זוגיות

בן הזוג לא מעוניין להתחתן דרך הרבנות. מה לעשות?

  • ט"ו שבט התשע"ה
אא

שאלה

אני מעוניינת להתחתן, ואני רוצה חתונה כשרה. החבר שלי לא מעוניין להתחתן דרך הרבנות, מכיוון שיש לו צרות כלכליות שהוא לא מעוניין שידבקו בי. (הוא יליד הארץ והוריו ממרוקו, כך שאין חדש שהוא לא יהודי ,כנ"ל לגבי). שנינו בתהלכי התקרבות, אך הוא לא מוכן לשמוע על חתונה ברבנות. איני יודעת כיצד לפעול, אני מרגישה חצויה. והדבר הגרוע מכל שהחתונה מתעכבת בשל הדברים הללו, קשה לי מאוד להמשיך לחיות לא בקדושה . אשמח לקבל איזשהי הכוונה...

תשובה

שלום וברכה

אני ערב לו ששום רע לא ידבק בך כתוצאה מהחתונה, ולהיפך רק טוב הוא, בעז"ה המזל הטוב שלך ילווה אותו גם כן, ויביא אותו לדרך המלך.

כאשר האדם נישא ומקים בית נאמן בישראל וחי חיי טהרה עם אשתו, השכינה באה לשרות בביתו, ומביאה איתה את כל אוצרות המלך בכל העניינים, וכי חסר משהו מבית המלך? להיפך, כאשר חיים ללא נישואין, הרי אין השכינה באה לשרות שם, ואז באים כל הבעיות וכל הקשיים הן בפרנסה והן בשאר העניינים.

את תפסיקי מכאן ואילך לחיות איתו חיי אישות, אלא לאחר הטבילה והנישואין בקרוב. אין צורך לעשות אירוע ענק בשלב הזה, אפשר להירשם ברבנות ולהתחתן שם באופן צנוע מינימלי, וכך הכל על מקומו יבוא בשלום בס"ד.

בהצלחה,

בנימין שמואלי


להרחבה ושאלות נוספות, ניתן לפנות אל רבני שו"ת הידברות במייל rav2@htv.co.il
תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה