נשים

למה גיורת צריכה לטבול במקווה כש-3 דיינים נוכחים?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב, פורסה כתבה מזעזעת בלינק הבא ................ למה גיורת צריכה לעבור כזו השפלה ולטבול במקווה עם 3 דיינים?איפה הביטחון בבלנית שתאשר את הטבילה מבלי הליווי של הדיינים? כבעלת תשובה זה הדבר הכי לא נעים ששמעתי אודה לתשובתך

תשובה

שלום וברכה

זהו שקר גס, כדרכם של מרבית כותבי מדורי היהדות, בערוצים החילוניים, המבקשים בכל הדרכים להתקיף את מוסד הרבנות, ואת הדת היהודית, גם במחיר של שקרים גסים והאשמות שוא, בכדי לקנות הערצה, ואולי אף להבטיח את המשך העסקתם.

העומדת להתגייר נכנסת למים בחלוק אטום המכסה את כל הגוף מהצוואר ועד כפות הרגליים, החלוק עשוי מגומי או משהו בדומה לזה, שאינו מתנפח במים בשום אופן.

הדיינים לא נוכחים בחדר עד שהגיורת נמצאת כולה במים, ואז הדיינים נכנסים לפתח חדר המקוה, ורואים מרחוק אך ורק את ראשה של המתגיירת, ואז היא טובלת, כשהיא יוצאת מן המים הדיינים כבר לא נמצאים שם. הכל נעשה בצניעות מירבית.

הסיבה לצפיה של הדיינים בהכנסת הראש למים, נובע מדין התורה שקבלת גרים נקראת ´והיתה זאת לכם לחוקת משפט´, ולכן כמו במשפט שצריכים שלשה דיינים כך בשלב הסופי של ההתגיירות המהוה מעמד הר סיני וקבלת מצוות בשביל אותו גר, ולפי הקבלה גם קבלת נשמה יהודית באותו מעמד, ולכן יש לעשות פעולה המביאה להשראת השכינה באותו מקום. ועקב כך הדברים מתבצעים כראוי רק לעיני דיינים שנאמר עליהם בספר תהילים "אלהים ניצב בעדת אל", ובנוכחותם ניצב האלוהים המקבל את הגרים באהבה.

בהצלחה - מנשה ישראל 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה