אמונה

צריכה עזרה די בדחיפות לגבי צניעות...

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

אני ב"ה התחזקתי בתקופה האחרונה ואני הולכת רק עם חולצות מכופתרות... אני גרה בעיר חילונית כמעט גמורה ואין לי חברות בגילי באיזור מגורי שמתלבשות כמוני... בזמן האחרון יצאתי לקניות וחברות שלי מהעבר הקרוב החלו לצחוק עלי ולבזות אותי... כמעט שנשברתי וחזרתי לטריקו ולליקרה מהבושה אבל בכל זאת לא נשברתי אבל עדין קשה לי מאוד... שאלתי היא: איך אני יכולה להשאר חזקה מול הסביבה כשאני לבדי? תודה רבה מראש על התשובה!

תשובה

שלום וברכה

אשרייך שהינך שומרת על צניעותך ואינך נרתעת מהלעג של הסביבה, נאמן הוא בעל מלאכתך שישלם לך את שכרך, וברור שהבורא יתברך לא יקפח אותך ובשכר זה תזכי לרוב טוב בעולם הזה, ובעולם הבא. ככל שתכניסי לנפשך את גודל המעלה שלך כעובדת ה`, ועושה את רצון הבורא, וככל שתזכירי לעצמך את מטרתך בעולם, ואיך שאת מיישמת את מטרתך בצורה נעלה ביותר ע"י שמירת הצניעות כראוי, כך תהיי גאה בעצמך, ותאמרי לעצמך בגאווה, אני זאת העושה את רצון בוראי, ואני היא הצודקת בהליכתי בדרכי ה` כראוי, כך תרגישי בטוחה בעצמך ולא תבושי מהמלעיגים עלייך, להיפך תרחמי עליהם. ומומלץ מאוד ללמוד את הספר מסילת ישרים, שייתן לך כוח עצום לעבודת ה` בשמחה.

ואעתיק לך מספר חומת הדת לרבינו החפץ חיים - פרק ששי אפילו אם ימצאו איזה אנשים שילבינו פניהם עבור זה, מכל מקום אל יפול לבם על זה, ואת הכל יסבול, והעיקר שיקבל העלבון ולא יענה אותם דבר ולא יתרפה ממעשיו [ויהיה שכרו גדול מאוד לעולם הבא שקיבל עלבון עבור מצות השם יתברך, וכמו שאמרו חז"ל הנעלבין ואינם עולבין שומעין חרפתן ואין משיבין וכו` עליהן הכתוב אומר ואוהביו כצאת השמש בגבורתו]: וכלל אמר לנו הכתוב, אם תבקשנה ככסף וכמטמונים תחפשנה אז תבין יראת ה` וגו`, והנה בעניני הכסף אנו רואים כשאחד מחפש אחר איזה עסק כדי להחיות נפשו, ונודע לו על איזה מסחר שיכול להרויח ממנו, והוא הולך ומשתדל בזה כדי להשיגו, וכשרואים אותו הסוחרים הגדולים מצוי הוא שמלעיגים ומתלוצצים עליו ואומרים הידעתם את פלוני גם הוא נעשה סוחר, ומכל מקום דרכו של עולם הוא שאינו מתרפה בשביל זה ממעשיו ומשיג את העסק, ומרויח ממנו, ובהמשך הזמן נעשה סוחר גדול, ואינם מלעיגים ממנו כלל.

ואם האדם מתנהג כן בעניני העולם הזה שהוא רק חיי שעה בלבד, על אחת כמה וכמה שבעניני חיי העולם הבא בודאי צריך להתנהג כן. וגם המלעיגים לא ילעגו עליו רק פעם ראשונה ושניה, אבל בהמשך הזמן יתן ה` את חינו בעיני הכל, ויהיו הכל רצויין ממעשיו. בברכה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה