בריאות ותזונה

רוצים להוריד את הכרס? תאכלו שקדים

ניסוי שנערך בקרב 50 משתתפים, שצרכו במשך שלושה חודשים חופן שקדים העלה – הם הפחיתו ממשקלם

אא

למרות הנחת היסוד שרווחת ביננו לפיה שומנים בבטן זה דבר שכמעט אין אפשרות להורידו ללא פעילות גופנית מאומצת – מסתבר שדווקא יש פתרון. ממחקר חדש שנעשה לאחרונה, עולה כי חופן שקדים ביום, הוא זה שישיג את המטרה הרצויה.

לצורך הניסוי במשך שלושה חודשים נבדקו קרוב ל-50 איש הסובלים מבעיית עודפי שומן, תוך שהם נתונים בדיאטה קפדנית. הנבדקים חולקו לשתי קבוצות, כשבמשך חודש ושבועיים – ביצעו את אותו סוג דיאטה. לאחר מכן, הוסיפו החוקרים לקבוצה האחת מאפינס פעם ביום, ואילו הקבוצה השניה קיבלה חופן שקדים, ששולבו בין הארוחות היומיות שלה.

את תוצאות המחקר פרסמו החוקרים במגזין האמריקני של אגודת רופאי לב. והממצאים? מפתיעים לחלוטין. למרות שגם המאפינס וגם השקדים זהים מבחינת אחוזי הקלוריות שהם מכילים – כל אנשי הקבוצה שצרכה שקדים, הפחיתו ממשקלם. בעיקר ניכרו התוצאות באזור הבטן והיקף המותניים. זאת ועוד, החוקרים גילו שהשקדים גם הצליחו להילחם בכולסטרול הרע (LDL).

לפני שנדבר על כמויות, בואו נתעכב לרגע על תופעת ההשמנה. לדברי החוקרים, שומן שמתרכז באזור הבטן והמותניים, קשור לתופעה המתקראת בעגה המקצועית 'סינדרום מטבולי (בלועזית: Metabolic Syndrome), שזה בעצם מינוח כולל לשלל בעיות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה, מחלות לב ואחרות.

בהיותם עשירים בחלבונים, סיבים, ויטמינים ומינרלים - צריכתם של כ-42 שקדים ביום, לא רק שיספקו את האנרגיה הדרושה לכם, אלא אף יגרמו לכם לחוש תחושת שובע, לאזן את רמות הסוכר בדם, לתרום לתפקוד טוב של מערכת העצבים, להילחם במחלות מטבוליות ולעזור בייצוב הרגולציה של לחץ הדם.  

תגיות:בריאותשקדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה