איך מזהים אהבת אמת?

כקורא קבוע במדורך קיוויתי למצוא את התשובה לשאלה הבאה: מהי אהבה, ולמה זה לא קורה לי? אני בן 27 ופוגש בנות באופן קבוע. לפעמים אני חושב שהתאהבתי ואחר כך אני מבין שזה לא קרה עדיין

אא

שלום רב, כקורא קבוע במדורך קיוויתי למצוא את התשובה לשאלה הבאה: מהי אהבה, ולמה זה לא קורה לי? אני בן 27 ופוגש בנות באופן קבוע. לפעמים אני חושב שהתאהבתי ואחר כך אני מבין שלא, זה לא קרה עדיין. איך אפשרי לדעת שזאת היא האהבה האמיתית שמוליכה למערכת יחסים המבוססת על אהבה ולא על גורמים וסיבות אחרות? בברכה, אמנון.

שלום רב,

אהבה היא התקשרות הנובעת מהערכה רגשית עמוקה לטוב שיש בבן זוגך או האדם שבו אתה מתעניין. אינטליגנציה, השכלה, אישיות, מראה מושך וכשרונות עשויים להוות גורם למשיכה בין שני אנשים אולם המשקל האמיתי שיקשר ביניהם יהיה "הטוב" שמעורר את האהבה האמיתית.הטוב גם משקף את הרמה המוסרית שבן זוגכם משקף ומקרין. למעשה, אהבה היא מצב פעיל, ויש ביכולתך ליצור אותה תוך כדי התמקדותך בטוב ובחיובי בזולת. זה פותח אפשרות לאהוב את הטוב שבאחרים וע"י כך לאהוב כמעט כל אדם. זו היא התחלתה של מערכת יחסים מבוססת שיכולה להעמיק ולגדול עם השינויים תוך כדי נישואין.

זוהי אהבה מתוך בחירה - לאהוב לא רק את הדברים החיצוניים שבקליפה אלא גם את הפנימיות של אותו אדם. באופן אוניברסלי, רובנו מאמינים כי האהבה היא המובילה לנתינה (האמת הפוכה לחלוטין: הנתינה היא המוליכה לאהבה. נתינה זו נעשית ומתבטאת מתוך מחשבה על בן זוגך, והיא כוללת אכפתיות כנה כלפי אותו אדם ודאגה לצמיחתו ולרווחתו. כבוד והערכה הנובעים מתוך מודעות לייחודיותו ולהתפתחותו כפי שהיא באמת).

אהבה היא אכפתיות ורצון לספק ולחלוק את כל הרצונות וכל הדכים הרגשיים המבוטאים ע"י בן זוגך או האדם האחר.

אהבה היא אכפתיות לגלות ולזהות את הצרכים והמאוויים של בן זוגם במלוא הכבוד והערכה, ובאחריות כנה כלפיכם וכלפי האדם האחר או בן זוגכם.

ככל שתשקיע יותר במערכת היחסים והזוגיות, כך יתאפשר לך למצות ולאהוב את בת זוגך כפי שאתה אוהב את עצמך. ככל שנותנים יותר אוהבים יותר וההוכחה העיקרית ביותר היא הסתכלות על אהבת ההורים כלפי ילדיהם. ללא כל ספק ההורה אוהב את ילדיו יותר משום שהוא משקיע ומעניק יותר.

וזוהי התשובה לאהבה אמיתית שאינה מבוססת רק על חיצוניות. אהבה עמוקה ואינטימית מבוססת על נתינה והתמסרותם של בני הזוג זו לזו. הנתינה הבלתי מותנית היא זו שמחזקת ומבססת את המכנה המשותף ואת הכימיה, ומסייעת לשגשוג בזויות וחיי המשפחה, כפי שנאמר בפרקי אבות: "כל אהבה שהיא תלויה בדבר, בטל הדבר, בטלה האהבה. ושאינה תלויה בדבר אינה בטלה לעולם".

תגיות:אהבה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה