שאל את הרב - כללי

אין חשק לכלום!

  • כ"ט שבט התשע"ו
אא

שאלה

איבדתי את עצמי כבר שנה שאני לא מוצא את עצמי אני זוכר שפעם הייתי שמח מאושר נותן כל הזמן מתנדב פעיל, חי פשוט הרגשתי טוב עכשיו אני כל כך עצוב דכאוני אני לא מוצא כח להתפלל לא ללמוד אני כל כך ציני וכועס מבפנים אני כבר לא מסוגל להפתח אל אחרים, אני לא מבין מה קרה לי ואיך זה קרה רק שעכשיו כל כך כואב לי לא רק זה אלא שכשאני שמח אני נמנע מעברות חמורות וקרבת אלוקים שלי ענקית עד שאנשים לא מאמינים שאפשר להיות ככה אבל שאני עצוב אני לא מרגיש ורואה את ה´ אין לי כבר כח אני כבר הרבה זמן לא מתפלל וכשאני מתפלל אני מחכה שהתפילה תסתיים ומניח תפילין בייסורים, עכשיו אני רואה המון טלויזיה כמעט כל היום אני גולש באינטרנט לאתרים לא טובים לפעמים אני מתחיל לעלוץ חזרה אבל מיד אני נופל והנפילה גדולה יותר מהעלייה... וזה לא שאני נמשך לעולם החומר...אני פשוט לא מרגיש יותר את הרוחניות במעשים, בתפילות, בלימוד התורה, בשמירת השבת... מה יש לי אני לא מבין תעזרו לי!!

תשובה

לכבוד השואל,

סליחה על האיחור בתשובה.

כפי שהבנתי יש לכל אחד בעולם  "כותרת של מוטבציה" אחת, שכל הדברים אשר שייכים תחת אותה כותרת, יתנו לו מוטובציה לעשותם. אבל אצל כל אחד ואחד כותרת זו שונה.

והנראה מתוך דבריך, שבאיזשהו שלב אתה חסמת מלעשות את מה שנותן לך מוטובציה, והמשכת בלי שום מוטובציה וסיפוק; עד שהתדרדר המצב ונפשך נעשה רעבה לדבר שיתן לה סיפוק, עד שאתה מחפש כעת בטלוויזיה כאדם רעב המחפש משהו שיתן לו כח. ועדיין לא מצאת שם את סיפוקך.

לכן העצה כדי לצאת מזה בעזרת השם, שאתה צריך למצוא שוב את אותה "כותרת" של הגדרת הפעולות והעיסוקים שנותנים לך מוטובציה; וכיון שתגלה אותה, ותשקיע את כוחותיך באותו תחום, וממילא יוסיף לך העיסוקים שאתה עושה באותו תחום יותר ויותר מוטובציה וסיפוק. 

והדרך לברר את מה שיתן לך מוטובציה, הוא על ידי שתקח זמן להתבונן קצת, מתוך מה שאתה מכיר את עצמך לאורך כל השנים, מה היו הדברים  שאתה מכיר מכבר שהיו תמיד נותנים לך מוטובציה. כי מוכרח להיות לפחות כותרת אחת כזו אצל כל אחד ואחד שבעולם.

תחשוב במה היית מצטיין יותר משאר הילדים בהיותך ילד, ובמה היית  מקבל תמיד מחמאות על כוחותיך המיוחדות - כי זה יגלה אותם כוחות הטבעיות הטמונות בך, אשר בהן אתה מוכשר מצד שורש נשמתך להצליח באותו תחום יותר משאר אנשים.

וכאשר תמצא מה זה שאתה מוכשר בו ומה שנותן לך מוטובציה, אז תחשוב מה שתוכל לעשות בפועל כדי להוציא דברים אלו לעולם באופן שאנשים יוכלו ליהנות מהם (ובאופן מאוזן ושמותר על פי תורה, כמובן). ואז תנסה לעשות מה שיותר את אותם הפעולות/ פרויקטים, עיסוקים, וכו' וכעבור זמן קצר,  מסתבר שתתחיל להרגיש יותר ויותר סיפוק וטעם ומשמעות לחיים בעזרת השם.  

בברכה,

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה