הלכות ומנהגים

המזל עפ"י היהדות

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

נולדתי ב-25.5 התאריך העברי שלי הוא כ"ב באייר ולפי התאריך הלועזי אני תאומים ולפי העברי אני מזל שור האם אני צריכה ללכת לפי התאריך הלועזי או העברי ???

תשובה

שלום וברכה

ליהודים נאמר [דברים יח יג] תמים תהיה עם ה` אלוקיך, וזאת אומרת כפירושו של רש"י: "- התהלך עמו בתמימות ותצפה לו ולא תחקור אחר העתידות, אלא כל מה שיבא עליך קבל בתמימות ואז תהיה עמו ולחלקו". וברמב"ן שם: "טעם תמים תהיה עם ה` אלהיך - שנייחד לבבנו אליו לבדו, ונאמין שהוא לבדו עושה כל והוא היודע אמיתת כל עתיד, וממנו לבדו נדרוש העתידות, מנביאיו או מאנשי חסידיו רצוני לומר אורים ותומים.

ולא נדרוש מהוברי שמים ולא מזולתם, ולא נבטח שיבואו דבריהם על כל פנים, אבל אם נשמע דבר מהם נאמר הכל בידי שמים, כי הוא אלהי האלהים עליון על הכל היכול בכל משנה מערכות הכוכבים והמזלות כרצונו מפר אותות בדים וקוסמים יהולל. ונאמין שכל הבאות תהיינה כפי התקרב האדם לעבודתו". ולכן אין כל כך הבדל אם את בת מזל תאומים או בת מזל שור.

יהודי נמצא בהשגחה וטיפול משמים שנקרא השגחה פרטית. שזה אומר שחוץ מדברים כללים מאוד בחיים שלא שייך שישתנו כיון שהם חלק מהמזל והיעוד הקבוע שלך, כמו עושר וחוכמה וכדומה, שיש אנשים שזה חלק משליחות קבועה שלהם שלא תשתנה, שאר החיים של היהודי לא נקבעים או תלויים במזל כל שהוא אלא רק לפי מעשיו אם הם טובים יתנהגו איתו בצורה מסוימת ואם רעים יתנהגו עמו בצורה אחרת [בצירוף חשבונות שמים נוספים מגלגולים קודמים וכדומה שאין אנו מבינים כל כך], כאשר המטרה כל הזמן לתת לפניו את האפשרות והדרך הכי טובה שיוכל לעבוד את הקב"ה.

להבדיל ממנו גוי נמצא תחת השגחה כללית שזה אומר שנמסר תחת המזל שנולד בו וכל שטח בחיים שלו מושפע מאותו מזל ואותה מפה אסטרולוגית שיש לו. את כיהודיה לא יועיל לך כלל ההתבוננות במפה שלך כיון שהעתיד לא תלוי באותה מפה אלא במעשיך וכל יום ,חודש, ושנה, מתקיים דיון מחודש בכלים שניתנים לך כדי לעבוד את הבורא. גם מי שכן מושפע ממזלות איני מוצא טעם שילך לבדוק את המזל שלו, הרי אם זה קבוע שאי אפשר לשנות למהלו לדעת את זה, בשביל מה להיות מתוסכל עכשיו מהידיעה שבעתיד יהיה לו רע...

ואם אפשר לשנות אם כן מה תורם לו ידיעת העתיד הרי זה דבר משתנה. לכן כיהודיה אין לך מה לחפש במפות או חיזויי עתיד, תקיימי בעצמך את הפסוק "תמים תהיה עם ה אלוקיך " ובעזרת השם יתמלאו משאלות ליבך לטובה. בהצלחה - מנשה ישראל


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה