אמונה

חובה לשים גרביים

  • כ"ה אדר א' התשע"ד
אא

שאלה

1. האם יש חיוב בגרביונים 2. אם אבא שלי נשוי לגויה ויש להם ילדים, ואני רוצה עדין לכבד אותו ולבקר אצלו, מותר לי ואם יש מצב שאגרום לו לעשות קידוש בשבת, זה בכלל כדאי 3. אם המשפחה שלי לא שומרת שבת אבל רק עושים קידוש, אני יוצאת ידי חובה כשאחי מקדש זה לא נקרא יין נסך 4. בכל שבת אני בוכה המון בתפילות ומתרגשת ויותר קל לי לעשות תשובה בשבת כשאני נמצאת בסערת רגשות, עד כמה זה חמור ואיך אני יכולה להנות מהשבת אני עושה את כל הארוחות ותמיד בחברת אנשים, אבל לא כייף לי במילא.. 5. לפעמים אני מרגישה שחיי התשובה הם מסיכה לגבי, ויותר הייתי רוצה ללכת למועדון בבגדים לא צנועים ולשוב לסורי, אני לא עושה זאת כי אני מפחדת מהדין, שמעתי שזה נחשב כאילו כן חטאתי, עצם זה שחשבתי על זה כל כך מילת חיזוק מאוד תעזור לי, אני בתחילת התשובה

תשובה

שלום לך בת ישראל המתחזקת ועולה בדרכי התורה

 מה גדולה ההערכה לבת ישראל המצויה סיבי כאלו שלא זכו לאור באור ה` והיא לבדה עולה ומתעלה אל בוראה כמה גדולה שמחתו של הבורא בשובך איליו הקב"ה שמח ושש אילייך כמו לבת המלך שאבדה לו למשך שנים והיתה בשביה אצל אויביו שבה איליו והמלך נופל על צאוורה ומראה לה אהבה, וכן אצל הבת מתפרצות כל רגשותיה וגעגועיה החבוים בליבה מכל שנות הגלות.

וכן נשמתך אשר שבה כעת אל בית אביה מרגישה אהבה עצומה לבורא עולם וביותר בשבת אשר אז באה השפעה עליונה ממרומים וכמבואר בספרים הקדושים ולכן אז את בוכה יותר ואין זה תשובה מיראה אלא מאהבה ומקירבת אלוקיןם המורגשת בנשמתך ולכן אין בכך כל חיסרון. ודברי הבל הם האומרים לך שעצם המחשבה לפעמים על החים הישנים הם חטא, אין מחשבה רעה מצטרפת למעשה, ובפרט כאשר את מוסרת את נפשך למען ה` ומתגברת על הרצונות האלו, את זוכה להתעלות יות רויותר, כל התגברות שלך על הנטיות האלו מוסיפות לך עוד ועוד בדרכך הקדושה.

מחשבות אלו מובנות מאוד וברור לי שאלו האומרים לך שהדבר הוא חטא לא מבינים כלל את גודל מעלתך ומסירות נפשך למען ה`. מעלתך גדולה מאוד ומיוחדת שעזבת הכול בעודך בשיא פריחתך ובצעירותך, ועזבת את כל חיי ההפקר ובחרת לעבוד את ה`, ודעי לך שאין לעבוד את ה` רק מהפחד מהדין, בעז"ה כאשר תעמיקי בתורת אלוקינו תביני את גודל אושרך בכך שאת זוכה לקיים מצות ולשמור את תורת ה` ותביני שההנאות הגשמיות הם זעירות לעומת גודל האושר שלך בזכייתך לעשות נחת רוח לבוראינו.

אשרי העם שאלו הם בנותיו את ושכמותך יביאו לנו את הגאולה במהרה בימינו. מותר לך ללכת לבקר אותו וברור שטאוב שתזכי אותו במצות קידוש, וכך יזכה לקיים את מצות ה`. אם אחיך מאמין בה` ועושה קידוש ביודעו שהדבר מצווה את יוצאת ידי חובתך, ואף שהיין אכן אסור כיין נסך אם אין היין מפוסטר, ואסור לך לשתות ממנו. אבל לו עצמו אין איסור לשתות ולכן את יוצאת ידי חובתך, ואם תרצי את רשאית לומר איתו את כל הקידוש ולכוון על היין שבבקבוק ולאחר הקידוש תשתי מהבקבוק כשיעור. וה` יעזור לך שתוכלי להמשיך ולעלות מעלה מעלה ולהתקרב אל ה` מתוך שמחה ובאמת ותזכי לרוב הצלחה המעריך אותך מאוד - בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה