חברה והשקפה

גלגול נשמת יהודי בגוי

  • י"ט אב התשע"ה
אא

שאלה

שלום, האם ייתכן מצב שבו נשמת יהודי חוזרת בגלגול לגופו של גוי? הכוונה היא *לא* למצב של חזרה בגלגול לגוף יהודי, שאחר כך (לא עלינו) בחר להתבולל וכדומה. אני פשוט תוהה לגבי גויים רבים שזוכים להכיר במציאות ה' ותורת האמת, ובוחרים להתגייר. ברור שייתכן מצב שבו רק "נפקחו להם העיניים", אך רציתי לבדוק האם ישנה אפשרות נוספת-שבנשמתם יש ניצוץ יהודי. מעניין לדעת. בנוסף, לגויים יש 7 מצוות בני נוח-שעליהם מקבלים שכר ועולם הבא משלהם-נכון? בהנחה שלא התגיירו.

תשובה

שלום וברכה

אמת ונכון הדבר שהגרים הם ניצוצי קדושה שנפלו והתערבו בין האומות וזכו לצאת מהקליפה לקדושה.  הדברים מבוארים בארוכה בספרי המקובלים ואעתיק את דברי האור החיים הקדוש על הפסוק בספר שמות פרק כב פסוק כ וְגֵר לֹא תוֹנֶה וְלֹא תִלְחָצֶנּוּ כִּי גֵרִים הֱיִיתֶם בְּאֶרֶץ מִצְרָיִם: אור החיים שמות פרק כב פסוק כ 

ונראה לו' על פי הקדמה הידועה כי נשמות בני ישראל הם שורש הקדושה בני אברהם יצחק ויעקב חבל נחלתו יתברך וכל זולתם הם חלק רע, ולזה לא יקפידו בזלזול אדם שאינו מהם ובאונאתו לצד שיחשבוהו שפחות הוא מהדרגות הקדושה ומזה יולד ענפי האונאה, לזה כאשר צוה עליהם לבל יונום ולא ילחצום אמר הטעם שאני מצוך לבל תונהו שאין לך לומר שהוא בחינת שורש הרע או כיון שהוא מוטבע בבחינת הקליפה הרי נגרע מערכך כי אתם גרים הייתם במצרים פירוש על דרך מה שפירשתי (ויגש מו ג) כי לגוי גדול אשימך שם ובפסוק (כ' ב') אשר הוצאתיך מארץ מצרים בפרשת יתרו שנשמות ישראל עצמם היו טבועות בקליפה ואם כן יהיה גר זה כאחד מכם באין הבדל ולזה לא תונהו ולא תלחצנו:

בברכה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה