זוגיות

זוגיות עם לא יהודיה

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רבנו אני חי עם חברתי לחיים שהיא לא יהודיה אנחנו מתגוררים בלוס אנג"לס אנחנו מתכננים להתחתן בקרוב. היא לא רוצה לעבור את תהליך הגיור וזה יהיה מיותר מבחינתי להתחיל במסע שיכנועים, אך היא מסכימה שילדנו יהיו יהודים רציתי לדעת אם זה אפשרי שהם יהיו יהודיים כי אני מתכוון שהם יהיו יהודים(ברית מילה לחגוג חגים לאכול כשר) אני ממש רוצה לדעת יותר על זה ומה עושים בתודה ...

תשובה

שלום וברכה

ילדים הנולדים לאשה גויה הינם גויים גמורים לכל דבר, ואם תמול אותם אתה מצער אותם חינם ללא כל סיבה.

כמו כן על פי ההלכה ועל פי דת תורתינו הם כלל לא יהיו מוגדרים כילדיך ולא יהיה להם כל קשר נשמתי איליך.

גם נישואיך עם הגויה אינם מוכרים כלל ואין כל קשר בינך לבינה גם לאחר הנישואין.

אין לך מושג בעולם הנשמות עד כמה נפשך רחוקה מנפש הבחורה הנוצריה שהכרת, אלפי שנות אור, ומה עגום שזוהי העבירה היחידה שעליה אמרו חכמים שמגיעים עם בת הזוג לבית דין של מעלה מבלי יכולת להיפטר, פשוט `קשור בו ככלב`, ה` ישמור מהבזיונות הנוראיים, לעיני כל נשמות בני המשפחה הנמצאים שם, ואני בהחלט לא חפץ לעורר בשפת הפחד, זוהי לא הדרך הנכונה, פשוט יש להפנים עד כמה הרעיון הזה מטורף וסטירה בפרצוף כל הדורות שקדמו לך עד האבות הק`, שאתה שהינך הטבעת האחרונה כיום בשלשלת מאות הדורות מושך את כל השלשלת למחוז אחר לגמרי.

לא אמנע מלהעתיק את מה שכתוב בספרים הק` ששוה מעשה זה כלפי בורא עולם, כמו מי שלוקח את ראש המלך ומכופף אותו אל תוך בית כסא מטונף, ה` ישמור.

ויפה שעה אחת קודם.

בשבוע זה למדנו על קנאותו של פנחס שהרג את זמרי בן סלוא שבעל מדינית, ועל כך יצא הקצף על עם ישראל ותפרוץ המגיפה שנהרגו אלפים מעם ישראל כתוצאה מחומרת עבירה זו.

גם בדורינו אנו באותו זמן שיהודים החלו להתבולל בגרמניה, החלה האנטשימיות, אם היהודים לא מתרחקים מנישואי תערובת, יהיו אלו חוקי נירנברג שיאסרו על יהודים להינשא עם גרמנים, וכיוצא בזה.

בכל הדורות, גם יהודים שירדו עד לשוליים הכי עמוקים ידעו והזהירו את צאצאיהם, `זכרו, אתם יהודים, ואל תינשאו למי שאיננו מבני עמכם`, אין זה מבט דתי בלבד, זהו מבט אנושי לכל עם החפץ לשמור על זהותו היחודית.

ואבאר לך את מהות עמינו הקדוש אשר שונה מכל העמים.

לא כמו עמים אחרים אשר גדולתם הביאה אותם לידי כך שהם רמסו את זכויות העם האחר, אלא להיפך, אנו שקיבלנו את התורה בהר סיני אנו בני המלך אשר יש עלינו חובות רבות אשר אין על כל אומה ולשון, עם ישראל עקב ייחודיותו אשר אבאר בהמשך נצטווה ב613 מצות ולא בשבע מצוות ככל שאר האומות.

מתחילת הבריאה ניתנו הזדמנויות שוות לכל באי העולם, באותו זמן שבני אדם התרחקו מעבודת הבורא בימי דור הפלגה, אחד היה אברהם שפנה להם עורף ופירסם שמו ית` במסירות נפש אל מול כל השקר, ועל כך נכרת עמו ברית עולם, זרעו אחריו המשיכו בדרכו , וכפי שתלמדי מלשונו הזהב של הרמב"ם בפרק ראשון בהל` ע"ז.

לא רק זאת, כשהגיעה שעת מתן תורה לעם ישראל הציע הקב"ה -מתוך עיקרון שויון ההזדמנויות- לכל עמי תבל הצעת קבלת התורה, וכולם השיבו בשלילה, ולא רצו לקבל עליהם עול תורה ומצוות ולהתנתק מהרגליהם הרעים, וכנדרש מהכתוב בתחילת פרשת ברכה, עם אחד שענה `נעשה ונשמע היה העם היהודי, ואין לעמי תבל להלין על התוצאה, כי אם לעצמם.

אנו זכינו שה` התגלה אלינו והורה לנו את הדרך אשר נלך בה ואת הציפיות אשר מצפה מאיתנו.

אנו זכינו לכך שאוצר הנשמות שנועד לעם הנבחר נמשך בתוך כל אחד ואחד מאיתנו, נשמות מעולם האצילות - העולם הכי רוחני והכי גבוה שישנו, שאר האומות אינם בדרגה זו ולא זכו אלא לנפש מעולם העשייה- העולם הזה ואין בהם את הכוח להשפיע במעשיהם על תיקון העולם ועל קלקולו כמעשינו.

ה` בחר -כתוצאה מהנסיבות הנ"ל - בזרע אברהם, אשר היא תהיה הקבוצה שממנו תימשך הקדושה, ובזרעו יבואו הנשמות הקדושות מהדרגה הגבוהה ביותר, ולכן אנו בני ה` איננו יכולים להתערב בבני השפחה.

נישואי תערובת נאסרו על פי רצון האלוה שכתב בתורתו באזהרות חמורות שלא לערב זרע אל חי בעמים אחרים, ולא לאבד את היחודיות המיוחדת של עם ישראל, אין בכך גזענות, מכיון שאין בהוראה זו דריכה על אחרים, יש כאן אך ורק הוראה לקבוצה הזאת שתמשיך לשמור על עצמה בכדי שלא יאבד הקבוצה הזאת מהעולם.

ברור כי עמים שאין להם את איסור ההתבוללות, התבוללו בקרב עמים אחרים ובמשך הזמן לא נשאר זכר מכל העמים הקדמונים עקב כך.

מכיון שהמטרה העולמית בגינה קיים עם ישראל היא מטרה נצחית, לכן יש להשגיח שהעם הזה ימשיך להתקיים לנצח נצחים, והיסוד הראשון בכדי להבטיח את זה היא שמירת הזהות באמצעות מניעת התבוללות.

ה´ יעזור שתחליט החלטה חזקה נבונה ואמיצה אשר תעמיד אותך בין מקדשי ה´.

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה