חדשות יהדות

שבדיה: מאבק מול הורים שדורשים חינוך חרדי

הם משמשים כשליחי חב"ד בשבדיה, ואינם מוכנים לשלוח לחינוך ממלכתי. הרשויות נאבקות, אך הם לא מוותרים. חשש מפני החלטה אנטישמית

אא

23 שנה משמשים אלכסנדר ולאה נמדר כשליחי חב"ד בגטבורג, שבדיה, ונהגו לחנך את ילדיהם בחינוך ביתי לפי רוח היהדות. ארבעה מתוך אחד עשר ילדיהם של בני הזוג לומדים בתוכנית החינוך הביתית של חב"ד באינטרנט. לפני כשלוש שנים הודיעו להם גורמים עירוניים כי הוחלט לאסור עליהם את החינוך שנהגו, מאחר והוא "מנוגד לחוק". במקביל, הוגשה נגדם תביעה משפטית, לפיה הם מוכרחים לשלוח את ילדיהם לבית ספר ממלכתי. בתום מאבק מול החלטת העירייה, הפסידו בני הזוג במשפט.

מעבר למדור חדשות – כל החדשות, המבזקים והידיעות.

ערעור הוגש לערכאות גבוהות יותר, תוך ניצול כל קשר אפשרי, והניצחון עבר לצד שלהם, אך העירייה הגישה תביעה נוספת, בעניינה נערך היום (שלישי) דיון סביב השאלה, האם הסיבות לחינוך הביתי יוצאות דופן ומאפשרות חריגה מהחוק הכללי?

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)

"המאבק המשפטי שמתנהל נגדנו נוגד את כל החוקים הקיימים באירופה", אומרת לאה בכתבה שהתפרסמה בוואלה! יהדות. "הילדים הגדולים שלנו עובדים בחינוך, אחד מהם קיבל כבר הסמכה לרבנות, השני בהליך קבלה של סמיכה. יש לנו שתי בנות שעובדות כמורות. חינוך זה דבר שעומד בראש סדר העדיפויות שלנו ואפשר לומר שהוא כל הייעוד שלנו בחיים. הדיון ביום שלישי יקבע אם שבדיה פותחת את דלתותיה עבור היהודים. האם היא מאפשרת לאנשים שמאמינים באלוקים לחיות כאן או לא?".

בני הזוג חוששים מפני החלטה אנטישמית. לדבריהם, אין מדינה בעולם שמכריחה ילדים ללמוד במקום שנוגד את אורח חייהם.

הרב מנחם מרגולין, מנכ"ל "מרכז רבני אירופה" ו"איגוד הרבנים היהודיים באיחוד האירופי", אמר לוואלה! יהדות כי הוא פנה לראש ממשלת שבדיה ולראש העירייה בבקשה להפסיק את ההליכים המשפטיים כנגד הרב נמדר ורעייתו. "גם בכירי האיחוד האירופאי עודכנו על המקרה", הוסיף מרגולין, "כמה מצער וסימבולי שביום השואה הבינלאומי עדיין צריכים להיאבק על זכותו של רב יהודי לחנך את ילדיו על פי אמונתו".

תגיות:שבדיהחינוך חרדי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה