שאל את הרב - כללי

מבולבלת בנישואים

  • י"ט אדר התשע"ה
אא

שאלה

נשואים 7 שנים, 2 ילדים ומצפה לעוד אחד. במשך השנים היו בינינו עליות ומורדות. עם כמה תקפות של נתק. לאחרונה גילתי כי בעלי מתכתב עם בחורה שהוא יצא איתה בעבר ודואג למחוק את ההודעות. האמון שלי בו מאוד נפגע. מה ניתן לעשות? מה עמדת היהדות לכך, האם ניתן לתת אמון בגבר כזה. אודה על כל תשובה, מבולבלת.

תשובה

לכבוד השואלת, 

לפי מה שידענו, המידה הכי דרושה בנישואין היא האימון - עוד יותר מאהבה. אם יש לבני זוג אימון חזקה ביניהם, הנישואין יוכלו להתגבר על כל שאר הקושיים בעזרת השם. 

אם משום מה האימון נפגע, חייבים לבנות אותו שוב. הדרך שבונים אותו, היא על ידי שיחה פתוחה אודות נושא האימון בין בני הזוג, והקבלה ביניהם להתחיל מחדש ובשום אופן שלא להפר מעתה את האימון; ואז, כעבור זמן, האימון ביניהם הולך ומתרפא.

ולכן, לפי מה שאת מתארת במכתבך, יש צורך עתה שתדברי עם בעלך אודות נושא האימון. הכי טוב לעשות את זה בזמן שיש יישוב דעת לשניכם, כגון, שתצאו לאיזה מקום לאכול ביחד (אל תפתחי לדבר מן הענין הכבד הזה עד שהוא יאכל קודם את רוב סעודתו), ואז תגידי לו שנתגלה לך שהוא מתכתב עדיין עם מישהי וזה גרם לך לאבד בו אימון. תסבירי לו מה שלמדת, שהעיקר בנישואין הוא האימון, ושכך את גם מרגישה - שהאימון חייב להיות פינת היסוד לכל בניית הבית; ולכן, עתה, כאשר נשבר קצת האימון,  יש צורך לחזור ולבנותו. תגידי לו שבלי ספק את רוצה לבנות שוב, אבל את חייבת לדעת: מה הוא רוצה לעשות? האם גם הוא רוצה לבנות שוב?

ואם הוא יאמר שגם הוא רוצה לבנות שוב, אז תעשו הסכם ביניכם שהוא לא יסתיר מעתה שום הודעות ממך, ושהוא יראה לך את הכל, ושאת תהי תמיד העיקר אצלו יותר מכל מישהי אחרת שבעולם. 

ואז תראי אח"כ אם הוא עומד בדיבורו. ואם כן, אז בעזרת השם ילך האימון ויתחזק שוב ביניכם. 

 

ואם הוא עונה ח"ו שאין רצונו לבנות שוב את האימון, או שהוא מכחיש את דבריך, אז תצטרכי לחפש רב או טרפיסט שיכול לעזור לגשר את הדרך ביניכם. תצטרכי לבחור רב כזה או טרפיסט שאת מרגישה שהוא באמת מבין אותך, וגם בעלך יפגוש איתו ויצטרך גם הוא להרגיש שהוא מבין אותו. ואז, כיון שמצאתם "שליש" כזה, אז שניכם תצטרכו להסכים ביניכם שתמיד תלכו עכשיו לפי הדרכת אותו "מכריע" לתועלת הנישואין; ובכל שאלה או חילוקי דעות שיתעורר ביניכם, תצטרכו ללכת לפי מה שידריך אתכם אותו מכריע אחרי שהוא ישמע את שני הצדדים - וזה הן אם אח"כ נראה הכרעתו לאחד מכם שההכרעה שלו יותר נוטה לצד של זה או לצד של זה. מה שלא יהיה, אתם מקיימים את הכרעתו. ובאופן זה הוא יוכל לגשר ביניכם, וימנע מכם חילוקי הדעות. וכל זה על פי מה שהורו חז"ל "עשה לך רב  והסתלק מן הספק". 

ואסיים בברכה, שהקב"ה יתן לך את הכח שאת צריכה עכשיו, כדי לעשות את הפגישה עם בעלך, ואם יש צורך, אז גם למצוא שליח טוב לגשר ביניכם. ויעזור לך הקב"ה לצאת ממצב של בלבול שאת מתארת, ולעשות את הדרוש לך כדי לבנות בחזרה נישואין חזקים ביניכם, ושהקב"ה יתן לך לזה סייעתא דשמיא מיוחדת שיצא הכל על צד היותר טוב. 

רב נחום


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה