שאנחנו עושים עברות אין לו חשק להתפלל. ועכשיו הקשר שלנו השתנה הוא כבר לא רוחני ומדהים כמו שהיה כששמרנו נגיעה הוא נהפך לפיזי כמו הקשר בין החילונים לצערי. אני ממש מרגישה שהקדוש ברוך הוא מאוכזב מאיתנו ששמרנו חודשיים ואז נפלנו. אמרנו שנחזור לשמור נגיעה שוב ואנחנו מנסים אבל לא מצליחים. מה עושים? איך מכפרים על החטאים? והאם יש סיכוי שנחזור לשמור נגיעה? כי אנחנו מאוד רוצים שהמצב יחזור לקדמותו ורוצים להתקרב יותר על הקדוש ברוך הוא... איך אנחנו צריכים לנהל את הקשר מכן והלאה? תודה רבה מראש! השם יברך אותכם בכל טוב אמן.

תשובה

שלום וברכה

את הקשר מכאן והלאה יש לשמור מכל משמר לבל ליפול חלילה שוב סאיסור הנגיעה ע"י הקפדה יתירה להיפגש רק במקומות שיש בהם רבים אחרים, ולא לנסוע יחד ברכב אחר ולהקפיד מאוד על הלכות ייחוד בהחמרה יתרה וכך תוכלי לשמור על עצמכם עד לחתונה.

בורא עולם מאושר מאוד מרצונך העז לשמור נגיעה ומכל ניסיון שנופלים בו יש להתחשל ולהתגבר ולהתחזק מחדש ולא להרגיש שחלילה אין תקווה, שבע יפול צדיק וקם, לאחר כל נפילה יש להתחזק ולעלות מחדש ביתר שאת.

אין לדחות את החתונה עד לסידור כלכלי, ויש לקפוץ למים, וה´ הטוב יסייע בידכם ויפתח לכן שערי פרנסה ותזכי לאושר ועושר.

החתוה מביאה ברכה ושפע לבני הזוג, ואי שמירת הנגיעה מביאה את ההיפך, הדבר המונע ביותר שפע מהאדם היא פגם הברית ואי הלכיה בדרכי הצניעות ועל כן אל תשתהו! קבעו זמן לחתונה ותינשאו בחתונה צנועה יותר ותזכי לכל הברכות.

בברכה - בנימין שמואלי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה