תורה ומדע

איזה מזל אני??

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

שלום, נולדתי בתאריך 2271982 ב` באב תשמ"ב. אני אף פעם לא יודעת אם אני מזל סרטן או אריה ומה זה אמור להגיד עליי. בנוסף, אני יוצאת עם מישהו מקסים וטוב לב, אך אני מרגישה שזה לא זה, אני אוהבת את האדם שהוא אבל בצורה חברית ולא זוגית. ממש חבל לי כי הוא באמת בנאדם טוב. הוא מצידו רוצה אותי מאוד, רואה אותי כאשתו ומחכה כבר לרגע שאני ארצה גם. תאריך הלידה שלו- 2581981. הייתי רוצה לדעת אם יש פה משהו לעתיד כי חבל לי לבזבז את זמני עם מישהו שאני לא בטוחה לגביו. תודה רבה מראש.

תשובה

שלום וברכה

בדרך כלל המזל נקבע לפי הלועזי, ואין לכך משמעות מיוחדת ליהודי אלא קצת בענין התכונות.

אעתיק לך את האופי של שני המזלות ותראי לאן את נוטה יותר.

מזל סרטן

רגשות, רגשות, רגשות המליך אות אות ח` בראיה וקשר לו כתר וצירפן זה בזה וצר בהם סרטן בעולם ותמוז בשנה והמסס בנפש זכר ונקבה (ספר היצירה) כמו בבריכה עמוקה ומסתורית של מים דוממים, עולם הרגשות שלנו מסתתר עמוק מתחת לפני השטח, לעיתים בעומק כה גדול שאנו עצמנו לא תמיד מודעים למה שצפון בו. מתוך המעמקים הכהים הללו מפעיל עלינו עולם הרגשות השפעה רבת עוצמה שקשה לעמוד בפניו. לעיתים אנו עושים או נמנעים מעשיה עקב כוח המשיכה העז של רגשות חיוביים או שליליים, הרגשות אלו אינם רציונאליים.

לא תמיד ניתן לצפות את בואם או לשלוט בהם. הם נשמעים למערכת חוקים משלהם. אנחנו משדרים אותם בתקשורת לא – מילולית, בשפת גוף, הבעות פנים ותחושה כללית שאנחנו מכנים "כימיה" לא מפני שאנו מבינים את אופן פעולתה אלא פשוט מהעדר שם יותר מוצלח. למרות אי הוודאות הצפונה, עולם הרגשות מהווה מרכיב חשוב מאוד באישיותנו. אדם נטול רגש הוא אדם מדוכא, חסר מעוף, שאיפה או יכולת יצירה.

חשוב לטפח באופן נכון את הרגשות אך להעמיד אותם תחת שליטת השכל. עולמו של הסרטן הוא עולם הרגשות, ועל כן הוא שייך לאלמנט המים. הכוכב השולט בו הוא הירח, אחראי לגאות והשפל של גופי המים. הסרטן משפיע על עולם החלומות, הוא שופע השפעה של דמיון, רגישות, אינטואיציה, נוסטלגיה, פגיעות, דאגה ומידה רבה של רומנטיקה. תקופת הסרטן היא הזמן שבה מתגברת בקרבנו הצד הרגשי. שימוש נכון ומושכל ברגשותינו הוא המפתח לחיים בריאים, מאוזנים ויפים. סביבתו של הסרטן שופעת אהבה ואור.

היעד הוא להגיע לשילוב של שלל הרגשות המתרוצצים בקרבנו, שילוב המוליד את הרגש החיוני והחשוב מכל – רגש השמחה.

 

מזל אריה

המליך אות ט` בשמיעה וקשר לו כתר וצירפן זה בזה וצר בהם אריה בעולם ואב בשנה וכוליא ימין בנפש זכר ונקבה (ספר היצירה) האפשרות לחוש אמפתיה והזדהות עם אדם אחר, לגעת בכאבו ולשמוח בחדוותו היא מהתכונות המופלאות ביותר שהטביע הבורא באדם. הודות לסגולה ייחודית זו יש ביכולת האדם להשתתף ואף להשפיע על רגשות זולתו, לעודד את רוחו בעת משבר, להקל מדאגתו או להתחלק בשמחתו. לעיתים אנו נתקלים באדם המקרין סביבו חום ושמחת חיים.

הילה מסתורית ובלתי מובנת של כוח ואופטימיות ממלאים את חלל המקום בו הוא נמצא והוא נוסך בסובבים אותו הרגשה טובה ונינוחה. תכונות אלו מתארות היטב את המאפיינים של מזל אריה שהכוכב שלו הוא השמש. כמו השמש המחממת בקרניה את חללו של העולם גם בן מזל אריה נוסך רוגע ונעימות בסביבתו. אי אפשר להתעלם מהמקום המרכזי שהשמש תופסת בצבא השמים וכמוה גם בן מזל אריה חרד על נוכחותו. אותם חושים עדינים המאפשרים לו לחוש ולהשפיע על רגשות הזולת גורמים לו להיות רגיש לתחושות שמפגינים כלפיו.

חשוב לו לא להעלם בקהל. הוא אף יוצר סביבו אווירה תיאטרלית במקצת כדי להדגיש את מעמדו. תכונות חיוביות רבות יש לאריה – הוא מטבעו יצירתי, אוהב חיים, שומר על טוהר מידותיו וליבו, על הספונטאניות ועל יכולת פליאה כמו של ילד. אך אליה וקוץ בה. רגישות זו למעמדו וחושיו העדינים של האריה המסייעים לו לזהות על נקלה את רגשות הסובבים אותו, כל אלו הופכים אותו לבעל אישיות פגיעה ורגישה במיוחד העלולה להישבר עקב מה שנתפס בעיניו כיחס לא הוגן.

הדרך להתמודד עם הקושי הזה הוא להבין כי הערך שלנו איננו תלוי בדעתו החיובית של איש. הגענו לעולם מפני שהבורא הגיע למסקנה שאין העולם יכול להתקיים בלעדינו. הערך שלנו נובע מעצם היותנו בעלי נשמה אלוקית וקשר אישי ומיוחד במינו עם האלוקים. אף אחד לא יכול לקחת מאיתנו את הקשר הזה. תקופת מזל אריה מאפשרת לנו להתחבר טוב יותר לסובבים אותנו, לחוש בזרמי הרגש הסמויים המפכים בתוככי האוקיינוס האנושי הסוער סביבנו.

לפתוח את הלב ולהקדיש מחשבה לאנשים הקרובים לנו ביותר, שכן, אם לא עכשיו, אימתי? ובענין החבר פעמים רבות הקשר יתפתח לאחר הנישואין לקשר חם ואמיתי

בהצלחה - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:סרטןאריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה