אמונה

האם יש אלוקים?

  • כ"א שבט התשע"ו
אא

שאלה

שלום, כבוד הרב. אני בת 18 ,חרדית. ניסיתי לשאול הרבה אנשים כבר הרבה שנים ולא ענו לי תשובות מספקות. אז נניח שיש אלוקים, למה זה אמור לחייב אותי? ומה הם כל התוספות שנוספו בשנים האחרונות? ומדוע הרבנים מכחישים את האבולוציה? אשמח לקבל תשובה מפורטת.

תשובה

בס"ד
 
שלום וברכה,
יפה שאת שואלת. אמרו חז"ל שבדרך שבה אדם רוצה לילך - בה מוליכין אותו משמים. הקב"ה עוזר למי שמחפשים אחריו באמת.
 
אבולוציה היא לא שקר מוחלט, אלא שקר שמעורבב עם אמת. כך לדוגמה, אפילו הגמרא כתבה שמינים משתנים - רק לא באופן כזה, שמין אחד הופך למין אחר לגמרי. השינויים הם במסגרת המין, ולכן אתה רואה שיש אנשים שחורים ואנשים לבנים ואנשים אסיאתים. ישנו גיוון בטבע, והזוהר הקדוש מסביר שהמינים משתנים בהתאם לאקלים והסביבה.
שינויים אלה כבר גלומים בדי-אנ-אי, ואין בהם משום התפתחות או יצירה חדשה. נא ראי - האם אבולוציה היא תיאוריה מבוססת?

http://www.hidabroot.org/he/article/125994

מה הרמב"ם היה אומר על אבולוציה:
http://www.hidabroot.org/he/article/70644
 
הקב"ה הוא טוב, ורצון הטוב היא להטיב. על כן הקב"ה ברא את בני האדם כדי להטיב להם, ובמטרה שיהיו דומים לו וקרובים אליו בעולם הבא, כאשר ההטבה הגדולה ביותר שיש היא הרוממות הרוחנית, הגבורה שאותה משיגים באמצעות הנסיונות ומלחמת היצר בעולם הזה, בדומה לספורטאי שמשיג מדליה רק לאחר ניצחון בתחרות קשה. כך הנסיונות והבחירות שלנו בעולם הזה נועדו לרומם אותנו, ולהביאנו לדרגה רוחנית גבוהה, שבה נהיה דומים לבורא עולם בזכות הבחירות שלנו והמעשים שלנו.
המטרה של החיים היא לקיים את רצונו של בורא עולם, על ידי תיקון המידות והתגברות על התאוות שלנו, בכך נגדיל את הנשמה שלנו עוד ועוד, ונקרב אותה למקור יוצרה. בעולם הבא, תהיה הנשמה קרובה לקב"ה בגן-עדן לפי קדושת ורמת המעשים שלנו בעולם הזה. התורה היא ספר הוראות היצרן המדריך אותנו כיצד להשיג את ההטבה הגדולה הזו, וכיצד לקיים את רצונו של בורא עולם. לגבי השאלה, למה אלוקים רצה לברוא אותנו, ראי כאן תשובה מורחבת:
http://www.hidabroot.org/he/question/132674
  
כל מה שמסרו לנו החכמים, הם מסרו על פי התורה הקדושה, ולא מדעתם חלילה. התורה מספרת לנו שמשה רבינו הקים את הסנהדרין הראשונה בהיסטוריה על פי שליחות אלוקית, וזה היה מוסד הרבנות הראשון של החכמים, שהמשיכו להסמיך זה את זה מדור לדור, ולפסוק הלכה לבני ישראל. עליהם נאמר בתורה: "ועשית ככל אשר יורוך, על פי התורה אשר יורוך... לא תסור מדבריהם ימין ושמאל".
בלעדי החכמים, לא היינו יודעים כיום האם מותר או אסור להדליק נורת חשמל בשבת, או לנסוע במכונית ביום השבת, ואינספור הלכות שדורשים שיקול דעת וידע נרחב במקורות. לשם כך יש לנו רבנים גדולי ישראל בכל דור שפוסקים את ההלכה.
חשוב להבהיר שהחכמים לא "ממציאים" הלכות חלילה, אלא קובעים תקנות וגדרים להלכות קיימות, ולכן יש מצוות שנקראות "מצוות דרבנן" (כלומר מצוות שפסקו החכמים לשמירת התורה), ומצוות שנקראות בשם "מצוות דאורייתא" (כלומר מצוות שהצטוונו בהן כבר במתן תורה).
נא לקרוא בבקשה את המאמר הבא על סמכות חכמים:
http://www.hidabroot.org/he/article/2587
 

 רק הביטי כיצד לאחר 2000 שנות גלות חזרו יהודים מכל קצוות תבל עם אותן תפילין, אותה ציצית, אותה שבת, אותו סדר פסח וכו' וכו'. כך שלא ניתן לומר שהתורה שבכתב או שבעל פה נשכחה ח"ו. לכן לא נמצא מחלוקת בגמרא האם תפילין צריכות להיות מרובעות או שחורות וכיוצא באלו השאלות. המחלוקות בחז"ל עוסקות תמיד בפרטים הקטנים, ולא בעיקרים שמוסכמים בפי כל. הדבר דומה לעץ שיש לו גזע גדול ועצום, רק שמתפצלים ממנו ענפים שונים. כך גם התורה שבעל פה היתה מקובלת וידועה לכל חז"ל, והמחלוקות היו רק בהבנת הפרטים הקטנים שנוגעים למצוות. נא לראות כאן את ההסבר המלא:
http://www.hidabroot.org/he/article/82826

 
לתשובות נוספות באמונה, על מטרת החיים והבריאה, חפשי בבקשה בגוגל את המילים "שיחה גורלית", וקראי חוברת המתארת דו-שיח עם אלוקים על כל השאלות באמונה. בחוברת זו תמצאי גם התייחסות למצוות, הוכחה לאמיתות התורה והמטרה של הבריאה.
 
אשמח להשיב על כל שאלה נוספת שתהיה לך! אשמח אם תקראי את החוברת שיחה גורלית.
 
שלך בברכה,
דניאל בלס

להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה