זוגיות

איך יודעים מהו הזיווג הכי טוב ולא עושים טעות?

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום רב הייתי אצל רב והוא אמר לי שלכל אחד יש כמה זיווגים ומכולם יש את הזיווג הכי טוב מכולם ושהכי מתאים. איך יודעים מי הכי טוב ולא עושים טעות? מה הכוונה לעשות השתדלות? אני קראתי את שיר השירים 40 יום ודבר לא קרה. אני קוראת תהילים וקריאת שמע לפני השינה. האם יכול להיות מצב שנשארים לבד כי נגזר להיות לבד? האם זה נכון כשאומרים מה שמכתוב מכתוב כלומר שאם במידה ומפספסים את הזיווג בתקופה מסויימת בחיים יכול להיות מצב שנמצא אותו שוב ואז לא תהייה לנו ברירה אלא להיות איתו? יש לי כ"כ הרבה שאלות אני לא מבינה איך זה עובד. אני בת 26 אני מכירה בנות נשואות וזה בא להן כ"כ בקלות היו להן כ"כ הרבה מערכות יחסים והן לא מסורתיות או שומרות שבת יש כאלה שאפילו עובדות בשבת . איך אתה מסביר את זה שהבחורות האלה הן ההפך ממני ולהן יש זיווג ולי אין?

תשובה

שלום וברכה

אין לערב כלל שיקולים מיסטיים, נכונים ככל שיהיו, בבדיקת הזיוג, הדרך לבדיקת הזיוג היא בבדיקת מידותיו, יראת השמים שלו, וכן מומלץ לקרוא הזיווג.

השתדלות הכוונה היא להירשם למשרדי שידוכים, לבדוק כל הצעה לעומק ולא לפסלה מיידית.

הסגולות יכולות להועיל מעט לפעמים, אבלאין כל הבטחה שהם אכן יועילו, עליך לעשות השתדלות ראוייה, וכן להתפלל לבורא עולם שתמצאי את זיווגך הראוי.

אינני מתיימר להבין חשבונות שמיים, ואינני יודע למי טוב בזוגיות שלו ולמי לא, ואין ה` מונע זיווג מכל מי שלא שומר שבת, עיקר השכר המבוטח לצדיקים הוא בעולם הבא, והעולם הזה הוא עולם המעשה של קיום המצות, והיום לעשותם ומחר לעולם הבא לקבל שכרם.

ברור שסיבת עיכובך בזיווג איננה מקרית אל אמאת ה` היתה זאת לסיבות הידועות לו ונו נעתיר ליושב במרומים שתזכי במהרה לזיווג הגון.

שתבשרי אותנו בשורות טובות במהרה - בנימין שמאולי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה