שאל את הרב - כללי

שאלה לגבי המדרשים והתורה

  • י"ט אדר התשע"ה
אא

שאלה

שלום כבוד הרב יש לי שאלה לגבי המדרשים ולגבי התורה שמעתי מאיפה שהוא שכחתי מאיפה נראה לי מחברים שמבינים יותר ממני בנושא שאברהם אבינו היה יודע את התורה ושיש פסוק בתורה שאומר שהוא ידע את התורה אז קודם כל זה לא מובן לי איך זה שאברהם אבינו ידע את התורה לפני שהיא ניתנה למשה בהר סיני, ועוד לא רק זה שיש מדרש אם אני לא טועה שאומר שה' שאל את כל העמים אם הם רוצים לקבל עליהם את התורה וכולם סירבו חוץ מעם ישראל אם ככה איך זה אפשרי שה' שאל את כל העולם בקבלת התורה, ונתן אותה לישראל בהסכמה לקבל את התורה בסוף אם אברהם ידע כבר את התורה עוד לפני שהשם של נכדו ישראל היה ידוע בכלל כי הוא לא נולד עוד בזמנו נראה לי ואיך זה שאברהם ידע את התורה בעוד שכל חמשת חומשי התורה לא נכתבו [נראה לי]. אני שמעתי מחבר שהוא אמר שלפני שה' ברא את העולם הוא הסתכל בתורה [במצוות של התורה ולא בסיפורים של התורה] עוד לפני שהעולם נברא ,עכשיו מה ההיגיון בלהסתכל על מצוות מסוימות כמו זכור את אשר עשה לך עמלק וכו לפני שהעולם נברא ושהמצווה הזאת צוותה כביכול [אומרים שה' הסתכל בתורה ועל ידי הדברים והמבנה שלה ברא את העולם] עכשיו כל אלו דברים שנמצאים במדרשים וכו' ושמעתי מספר נימוקים כלפי המדרשים והנושאים הללו אני אשמח אם כבוד הרב יוכל לענות על מה שקרה בדיוק.

תשובה

שלום וברכה

כך אכן מבואר בגמרא במסכת קידושין דף פב עמוד א : מצינו שעשה אברהם אבינו את כל התורה כולה עד שלא ניתנה שנאמ' בראשית כו עקב אשר שמע אברהם בקולי וישמור משמרתי מצותי חוקותי ותורותי.

אברהם אבינו השיג את הדברים ברוח קדשו וידע על כל המצוות לפני נתינתם. אברהם אבינו כנראה לא ידע את סדר כתיבת התורה המדוייקת אלא השיג את המצוות ברוח קדשו.

בהצלחה,

בנימין שמאולי

 


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה